Mikael_L
Binesh skrev:
Man kan dock tycka att en SDS+ borr ska inte böjas så lätt. Än mindre att karbidstålet ska knäckas efter 3 hål.
Håller med.

Jag skulle nog faktiskt reklamera, försöka få en ny åtminstånde (så du kan göra tre hål till ... :D). Om du nu inte har lång resa dit ...
 
Redigerat:
Nej, 10 minuters gångavstånd :D
Men de har inte någon klagomålavdelning. Bara kassor, och man ser nästan aldrig någon personal löst inne i butiken.
 
Binesh skrev:
Nej, 10 minuters gångavstånd :D
Men de har inte någon klagomålavdelning. Bara kassor, och man ser nästan aldrig någon personal löst inne i butiken.
Likadant på Lidlarna kring Göteborg, inga klagomålsavdelningar. Fast det är bara att knalla fram till en kassa. Jag ville lämna tillbaka en tångmultimeter för att jag tyckte den hade för kass noggrannhet på låga strömstyrkor. Var ju egentligen inget fel på den men jag hade laddat upp med lite svepskäl :). De frågade inte ens varför utan jag fick pengarna tillbaka direkt.
 
Jag skulle börjat jobba på Lidl som butikschef precis när de var på väg till Sverige för några år sen, var i Tyskland på 3 månaders upplärning och allt. Visade sig att jobbet inte direkt var som jag ville det med deras personalhantering m.m.
Nog om det. Iaf.
Under upplärningen fick vi lära oss om reklamationer och de sade att man skulle ge pengarna tillbaka för en yougurt som inte ens var köpt på Lidl om en person kom och ville ha pengarna tillbaka för den.

Nu vet jag inte om de är lika generösa idag med den policyn, men jag tror de tar tillbaka det mesta om man inte är nöjd, iaf om produkten är köpt på Lidl.. :)
 
Vilken värdefull insiderinformation :D
Här ska vi tälja guld med...smörkniv?
 
Jag slängde för någon vecka sedan med vinkelslipen i korgen. Den som också nu säljs för 279 kr. 1200w mjukstart och steglöst varvtal, 125 mm skiva. Helt ok för det priset. Med tre års garanti lär man kunna byta ut den flera gånger under perioden (om den finns kvar vill säga).

http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20081016.p.Vinkelslip_1200W
 
Redigerat:
Jag köpte stämjärnen mest för att ha några "ful järn" som kan ligga slängda i verktygslådan.
Angående vinkelslipen, Duger den som polermaskin? eller är varvtalet (3500) för högt?
 
Mikael_L
På Lidl i Uppsala såg jag en bilbatteriladdare som ser ut som en kopia av Ctek 3600.

Jag har själv denna ctek, och är mycket nöjd. Men den från lidl kostar 250:-, mindre än hälften av vad en Ctek3600 kostar på Jula.

Sen vet jag faktiskt inte om denna är en Ctek-kopia. Det kanske är Ctek'en som är kopian?
 
Mikael_L skrev:
På Lidl i Uppsala såg jag en bilbatteriladdare som ser ut som en kopia av Ctek 3600.

Jag har själv denna ctek, och är mycket nöjd. Men den från lidl kostar 250:-, mindre än hälften av vad en Ctek3600 kostar på Jula.

Sen vet jag faktiskt inte om denna är en Ctek-kopia. Det kanske är Ctek'en som är kopian?
Jag köpte denna laddare för ca ett år sedan (250 kr) funkar hur bra som helst, den är ju lika enkel som effektiv. Har även provat en av Ctek-modellerna och skulle inte kunna peka på någon skillnad i funktion i alla fall. Ett fynd helt enkelt.
 
Redigerat:
Det där med bilbatteriladdare verkar inte vara något aktuellt erbjudande :(
 
injonil skrev:
Det där med bilbatteriladdare verkar inte vara något aktuellt erbjudande :(
På min närmaste Lidl (Farsta söder om stockholm) så låg det ett gäng till salu på hyllan när jag var där och kollade häromdagen, så det beror nog på om det finns några kvar eller inte. 250 kr verkar vara ordinare pris. Laddaren har varit med i annonsbladet vid flera tillällen i historien, så kanske är den "ordinare" sortiment.
 
Aha, tackar för tipset!
 
Mikael_L
Om du åker till Lidl i Uppsala, vid Tycho hedens väg, så kan du kolla om du inte hittar samma laddare fast i olika kartonger för dels 250:- dels 200:- (Hylla på andra sidan bara).

Jag vet inte rik.tigt om något av priserna var felskrivet eller så, jag iddes inte kolla då jag redan köpt en Ctek 3600... (tyvärr, för 480:- :surprised:)
 
Ärdet underhållsfunktion på laddarna?.Blev inte riktigt klok på det när jag stog där och ryckte i dom. / Mats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.