Hej Familjen Dahlqvist! Kul med ännu ett enplans-Eksjöhus. Härligt med bygglov, grattis! Så långt har ju inte vi kommit.

Grattis Yeti, till bygglov!

Vi fick leveransbesked förra veckan till v.7 o inflytt 1/7. Det blir ju som en graviditet fram tills dess! ;-)
 
Hej!

Jag har talat med Telia och dem tar fram en offert om det är så att vi är några stycken som vill ha fiber framdraget till huset. Jag tycker att det bästa är om vi är några stycken som kontaktar Telia samt Utsikt för att be dem om en offert. Sedan kan man begrunda villkoren innan man bestämmer sig.

Vänligen kontakta mig på sarbel@hotmail.com om ni är intresserade av en offert från Telia samt utsikt. Skicka mig namn samt fastighetsbetekning så kommer jag att kontakta Telia och Utsikt.

/Sarbel Posluk (Issadion 5)
 
Hej!

Wingbrud- Vad är det för sorts Lyckan ni ska bygga, funkis eller det klassiska?

-Ska ni göra som oss och använda övervåningen till vind? Man kommer ju inte ha några bekymmer med förrådsutrymme med 38 graders takvinkel på ett enplanshus.

-Vi börjar bli aningen frustrerade på vår försäljare som inte kan få till Eksjöhus skyltarna på tomten, vi har tjatat ett otalt gånger utan något resultat... att det ska vara så svårt..



Är ute vid tomten var och varannan dag och längtar.....
 
Hej!

Fam Dahlqvist - Det är ett Lyckan vinkel i klassiskt utförande.
Ja, det blir förrådsutrymme på vinden, i alla fall på sidorna eftersom vi har ryggåstak i mitten av huset. Surt att man inte kan få ha 27graders taklutning... Vi kände oss lite ensamma med att bygga enplans, därför känns det skoj att även ni ska göra det!
Ja, det där med "Eksjöhus-skylt" på tomten håller vi med om!! Har tjatat sedan i somras... men det hjälper visst inte. Han skyller på att skyltarna är slut för honom och att de från Eksjö inte har tagit med sig nya. Hrm.
Var bor ni nu förresten? Vi bor ju i Lambohov så kan lätt ta en sväng bort till tomten och drömma...

Chabbe - bra initiativ!!

Majerajuan - hur har ni det där ute??
---

Nu är det Desperate Housewives...
Vi hörs!

/Erika
 
Hej allihopa !

Vi ska bygga ett 1,5 plans Karlsonhus Katrine på tomt nr 8. Huset levereras preliminärt v 4 och inflyttning i slutet på juni.

Vi har 3 barn, pojke 8, pojke 6 samt en liten tjej på 1.

Chabbe, jag har mailat dig angående anslutning.

Lycka till och hoppas att byggena går bra framöver..
 
Välkommen HME till forumet. Katerine är ett fint hus.

Chabbe: Jag har mailat till dig angående anslutning. När kommer ni att spränga?
 
Hej!


Enligt en del av er som har mailat mig så är det fiber framdraget till tomtgräns av Telia. För att kontrollera dessa uppgifter så har jag försökt att komma i kontakt med Christer på tomtkön ut framgång.

Jag har också kontaktat Telia och enligt kundtjänst så finns det ett avtal för Östra-Lambohov. Jag kan tyvärr inte få en offert eftersom dem endast ställer en offert max 90 dagar fram i tiden. Vi har en beräknad inflyttningsmånad i juni nästa år.

En utväg kan vara om någon av er som har tidigare inflyttningsdatum kontaktar Telia för en offert. Eftersom det finns ett avtal så kan man som privat person få en offert för inkoppling av fiber till huset. Det som är viktigt är att be om att få bli kopplat till statsnätet på kundtjänst och hänvisa till avtalet för östra-lambohov i Linköpings kommun.

Jag har även varit i kontakt med Utsikt men enligt deras kundtjänst så har inte Utsikt något i Lambohov och det är antagligen inte aktuellt att dra fram fiber från stan då det kommer att bli kostsamt. Jag fick i vilket fall ett löfte om en offert som jag nu väntar på.


Mvh,
Sarbel
 
Vi bygger i Sturefors och jag har ungefär samma dilemma. Fick min offert från Telia i början på veckan och de ville ha 20.000 för inkopplingen!!! :(

Utsikt går dessvärre inte att få så det verkar som det bara är att betala och försöka se glad ut. Extra tråkigt att Utsikt verkar ungefär tusen gånger bättre än Telia...
 
Hej!

Vi kommer att bygga på Isstadion 11. Det blir ett Älvsbyhus model Torgrim med inredd övervåning. Leveransdatum är inte precis spikat i nuläget men säljaren trodde att han kan garantera leverans v13 eller v18 om vi beställer nästa vecka. Inflyttning blir förhoppningsvis strax efter midsommar då.

Vi har två barn, flicka snart 9 år och pojke snart 5 månader. Bör i en bostadsrätt lgh i Johannelund idag och vi ser fram emot en vettig försäljning med tanke på det svajiga bostadsmarknaden.

Chabbe, jag mejlar över lite uppgifter ifall vi kan påverka något med samlad styrka.

MVH,
Prasit & Shoma
 
Hej allihopa!
Vilken aktivitet när jag varit bredbandslös en vecka :) Snart en vecka i nya huset och det känns fantastiskt bra...väntar med spänning på fler hus på gatan...Ang. bredband och telefoni har jag gett upp i väntan på telias offert och skaffat mobilt bredband via 3 idag och som ni märker funkar det bra. Har även planer på att välja telenors nya erbjudande om att få sitt fasta telenr. knutet till mobilen...totalt blir det då 199 kr i månaden för bredband + 159 kr i månaden för telefon inte farligt och helt utan anslutningsavg. och frihet att byta operatör när man vill...

Vi ses och hörs / Mattias
 
Majerajuan: Lite nyfiken på hur ni löst med TV:n?
 
Boxer antagligen?
 
Vi har boxer och än så länge en bara en liten bordsantenn i fönstret. Det fungerar med perfekt bild på alla kanaler så, det är om inte annat en väldigt enkel tvlösning.

/Mattias
 
Hej Majerajuan

Jag träffade en tre mobil bredband säljare framför coop-forum igår. Han sa att man kunde koppla bredbands modem till en router om routern har en usb port. Har du en hem network? Om det fungerar då behover man ingen telia fiber eller ADSL. 3 kostar bara 250+ 199/mån och man kan surfa så mycket som man vill
 
Hej HME!
Välkomna till forumet.
Återigen en granne som anslutit sig, nu är det bara våra grannar på husets vänstra sida som återstår. (Vi har tomt nr 10.)
-Hur har ni tänkt placera erat hus iförhållande till vallen ,nära eller långt ifrån?

-Såg att ni har en son på 8 år, vår son är 9år och går på Änggårdsskolan, ska era barn gå där?

Roligt att det hittills är så många olika stilar på husen som ska byggas, ska bli spännande att se färgvalen så småningom.(vårat blir vitt)

Undrar om alla tomter nu är tingade?

Ha det gott
Hälsningar fam Dahlqvist
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.