Det blir fler sidor så länge det finns vettiga inlägg att göra.
 
Det finns i praktiken ingen gräns för hur många inlägg det kan bli i en tråd.
Och det kommer att bli fler sidor i denna, det är jag rätt övertygad om
 
Nu ser jag varför deralte tror att det är sista sidan i detta ämne, på sidan Forum/El så står det att det är sista sidan i denna tråd, men det menas att klickar man på sista sidan texten så kommer man till den sista sida som är skriven, även om det är sida nr 42.

Men vi fortsätter, jag följer detta med spänning.
Sedan lite tröst, det är anläggningsägaren som är ansvarig för elanläggningen men ni har ju anlitat en leverantör som inte kunnat leverera en godkänd produkt så ni ska vara skadeslösa. Skicka en kopia till MH och elektrikern av elsäkerhetsverkets skrivelse/brev.

Sedan en liten fråga, började detta med att några vägguttag slutade att fungera? Kortslutning/jordfel?

Protte
 
Anläggningsinnehavaren dvs du, är ju ansvarig för elen i sitt eget hus..

Men händer något så lär ju både elektrikern och förhoppningsvis även Myresjöhus få skaka galler ett tag för en horribel eldragning/inte lyft ett finger för att göra något..

Myresjöhus kommer då jag aldrig att titta åt när jag ska bygga hus.. Så här lång tid ska det inte ta för att lösa ett så här stort och allvarligt fel. Det är ju direkt inte en skåplucka som hänger lite snett..

Sen att Myresjöhus inte går ut och säger att klåparen fått sparken, ni kan vara lugna är ju bara klantigt.. Det hade ju klart visat hur allvarligt man såg på saken.. Men som tidigare nämnts så är det väl bara en bagatell.

Myresjöhus var väl dessutom delägare i de som utförde besiktningen?
 
Fel av mig.. De som utsåg besiktningsmannen var till 30% ägt av Myresjöhus.. *hummm*
 
Vad som är dolt under parkett är svårt att besiktiga. Elsäkerhet går inte att prova/mäta fram, det måste vara rätt från början (och det har det tydligt inte varit i detta fallet), tragiskt.

Protte
 
Du som anläggningsägare har ju gjort allt som står i din makt för att få felet åtgärdat så du kommer att gå skadelös, allt annat är en mindre skandal.
 
Redigerat:
Sorglig historia, hoppas elektrikern får yrkesförbud!
 
Hur "glömmer" man 5 cm rör?
 
Ni som är A-behöriga får rätta mig men så vitt jag vet så ska A-behörig kontrollera och garantera att jobbet är säkert utfört innan man lämnar över till kunden, iom det ska man ju också bedriva tillräcklig tillsyn under arbetet. Sen kan man ju göra det genom att lita på sin underordnade men minns jag inte fel så ska det fortfarande göras
 
E
jo men man kan inte kolla alla hela iden
stickprov samt förtorende är det oftast som det sker
tänk dig å ha 10-15 anställda å ska kiolla allting -ej genomför bart
men vänder man sig till firman å de behörige får ha kolla upp å reda ut det

men den behörige är ansvarig oavsett hur/var/när osv....
 
Får man ha 10-15 ej behöriga på en behörig installatör?
 
Finns firmor med hundratals.

Men nu tycker jag vi håller tråden till ämnet, dvs Myresjöhus dåliga elinstallation.

Vi kan bara konstatera att Hustillverkarens löften om att åtgärda klingar falskt. Det har nu gått mer än en vecka sedan de här på forumet lovade att åtgärda.
 
Deralte: Den här tråden har skapat en rejäl soppa här som riktigt många verkar följa. Funderat på att kontakta TV-bolagen och sälja det som en dokusåpa?

Skämt o sido, vi lider givetvis med dig, och hoppas att du får all upprättelse som behövs i detta fallet. Tro mig, med den negativa publicitet som denna tråd genererat för de aktuella företagen så borde du inte ha något problem att få upprättelse. Hela det här forumet har nu fått se hur illa ni blivit behandlade i frågan, så jag tror många kommer ha det i åtanke när det gäller val av entreprenör. Tror personligen att de flesta företag skulle ta smällen, acceptera kostnaden och åtgärda det omgående. Allt annat vore att skada sitt varumärke... (Normalt sett skulle nog många dessutom ge lite plåster på såren, men har svårt att se hur man ska göra det i detta fall. )
 
< ge lite plåster på såren >

Skulle väl vara lite eltejp då.

Protte
 
  • Gilla
Raptor50
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.