Visst är den kompatibel - Du kan i stort sett koppla in vad som helst som drivs med 12V och är NC till systemet. Sen är ju frågan om man i längden vill använda noname-sensorer när man kan köpa DSC eller GE för samma pris.

Edit: räknade lite, om man beställer fyra stycken DSC BV300DP Bravo 3 Digital Motion Detector från alarmsystemstore blir slutsumman 235 kronor styck inklusive moms frakt och tull ;)
 
jocke4u skrev:
- Mina prylar är ju köpta i USA med engelskt språk och då undrar jag om det går att få svenska i knappsatserna eller åtminstone svensk layout på tid/datum?
Prova att hålla in knapparna (<>) i 2 sec.. Om andra språk är möjliga så kommer du att få alternativ att knappa igenom. Gäller ju självklar enbart PK5500 och RFK5500


Förmodar att det är 24H klocka bland annat som du är ute efter. Det ändrar du i sekvens [076] under knappsatsprogramering. [*][8]installatörskod[*][076]
I ditt fall ska siffrorna 1234 6 va tända. Där siffra 3 avser 24h klocka
 
mrfrenzy skrev:
Visst är den kompatibel - Du kan i stort sett koppla in vad som helst som drivs med 12V och är NC till systemet. Sen är ju frågan om man i längden vill använda noname-sensorer när man kan köpa DSC eller GE för samma pris.

Edit: räknade lite, om man beställer fyra stycken DSC BV300DP Bravo 3 Digital Motion Detector från alarmsystemstore blir slutsumman 235 kronor styck inklusive moms frakt och tull ;)
Sen finns det ju ett "problem" till....eftersom dollarn är billig så beställer man grejer som man egentligen inte behöver så slutnotan blir högre :)
Men konstigt nog tänkte jag inte så långt som til Alarmsystemstore.com, tack :)
 
frohike skrev:
Prova att hålla in knapparna (<>) i 2 sec.. Om andra språk är möjliga så kommer du att få alternativ att knappa igenom. Gäller ju självklar enbart PK5500 och RFK5500
Japp, har testat detta men Svenska finns inte med. Tänkte om det fanns någon driver för att fixa detta.

frohike skrev:
Förmodar att det är 24H klocka bland annat som du är ute efter. Det ändrar du i sekvens [076] under knappsatsprogramering.
[*][8]installatörskod
[*][076]
I ditt fall ska siffrorna 1234 6 va tända. Där siffra 3 avser 24h klocka
Tack skall kolla detta...
 
Funderar på att beställa från Alarmsystemstore.com. Ni som har beställt därifrån, har alla era paket blivit fast i tullen och därmed blivit belagda med svenska avgifter?

Programvarana, DLS 2002, är det någon som kan bidra med screenshots eller en demoversion. Skulle vilja se hur programmet är upplagt.

Tack på förhand!
 
dls 2002 är väl ett gratis program...

Har jag för mig.
 
Hej,

Var får man tag på snygga, utanpåliggande magnetkontakter som man kan gömma motstånd i? Har sett Securitassystem som har rätt snygga och plats för motstånd. Någon som vet var man hittar dessa?

Tack!

Jocke4u, hur har installationen gått?
 
Min installation har gått bra men det krävdes mer pillande än jag trodde och en hel del pga att jag inte hade terminologin, tänket osv.

Är på det hela taget mycket nöjd med DSC. Skall komplettera lite mer fler detektorer (bl.a. brand) och de är på väg från USA.

När jag letade larmdekaler så dök jag på dessa magnetkontakter som verkar vara riktigt seriösa, finns även med motstånd klart och färdigt...

http://www.bewator.com/se/products/...M_MAGNETKONTAKTER_INFALLDA_MK400_SERIEN/p2661
 
Jocke4u: Vad kostade frakten?

En annan fråga till alla andra. Om jag skall monter IR i ett förråd som varken är isolerat eller speciellt dragtätt, vad är lämpligt att använda då. Det är snarare ett skjul med jordgolv. En vanlig inomhus-IR är väl inte speciellt lämpligt. Tips på vad som kan vara lämpligt? Helst som går att köpa www.alarmsystemstore.com

TACK!
 
Återuppväcker en mycket intressant tråd lite..

Är precis i farten att investera i larm och är GRYMT glad att jag såg denna tråd innan jag skickade en order till en svensk internetbutik ;)

Jag tänker nog definitivt beställa från alarmsystemsstore.com men funderar hur det går med strömskillnader i elnäten samt vid eventuellt garantiproblem?

* Garantiproblem => skicka till USA? (inte hela världen, undrar bara..)
* Elnätet, gäller transformatorn som du, jocke4u, hittade på den svenska internetbutiken?

Tack alla för en otroligt informativ tråd! ;) Diggar! :D
 
Garanti => skicka in den trasiga delen till usa ja, beroende på vad det är för leverantör så räcker det ibland med ett foto så skickar dom en ny och du får kasta den trasiga (aldrig behövt utnyttja garanti hos alarmsystemstore ännu).
Transformatorn från alarmbutiken passar bra.
Magnetkontakter med inbyggd resistor finns här http://www.alarmsuperstore.com/dsc/eolcontacts.htm
jocke4u: har du hittat nån bra åf för bewatorkontakterna du hittade?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.