Fler....
 
  • elcentral 2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fler...
 
  • Elcentral 4.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
:eek: Närmare ett ormbo än så, kan man väl inte komma. :D
 
Inte direkt imponerande :)
 
Vackert.. :D

Ingen idé att försöka sig på en JFB där utan en radikal ombyggnad, iaf inte om man ska tro sista bilden.
 
Immobil skrev:
:eek: Närmare ett ormbo än så, kan man väl inte komma. :D
Tycker det är imponerande att man lyckats få in så många kablar under en skruv! :D
 
Ligger handsken före eller efter mätaren? :p
 
Nicke: Jag vet inte riktigt. Locket är plombat och det är svårt att kika in under.

Den dag det blir ombyggnad lär det bli radikalt. Just nu ska bara en JFBr dit, men det blir en 2-pol på en grupp t.v :)
 
Är handsken ansluten på plinten i mätaren ?? :eek:
Om så är fallet så är den nog iaf inte inlagd före mätaren, då mätaren ser ut att vara utbytt rätt nyligen, om inte installatören vart jävligt blind eller slarvig.. Men då är det ju bara att vara glad då o bruka den friskt :D ..

Då är det ju inte ditt fel att den är felaktigt ansluten, då torde det bli installatören som bytte mätaren som får smisk på fingrarna, o du borde således inte kunna bli dömd för olaglig kraftavledning, för du brukade bara handsken i tron att de va korrekt installerad ( nåja åtminstone på rätt sida mätaren ) ..

Så tryck in en handske o anslut t.ex elpatronen i pannan eller VV-beredaren o var glad :p
 
Ser ut som ett riktigt hemmabygge!
 
Är det inte lustigt att man alltid är så lat att man slänger de förbrukade säkringarna i botten på elskåpet....
 
adde_camilla skrev:
Fler....
Charmigt!:D
Inte ovanligt att det ser ut sådär, sätt dit en riktig jord-nollplint med separata skenor så är den inte på långt när lika farlig.
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Fotografen: Jag ska naturligtvis byta hela centralen när tid ges. Som elektriker får man kalla kårar av att se sådant!
 
DjAlbert: Jag tänkte aldrig så långt! Är det så får centralen sitta kvar tills VF säger något hehe.....skämt åsido.
 
adde_camilla skrev:
Fotografen: Jag ska naturligtvis byta hela centralen när tid ges. Som elektriker får man kalla kårar av att se sådant!
Ser ut som om det finns lite gammal fnatig textilkabel att riva ner i samma sväng.
Just proppfulla jord/nollplintar verkar vara vanligt och att tvinna ihop nolla och jord är ju totalt livsfaligt när det släpper.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.