Går det att sälja ett sånt hus undrar jag. Jo, visst går det. Men frågan är om värdet blir vad huset hade varit värt vid renoveringsbehov....
 
Inte en chans att de blir av med den där kåken för det priset, trots djungelrummet. Hus över 500.000kr, som saknar skog eller åkermark, i den delen av landet är extremt ovanligt. Jag tror de lär få krypa under miljonen om de verkligen måste bli av med huset.
 
Oj så fel det kan gå. Fin gård med vackert läge som totalförstörs. Extra allt helt enkelt, synd, för det finns en god tanke någonstans inbakat där i det vulgära. Ett gott hanterk skymtar här och där, men beställaren har inte grepp på situationen och helheten framkallar spykänslor.
 
Redigerat:
Länken fungerar inte för mig. Eller har de redan sålt det?
 
Ja, jösses... Där var verkligen hela färgskalan representerad.
 
Mikael_L
pixel skrev:
Ett alldagligt hus där hela färgpaletten använts inomhus. Coolt? Nja..

[länk]
:D
Grått är bara för fegisar ... :D
 
Pixel!

Här måste jag ha varit någon gång som barn. Så fort jag såg bilderna så mindes jag lukten.......hurk......någon skulle behöva muta mig med 3,5 mille för att jag skulle gå in där igen....
 
Karl Nilsson skrev:
Antar att du menar denna villan?

[länk]

Själva kåken är det väl egentligen inget större fel på, om man gillar stora svulstiga Yuppievillor.
Åter till huset. Vad är det som folk finner så imponerande med kristallkronor? Vulgo och fult. Borde förbjudas. Guldkranar och rokokomöbler likaså. För att inte tala om mässing i taket i badrummet. Samt svulstiga gardiner.

Kommer smaklöshet och viljan att inreda som en Saudisk oljemagnat av att man blivit rik så tänker jag fortsätta mitt liv som kyrkråtta.
 
vad är det för fel på dom hus ni spyr över?
Jag tycker det är roligt att se att andra vågar sej utanför den "obligatoriska" gråvita färgskalan.

för resten ...ens inredningsstill blir tyvärr inte bättre genom att nervärdera andras val.
Undrar vad som är mer vulgärt: bilder eller visa inlägg...
gaia
 
Smaken är som baken Gaia!

Men en vanlig ordinär Svenssoninredning/villa passar väl inte direkt in i denna tråd eller?

Visst är det upp till var o en att inreda sitt hem efter eget tycke o smak men jag kan nästan slå vad om att 99 % tycker inredningarna i senaste länkarna är liiiiite väl mycket kitch och avsaknad av smak.

Eller som min fru uttryckte det när jag visade kungsbackavillan...Tur man slipper få med möblerna och hälften av inredningen kan de få ta med sig. guldkranarna, toaletten och takrosetterna.
 
Cheesus skrev:
Smaken är som baken Gaia!

Men en vanlig ordinär Svenssoninredning/villa passar väl inte direkt in i denna tråd eller?
Coola hus till salu är rubriken men här klistras ju inte mycket coolt just nu... däremot några hus hamnade här i tråden bara i ett syfte ...att förlöjligas. Är det så kreativt?
Passar ett så billigt sätt att roa sej på andras bekostnad i detta forum?
Jag tycker inte det ...
gaia
 
Redigerat av moderator:
Mikael_L
gaia skrev:
Coola hus till salu är rubriken men här klistras ju inte mycket coolt just nu...
Jag håller med.
Jag saknar faktiskt de häftiga och fantastiska men kanske även något skruvade husen som florerade här när tråden var ung.
Jag scannar inte husannonser för tillfället, så jag kan inte och kommer inte heller inom överskådlig framtid bidra med något.

Jag laddade hem lite bilder ifrån annonserna med de coola husen, alltid kul att bläddra bland ifall man vill få nya ideer ;) , men då är ju smaklösa hus inget att ha i sammanhanget. :D
 
Jag håller också med gaia, vi får skärpa tonen i den här tråden. Det känns olustigt att man ska raljera över att någon inte har samma smak som en själv. Smaken är som baken och det får vi respektera här i forumet, för allas trevnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.