Oj, tack tack! Det värmer ju ett förvirrat egenbyggarhjärta. Det mesta har ju gjorts själv hitintills och när man nu börjar jaga elektriker, vvs:are och har problem med plåtis så funderar man ju på att skjuta fram "klardatumet" en tid till å ge sig i kast med ALLT själv :) Idag är det vår här å fåglarna sjunger, det går lite lättare då har jag märkt!
 
kan bara hålla med före gående talare.
helt underbart läge o rikgit fin blir de.
 
Lite trött på webbfronten sedan sist med IDAG blev det i alla fall en liten (eller snarare stor) uppdatering. I alla fall om man ser till bilderna.

Jag har nu kommit in ett läge där jag får fundera mer än jag egentligen orkar, el, vvs, olika olika olika olika och så lite mer olika lösningar på allt och alla. Jaja, det är väl bara att börja kasta tärning :)

Mer info om den förflutna månaden mars på www.husetvidhavet.se
eller direkt till sista uppdateringen HÄR

PS. Om någon läser så skriv gärna i Gästboken, det sporrar ju alltid till nya uppdateringar :D
 
Med en dags marginal klarade jag ju idag att uppdatera med lite bilder och text innan det hade gått en hel månad sedan sist. Huga, fyra veckors byggtid, fyra veckors räntesnurrande och ändå så lite utfört :) Kul dock att solen har lyst, gräset blivit grönare å alla stolar utanför bygget har blivit infikade. Faktiskt har också båten får rosta av sig och fiskespöt fått känna på saltsjön. Sen har det rivits i själen lite också.

Mer på hemsidan: www.husetvidhavet.se

Kommentera gärna om ni ser något ni funderar på!
 
Nu får man i alla fall lite synligt resultat! Panel börjar nämligen komma på plats, vädret tillåter till och med stunder av bar överkropp och det är snart dags att bygga altan.

Påväg till bygget passerar jag varje dag en tomt som var en gräsmatta för drygt 5 veckor sedan. Nu står det ett snart färdigt Västkustvillanhus där och snart sitter väl någon lycklig och fikar in sommaren på en terass i tryckat. Men jag ger mig den på att kaffet å bullarna smakar bättre om man får slita lite själv först. Så jag/vi bygger målmedvetet vidare på www.husetvidhavet.se - nu med 24 nya bilder:cool:
 
"Inflyttning", trasig kamera men det som kunde räddas i bildväg finns på:

Husetvidhavet.se
 
Ny kamera, nya bilder, ny ork, nytt å fint men LÅNGT till inflyttning. Och hemsidan har nu börjat köra med VIDEOUPPDATERINGAR också :) Spana in på husetvidhavet.se :cool:
 
Manberg skrev:
Jag ska börja med att ursäkta, jag har hänsynslöst fluktat och tittat på eran hemsida och varit fast i den drömvärlden utan att kommentera något här, förlåt. Jag har följt erat projekt sen starten, och det är helt underbart, ett rättesnöre för hur man skall dokumentera sitt bygge i min mening. Även själva bygget är ju imponerande för att inte tala om det jobb ni gör själva, jag är avundsjuk på er och erat läge som i min mening är helt unikt. Fortsatt lycka till!
Instämmer helt!
 
FYRA nya sidor, en hel drös mer eller meningsfulla videos och bilder i massor på ett bygge som knaprar sig framåt i sommarvärmen!

Huset vid havet.se är adressen och ALLA kommentarer på saker ni ser är varmt välkommna!
 
Tack Pinebar och ni andra för värmande ord! Nu känner jag mig laddad för BASTU. Kanske en uppdatering snart om planerna om man orkar i sommarvärmen :)

Fått frågan hur i h-v jag fick dit den stora balken och varför jag inte körde med trä?

Balk.jpg

Balken hämtades med kärra och en liten kärra bakom. Lite trixande i kurvorna så gick det bra :) Sen bars den på starka armar och lyftes upp på en byggställning så man kunde justera in den där den skulle vara. Balken är en vanlig 12 meters HEA 160 mm som sedan målats med grå rost/grundfärg. "Pinnarna" nedåt är 8x8 cm järnstolp som också målats. Anledningen till att jag inte körde trä var rädslan för att det skulle bli för klumpigt å att det främre upplägget skulle ta sikt från bastun i källaren, huga! :)
 
Redigerat:
Hemmakatten
Är det inte dags för en liten uppdatering för alla oss som gärna följer ert bygge.
 
Instämmer! Jag väntar med spänning...
 
Ja, allt kan inte bli som man tänkt sig.

Terassen är nu "klar" och utemöblerna är intagna, hummertinorna är i sjön och plåtarbetet är nästan klart. Skjutdörrspartiet läcker som ett såll efter 3 ur och i montage och vindarna spelar oss spratt. Äktenskapet knakar i fogarna och lusten att bygga hus har nog flyttat långt söderut är jag rädd. Vi får övervintra och se vad som kommer :)

En datorkrasch med förlust av alla bilder och mitt webbprogram gör tyvärr att jag inte uppdaterat på ett tag. Eller så kanske det är för att det händer så LITE. För vem vill se på färg som torkar, se på en tom plånbok istället för att bara titta ut över havet och se på TV :)

STORT tack för supporten dock, nu har jag en morot igen! Jag skall bättra mig!
 
En av de bästa trådarna någonsin verkar ha självdött...
Hoppas verkligen att allt löser sig!
Är övertygad om att ni inspirerat inte bara mig!!
Längtar verkligen efter en fortsättning!!
Tror inte jag är ensam....
 
RoTe
Backup...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.