Hej
Är det någon som har kännedom om ett företag som heter kronfönster? Köpte i våras fönster av Mockfjärdsfönster och är INTe vidare nöjd med varken installation eller fönsterkvalite och är nu på jakt efter andra fönster till resterande gamla fönster som skall bytas ut. Har fått en otrolig offert från Kronfönster men vet inget om företaget. Någon som har använt sig av dem?
Tack.
NUB
 
Hej, jag har inget svar på din fråga men jag vill gärna veta mer om vad det är som du är missnöjd med.
Jag har nämligen bett Mockfjärdsfönster komma hem till mig och mäta och offerera!
 
Hej
Det började med att av sex partier som skulle sättas in så var fem skadade, altandörren saknade en stor kvist...vardagsrumsfönstrets list var repad "avskalad" alu list, ett fönster hade en glasbubbla på 7 mm, annat fönster hade svart silicon kletat på insidan etc. Glasblåsan ordnade de med en ny ruta och det stora kvisthålet lagade de med träspån och vit färg(...) men det övriga är sådant man tydligen får räkna med??? Utöver detta skadade de fasaden ovanför ett fönster och det tog väldig mycket kraft och energi innan de ens vill komma och kolla på det, detta trots att vi hade haft andra hantverkare som bedömt skadan. Det känns inte som så hög kvalite. Priset är väl som de flesta andra men jag var mer nöjd med de Elit fösnter som jag hade i vårt förra hus! Dessutom ville säljaren inte medge att vi skulle drabbas påtagligt av kondens, medans en annan fönster säljare menade att det i vårt område var bättre att inte ha energiglas p g a fuktigheten. Det blir lite som ett fängelse när det är fuktiga nätter... Men något som däremot är bra är att värmekostnaderna sjunkit!
 
Hej NUB

Har också varit på deras hemsida(kronfönster)och kontaktat de.
Jag drog mig undan i sista sekunden, vet inte riktigt varför men det kändes lite för bra för att vara sant och hemsidan såg lite "skum" ut(om de nu är ett företag som säljer endast via internet ger de inget gott intryck..)
Hittade ett annat företag som också säljer pvc fönster, tyvärr blev det inga pvc fönster eftersom frugan tvunget ville ha fönster med trä(det blev aluminiumklädda träfönster).
Men det företaget kändes definitivt mer seriöst och inte framfusigt alls.
(Kolla efter andra företag innan du gör ditt beslut)

Hälsningar Anders
 
Hej
Det blev inte kronfönster utan vi valde Elite fönster istället. De fick ju bäst i test
av råd och rön så vi hoppas att de skall håll bra kvalite! Denna gång har vi anlitat egen hantverkare och byter fönstren tillsammans med honom och det skall bli spännande att se hur resultatet blir!
 
Hej, jag tänkte väcka liv i en gammal tråd... jag är nämligen lite nyfiken på kronfönster och skulle vara jätte tacksam om det är någon med erfarenhet från dessa som kan berätta hur dessa är, kvalite, service mm mm
 
Hej
Köpte 8st Classic pvc-fönster av de förra året och än så länge är jag nöjd. Snabb leverans också tog typ lite mer än 3 veckor bara.
Det enda jag störde mig på när jag satte i fönstrerna, var att spåret för fönsterblecket var under. Men det blev det hyfsat snyggt till slut ändå :)
 
Hej,

vi byter alla fönster och dörrar i vå vill. Jag vill aldrig mera behöva måla fönster och inte heller risker saker som röta i trä bakom aluminium. Så valet föll på PVC fönster. Att de oftast har tysk typ av öppning (vädring upptill, innåt eller öppning innåt åt sidan för putsning på samma fönster). är bara ett plus.

Undersäkte "PVC marknaden " och hittade som ni kronfönster samt ett antal företag under flaggan "Industrigruppen för PVC-fönster".
Håller med om Kronfönsters hemsida, lite konstig. Begärde in offerter från alla leverantörer. Kronfönster var billigast. Jag beställde 12 förster och 3 dörrar (varav 2 pardörrar) och kände mig lite osäker inför det vettiga i detta. Hade inte sett några prover på kronfönsters produkter. Dock var deras offert mest proffsig av alla. Alla fönster klart specificerade med data ur ett cad verktyg eller liknande. De var även billigast. Offertspecen var på tyska, fick sedan verifierat att de får fönstren tillverkade i Tyskland. Mina är av typen Polaris med tre tätlister. Av en slump gick vi på en byggmässa i Stockholm veckan efter att jag lagt beställning. Där fanns Kronförnster, med säljaren som sålt till mig via telefon och mail. Fönstren såg bra ut Johan var trevlig och proffsig. Vi kände oss lugnade.
Fick sedan leverans efter ca 5 veckor (utlovat 6-8). Allt på milimetern enl. spec. Kvaliten och utförandet bra. Vi monterar in dem själva vilket också går jättebra.
I motsats till tidigare debattörer har våra förnster ( i enlighet vad som utlovats) skåra för fönsterbläck nedtill som alla vanliga träfönster.

