Vi vill tydligen enligt min bättre hälft veta storlek på er som kommer!

Nä...plats att spara saker har jag inte. 800 kvm under tak i logen är fullt. härbret är fullt....

Sen är det säkert någon som vill vara snäll och sälja lite nya grejer till bra pris till en stackars statare med nedbrunnet pörte...:)

Om ni inte vill skylta med storlek, dra ett p.m.

Malena Ivarsson har fel...storleken HAR betydelse säger min fru. Jag vet inte var hennes fokusering på att få veta just detta kommer från.

Det visar sig.
 
Redigerat:
Måste bara säga att det är dunder att det börjar lösa sig med fb samt att allt verka flyta på med ert nya hus som ska bli mycket intressant att följa upp, så jag instämmer med JanneL inlägg 169..

Har faktist små skrattat lite åt vissa meningar eller kommentarer du skrivit Cheesus nu på senare tid för du är en begåvad "skrivare" som får till de där lilla extra mitt i allt.

Din positiva glada inställning glädjer mig iaf samt en tankeställare att det finns värre problem än när det skiter sig med helrenoveringen här hemma och man svär och fräser över att det inte vill sig som man vill eller tänkt.

btw så är 33k ett mycket bra pris för 2 LVP(ivt=fina grejer), hoppas ni har får det varmt å gött nu, natten som var hade vi -29 iskalla grader brrr..
 
Ny på forumet och nybliven med hus.
Jäklar vad det verkar gå fort!
Har elden ens slocknat innan det ska byggas igen?

Jättekul att läsa denna tråd!
Både cheesus glada humör och FB:s snabba hjälp.

Önskar innerligt att jag skulle kunna hjälpa till!
Hur långt är det från Strängnäs till Viksberg?
 
Om två veckor, den 31:a Januari alltså? Klart jag kommer, och räknar med 26 minusgrader, halv storm och ymniga snöbyar.

Storleken är gigantisk, så många X framför L:et att du anar inte. Kan medtaga manuella rivningsverktyg så som kofot, spett och hammare samt en tigersåg som är rätt så van vid att såga sig igenom spirorör. Är det fler från södra Hälsingland kan vi med fördel åka gemensamt, jag har plats i bilen.
 
Hej vad det går...

Fortsätter alla goa vänner fortsätta ramla in i den här takten så räcker det med att var och en plockar ur en sak var sen är saken biff...:)

Det som ska göras är ett riktigt skitjobb. Den som kommer i vita finbyxor kommer ångra sig. Medtag hjälm för jag vill inte att någon gör illa sig mer än att något ben bryts eller någon sågar av sig armen med tigern. Lite svinn får man allt räkna med.

Taket ska av helt och hållet ända ner till ytterväggarna. Regelrent på det som varit övervåningens golv, trapp ut och sen ska murstocken från köket smackas ner. Sen finns inget mer på den övervåningen...:)

Halva taket finns ju inte ens...:)

På undervåningen ska rubbet rensas ut ända in i märgen på kåken. Det blir alltså i princip ytterväggarnas panel kvar samt timmerstommen i "gamla " delen.
Badrum byggt -06 ska väck till byggfirmans ägares stora förskräckelse som inte för sitt liv förstår hur man kan riva detta...ni kommer förstå när ni ser planlösningen.

Det blir alltså egentligen en skokartong bestående av några väggar samt reglar där golven varit kvar.

Klockan 09 börjar festen!

Jag har för mig att bottenytan är cirka 70-75 kvm. Ingen aning, har aldrig kollat men omkring där.

Visst blir detta skitkul?

Vägbeskrivning till Viksberg..ska det verkligen behövas????

www.viksbergsgard.se under "Hitta hit" finns kartor från Eniro samt GPS-Koordinater.

Tack för all support och stöd!
 
Hinner inte få fram mina verktyg då allt som sagt ligger ute på ön 30 mil bort, tillsammans med båten...Är det fler från Göteborg som vill riva så köper jag en kofot och kommer mer än gärna upp.

Tyvärr har jag inte möjlighet att köra ensam upp till Dalarna, men nog borde vi kunna vara minst tre, fyra stycken från Sveriges framsida som ställer upp? :)
 
Om alla tar med sig det de har så skall de nog räcka till dem som kommer utan utrustning. Vi måste nog se till att all utrustning är ordentligt märkt med namn. Jag har en arbetssele för takrivning. Den får bli med. Hur blir det med förplägnaden? Matsäck eller...?
 
