Lidl... vilket skämt :p Deras 22 mm SDS+ borr klarade knappt 3 hål...
 
För att använda billighetsverktygsförespråkarnas favoritargument: -Om du bara behöver borra två hål i livet, så är ju Lidlborrhammaren nästan helt optimal. Man behöver ju inte ha proffsgrejor som gör-det-självare!
 
nej men väl 11 hål.
Hammarborren klarade de första 3 helt okej, sen vid fjärde så gick karbidmetallen på spetsen av... fortsatte köra och gjorde fjärde hålet klart. Sen vid 5:e hålet så började hela hammarborren bli böjd... 22 mm.... såna böjer man inte vid första taget. Blir till att köpa nåt bättre för att borra resterande 6...
 
Jula har bra sds-borrar till överkomliga priser.
 
  • Gilla
PeterPlimsoll
  • Laddar…
Det är förmodligen av samma kvalite som den där satsen Lidl saluför.
 
OK, köp inte billig saker då ...

Billig = håller inte så länge
Dyr = håller oftast längre

Vad är problemet ?

Själv köpte jag en Kina SDS borrhammare till mina tre hål, nu tar den bara plats till nästa gång jag behöver tre hål ... 4 år sedan sist ...
 
ja men grejen är att folk talade så varmt om den, som om den vore prisvärd. vill bara betona att den är inte så prisvärd om man ska göra en handfull med hål
 
När det gäller borrhammare så är väl den gängse uppfattningen här på forumet att kinamaskinerna är förvånansvärt kraftfulla och hållbara, har ergonomi från sjuttiotalet och att de kinesika verktygen, såsom borr och mejslar, är värdelösa.

I det perspektivet verkar Lidl-verktygen följa mönstret.

Kinamaskiner kan alltså kombineras med märkesverktyg till en vettig kombination för hempularen som inte ställer några höga krav på ergonomi.
 
Utnyttja deras kundgaranti då.

Kundgaranti

Vi försäkrar att våra produkter genomgår noggranna kvalitetskontroller. Därför är vi säkra på att kunna erbjuda Dig den bästa kvaliteten till de lägsta priserna.

Skulle Du mot förmodan inte vara nöjd får Du alltid pengarna tillbaka mot uppvisande av kvitto inom 30 dagar. Självklart gäller även de lagstadgade garantibestämmelserna.



Jag tror Lidl är riktigt snälla på reklamera saker.
 
Ja, är det trasigt så är det bara att byta. De brukar inte krångla.
 
gott folk.. jag pratar om hammarborr! inte borrhammare :D
Det räknas som förbrukningsvara så det lär knappast passera som garantiärende hos dem...
 
Har säkert borrat en trettio hål, dock med 5 & 8 mm borrarna från lidl och det har fungerat utmärkt.

Det är säkert du Binesh som är för manlig och har svällande muskler, du tar i för mycket, låt maskinen göra jobbet. :D
 
Binesh skrev:
gott folk.. jag pratar om hammarborr! inte borrhammare :D
Det räknas som förbrukningsvara så det lär knappast passera som garantiärende hos dem...
Har du testat att reklamera den?
 
Mikael_L
Min 10mm från lidls borrsats blev lite blå när jag borrade tre st hål i granit.
Men jag körde helt avgjort lite för hårt, dessutom en lite klen maskin, vilket jag fått för mig betyder att risken för överhettade borrar ökar.

Annars har borrarna funkat bra, för de få hål som hittills blivit gjorda.

Är man intresserad av endast borrar, inga bilmejslar osv, så kan jag tipsa om att K-rauta har en Bosch SDS+ borrsats för runt hundringen, med dim från 5- 8 och några olika längder med. Tror det var 6st borr i den. Jag klämde lite på den när jag var där sist, mycket mycket nära ett köp ... ;)

edit: Setet var en aningens grönt i färgen, så det är inte alldeles säkert att det är värstingborrar.
Men jag hörde att fabriken som gör borrar åt bosch är en välrenomerad tillverkare, så det bådar ju gott.
 
Redigerat:
Nej jag har inte ens haft tanken att reklamera. Borde jag göra det? Man kan dock tycka att en SDS+ borr ska inte böjas så lätt. Än mindre att karbidstålet ska knäckas efter 3 hål. Jag tycker inte att jag belastade den nämnvärt mycket. Inte mer än normalt. En Hilti hammarborr hade garanterat klarat av den där lasten jag utspisade.

Däremot som Mikael_L säger så tror jag också att jag använde en alltför klen maskin för det jobbet.... Maskinen är egentligen avsedd för 18 mm, men jag körde med 22...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.