Binesh skrev:
Jag tror dock att oron är obefogat eftersom Clasohlson stegvis tagit bort produkter som vänder sig mot professionella användare. Förr i tiden kunde man hitta riktigt bra saker men numera är det mest asiatisk lågbudgetskräp avsedd för gör-det-självsegment, och ersätter utgående saker med CoTech. Ett exempel jag kan komma på så här på rak arm är att man t.ex. kunde köpa rätstege Hultafors MST 180 men det utgick från deras sortiment ca 4 år sen. Inte är MST 180 något skräp? Det är bara det att Clasohlson måste ha bytt affärside eller något sånt.
Jag har hört att CO skall öka sitt sortiment av proffs grejer. Den 16de är det release av nya katalogen på Insjödagen.
Vi får väl se om det dyker upp något nytt märke då :)
 
Andreas_Hansson skrev:
Jag har hört att CO skall öka sitt sortiment av proffs grejer. Den 16de är det release av nya katalogen på Insjödagen.
Vi får väl se om det dyker upp något nytt märke då :)
I Linköping har dom börjat ställa upp AEG maskiner på hyllorna, det har iaf inte jag sett där tidigare. Men som sagt vi får väl se när nya katalogen kommer.
 
Jag var på CO i Växjö idag. Där hade de fått in en del AEG, bla borrhammare och nån 12v li ion fjuttdragare.

Tror inte det är så lätt att sälja Blå Bosch till CO´s kunder. Oftast är amatör wannabe hantverkarna ju förtjusta i DeWalt och Makita. Proffsen handlar väl inte så jättemycket på CO så vem ska köpa BB?
 
ottot: Tack för att du väntade på att jag postade mitt inlägg!
 
Mikael_L
Alko skrev:
I Uppsala har de kvar sina två borrhammare (GBH 2-18 RE), de har fortfarande inte satt rätt pris på dem, det står 1199 typ istf 798, trots att jag sa till sist när jag köpte mitt ex. Tröga eller...

/A
Nu NOLL st kvar i Uppsala.
Var och nypte de två sista för 399:- / st för nu var det halva halva nypriset ... :) :) :)

Kan tipsa om t.ex. knipex 180 mm polygrip för 60:- (1/4 av nypris), Cotech borrhammare 125 :- också 1/4 ... osv ...
Jag har handlat för över 2000:- nu ... :surprised:
 
Vad skall du med två likadana borrhammare till? -Bra att ha?
 
Mikael_L
Jag borde inte köpt någon alls !!! :D

Jag har ju redan en CoTech borrhammare, och ska bygga trähus, så hur tänker jag egentligen ... :rolleyes:

Men 24 st hål för syllen ska det väl bli iaf. ;) och sen var det ju så gott som gratis, jag tankar inte ens bilen för de pengarna. Jag lovar (korsar fingrarna bakom ryggen nu) att cykla ihop en besparing på 400:- :D

Den andra köpte jag efter att ringt ett samtal och frågat "ska du också ha en" ...
 
Jag som har nya katalogen kan skvallra att dom nya märkena på elhandverktyg förutom dom vanliga B&D, Bosch och Cotech nu även AEG som nämnts ovan och RYOBI. Den ska säljas i 2 modeller (12v (999:)resp. 18v (1998:)).

18 voltaren (Ryobi LDD1802PB) verkar vara av lättviktsmodell på bara 1,4 kg och Festool grön. M.a.o. en riktig kärringdragare. Endera är den gjord i nått starkt material eller så har man spart in på "materialet" med sämre kvalité som följd. Nån som vet? Den är ju faktiskt ganska stilig på bild. Kan bli en storsäljare.

AEG säljs också i 2 modeller. AEG BS 12 K för 1999:- och AEG BS 12 C IQ för 1699:-.

Aj då, uppgav felaktigt datum i en tidigare tråd när Insjödagen går av stapeln. Det rätta är lördagen den 16/8 som även nämnts ovan. Övriga sverige får vänta till måndagen den 18/8 då denna katalog börjar gälla. Läser det finstilta på sista sidan och upptäcker att katalogen bara gäller till den 1:a mars 2009. Det måste betyda att det kommer 2 nummer/år i fortsättningen. :)
 
Redigerat:
Snorunge skrev:
Jag som har nya katalogen.
Jobbar du på classe, eller finns det andra sätt att få tag på den? :)
 
sa3afc skrev:
Jobbar du på classe, eller finns det andra sätt att få tag på den? :)
Det står här.
 
Mikael_L skrev:
Nu NOLL st kvar i Uppsala.
Var och nypte de två sista för 399:- / st för nu var det halva halva nypriset ... :) :) :)

Kan tipsa om t.ex. knipex 180 mm polygrip för 60:- (1/4 av nypris), Cotech borrhammare 125 :- också 1/4 ... osv ...
Jag har handlat för över 2000:- nu ... :surprised:
399? Det står fortfarande 798 på nätet, för GBH 2-18 RE:

http://www.clasohlson.se/Search/ProductList.aspx?Keywords=GBH+2-18+RE

Ska dit o klaga tror jag....

/A
 
Kunde inte låta bli....
Blev en pelarborrmaskin http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=18728554 för 724,50 :-

Ja jag vet en del här tycker att pelarborrmaskinerna på classe inte är så bra men för de priset så får man ju knappt ett borrstativ :confused:

Har köpt för ca 5000:- sedan rean började :eek::eek:
 
mattiasp skrev:
Nu har jag tagit den sista maskinen på hyllan i Västerås. Det blev en slagborrmaskin med snabbchuck. Den verkar som sagt redigt fin.

Det betyder att det finns två skyltmaskiner kvar i V-ås. En borrhammare och en slagborrmaskin. Kanske kan man förhandla fram ett extra bra pris på skyltexen, vad vet jag? Cheesus åker säkert dit och prutar...?

Häpp Häpp.....:)

Tyvärr har jag varit uppe Norrland på semester .......
 
Mikael_L skrev:
Den andra köpte jag efter att ringt ett samtal och frågat "ska du också ha en" ...
Och jag är mycket tacksam. :)
 
Ska dom inte ändra priset på nätet oxå, är sugen på en pelarborr men har långt till classe affär.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.