Jag kommer tyvärr bara vara med mentalt men hoppas att allt går bra.
Är det ingen här som är kock och kan ta på sig förklädet istället för hjälmen?
Det kan ju bli en del hungriga själar.
Fast som min chef säger: Hungriga vargar jagar bäst...
 
F-n. Man är ju pappa varannan helg och så lägger du (Cheesus) det på en helg då man är upptagen med grabben. Nu blir jag villrådig, vet inte ut eller in. Ja ja. Får väll fnula lite! Lyssnar på Bo kaspers orkester och låten, Innan allt försinner så länge. Sa du om tre veckor? Jag vet att du sa om två veckor, men jag önskar att det vore om tre veckor vi skulle komma och riva. Hade gott alla fyra. Hoppas att det går bra med den stora borren!?
 
Förplägnaden löser sig ju givetvis! Jag är ju gift!!!! Har ni glömt det?
Sen har jag ju en svärmor med...om det är nåt att ha.....:)

Vad anbelangar eventuella barn så är de givetvis välkomna...kanske inte som rivningsarbetare även om det vore bra med enbart barnarbete egentligen så en annan kunde vara ledig och ungarna inte skulle orka tjata om allt...Lekytor finns gott om och på gården karusell modell manuell, ni vet en sån där stor sak som fanns på lekplatser när vi var små och EU-byråkrater som förbjuder allt roligt av säkerhetsskäl ännu ej var uppfunna. Sen finns det gungor osv...nere vid sjön kan min granngubbe lära ut lite pimpling. Samt att isen är väl 40 cm tjock så det går att åka skridskor.

Tyvärr är traversen upptagen och logen full av husvagnar. Annars är det populärt med traversflygning samt gungande i densamma på hög höjd. Allt enligt gällande EU-normer för godkänt curlande av barn.

Så där Ernst, det är bara att ta med grabben. Nea behöver en lämplig kavaljer.

Här ska beställas ett antal containers för olika innehåll. Allt ska ju separeras numera.

Det står var och en fritt att ta med sig eventuellt användbara saker hem. Vedspisen är bokad, den i köket alltså.

Det finns en Bergslagskamin / nu bokad/ för de en som vill ta. Fräsch toalett samt bra badrumsskåp. Skåpinredningar, diskbänkar, Köksskåp, prisolrör samt ett tiotal vattenradiatorer.
Tegel från murstocken, Fönster och dörrar som klarat sig. Skjutglaspartier för en sån där pensionärskuvös. Samt en massa annat som säkert går att använda. Börja bara inte bråka om grejerna på plats utan är du intresserad av något så säg till i tråden så har du första tjing.

Till salugrejer:


En en helt ny Bastudörr som jag köpte av forummedlemmarna Robert och Maria. En Diplomatdörr i glas 210 cm. Helt oanvänd.
Splitt nytt bastuaggregat på 5.5 kwh.

Det där ovanstående säljs till den som bjuder mest och jag struntar i om buden börjar på skamnivån.

Sen finns det ju annat som kan vara bra om du bygger trähus...PM om detta tack isåfall.

Nu är jag sådär i gasen igen...blev väckt av stadens stolta framtid som skränade och sjöng efter att ha intagit för mycket av den ädla drycken Skogsstjärnan som säljs ute i busken. Nu kan jag inte sova och i tanken har jag sett oss alla riva huset och haft det jätteskoj.

När denna story är över goda vänner, då ska jag söka vård för normalt funtad är jag inte. Jag borde ju vara lite mer låg kan jag tycka.

Någon som är psykolog?
 
Redigerat:
Japp, här under allt byggdamm finns en alldeles äkta hjärnskrynklare! :D

Vad du nu ska med det till....
 
frufridell skrev:
Japp, här under allt byggdamm finns en alldeles äkta hjärnskrynklare! :D

Vad du nu ska med det till....
Sörmland-Viksberg omgående tack.....:)

En sittning beställd.
 
Haha, ska bara olja hjulen på rullskridskorna så kommer jag!
 
frufridell, kör försiktigt! Vi måste vara rädd om grabben! :)
 
Hej Cheesus. Min grabb är inte giftas vuxen än. Jag måste göra Nea besviken och säga som så att dom får bara leka snälla lekar, om du förstår vad jag menar. Häls Ernst el Hälsa Ernst?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.