VI ÄR JÄTTENÖJDA MED BRA FÖNSTER; BRA FUNKTION; SNYGGT UTFÖRANDE; INGA SKADOR/FEL SAMT LÅGT PRIS! KOMMER ATT NYTTJA KRONFÖRSTER ÄVEN I FRAMTIDEN.
 
Oj, vad positiv du är i ditt första inlägg mandolin 15.

Kronfönster brukar vara väldigt DYRA när man kollar marknaden för PVC-fönster .
Finns många som är mycket , mycket billigare. Har själv handlat 40-50% billigare än Kronfönsters offert.

Har faxat in en handritad bild som jag måttsatt med millimeterprecision och fått tillbaka en CAD ritade fönster i PDF format med unikt U-värde uträknat för varje fönster. Och detta avsevärt billigare som sagt.

Mvh
 
somelvis skrev:
Oj, vad positiv du är i ditt första inlägg mandolin 15.

Kronfönster brukar vara väldigt DYRA när man kollar marknaden för PVC-fönster .
Finns många som är mycket , mycket billigare. Har själv handlat 40-50% billigare än Kronfönsters offert.

Har faxat in en handritad bild som jag måttsatt med millimeterprecision och fått tillbaka en CAD ritade fönster i PDF format med unikt U-värde uträknat för varje fönster. Och detta avsevärt billigare som sagt.

Mvh
Vem har du handlat av då?
De som jag frågade hade priser som var något högre.

Anders.
 
Första gången handelade jag av en Litauer som hade byggfirma i Skövde med ca tio anställda
Honom hittade jag på Blocket.se, köpte bara fyra fönster. Ingen fel på varken pris eller vara.

Andra och tredje gången var det Engmans Byggvaror i Torsås, hittade även honom på blocket.
Det var väldigt välskött och proffsigt, fick bla CAD ritningarna av honom.
Han var MYCKET billigare än ex Kronfönster, Har köpt ca 25 fönster av Engmans och kommer beställa till våren igen.
Har några mindre hyreshus i familjen där jag byter ut alla fönster mot PVC.

Mvh
 
Jag kan bara säga att jag har ungefär samma erfarenhet av Kronfönster som Mandolin har. Jag tog in ett stort antal offerter och Kronfönster var billigast. Fönsterna kom i god tid och allt stämde.

Det finns säkert de som säljer billigare, men de är definitivt sämre på att marknadsföra sig. Jag har i alla fall inte lyckats hitta dem. Så om du Somelvis känner till många som säljer fönster billigare, ner till halva priset, så kan du gärna sätta ihop en liten lista med företagsnamn. Jag personligen ska inte köpa några fönster för tillfället, men det är många andra som är väldigt intresserade.
 
Jag provade just kronfönsters prisförfrågan/ prislista, kom upp i ca 33 000 kr för samma fönster som jag köpte senast för ca 25000.
Mina fönster har tyska Thyssen plastprofiler, glas från Saint-Gobain och är sammansatta i Polen.
Sök på eniro efter Engmans byggvaror i Torsås, har inte numret tillgängligt då jag är på resande fot.

Kronfönsters lösa glaskassetter utan karm är dyrare än vad jag gav för hela fasta fönster MED karm.....

Mitt tips är att Kolla blocket.se och be annonsörerna om offert alternativt fråga om pris på två storlekar som man vet att man ska ha, Då vet man vilket prisläge de ligger i och om det ens är värt att gå vidare med dem.

Jag gick aldrig vidare med kronfönster någon av gångerna på grund av att priserna var för höga hos dem.
De är billigare än träfönster men inte billigare än andra PVC-fönster av god kvalitet.

Mvh
 
Jag tyckte också att det lät otroligt billigt, men vågade steget att beställa en måttbeställd altandörr och några fasta måttbeställda glas. Förutom att leveransen blev en månad försenad så är jag mycket nöjd med det jag köpte.
 
Hej!

Väcker en gammal tråd...

Vi håller på att speca vilka fönster vi ska ha till vårt nybygge i gammal stil och har då kollat på allmogefönster och rm-fönster (2+1 fönster i trä). Via Kronfönsters (fula) hemsida verkar det ju som om de är bra mycket billigare än övriga tillverkare av traditionsfönster. Är det nån som köpt Kronfönsters Titan eller Norden sidohängda i gammal stil? Och i så fall - är ni nöjda? Det kanske får bli ett besök till Rottne om man ska våga beställa...

Tack på förhand!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.