Är det någon som har testat global/global disarm funktionerna på 1832/1864?
Skulle nog behöva den funktionen för att få ihop ett scenario.
två byggnader där de ska kunna larmas av på oberoende av varandra samt att båda ska kunna larmas av med en knapptryckning/kod.
fattar jag det rätt så borde det bara vara till att göra två partitioner samt använda globala arm/disarmen för att lösa enknappskravet

laddade ned DLS IV och den låter mig konfa det så men det är ju inte riktigt verklighet innan man har det i hårdvara enligt mig ;)
 
mats_o skrev:
Sen skickar jag in en egen fråga också.
Var får man tag i en 16.5 V trafo till ett DSC larm i sverige?
Måste få frågan än en gång om förslag på leverantör av en trafo till DSC18xx larm.
Det finns på elonline men finns det inga andra tänkbara leverantörer? Det finns en del trafo som jag får träff på men då är de för inbyggnad och har ingen nätkabel dvs de ska sitta på ngt kretskort.

Tips mottages tacksamt nu när jag fått allt till mitt 1864 larm men hade ju i julstöket glömt på strömenheten och kan därmed bara sitta och titta på 'högen' av grejor!
 
Har läst hela tråden nu. I början förstod jag inte varför ni envisades med magnetkontakter när man kan har rörelsesensorer i rummen istället. Men då kom det med skalskydd upp, det förklarar ju saken. Att man känner sig trygg när man sover osv. Men! Vad gör man om skalskyddet falsklarmar mitt i natten? Då lär man ju bli rädd så inni h-e alltså, i tron av att det är nån inne i huset. Men det kanske händer mer sällan när det gäller enbart magnetkontakterna?
 
jormah01:
Det elonline säljer är en vanlig 17V skyddstrafo så vilken elgrosist som helst bör kunna plocka fram en men frågan är om det blir billigare än elonline.

Barret_:
Skalskydd plus lokaler med stora temperaturskillnader eller mycket rörlig varmluft. Där funkar det obra med IR.
En magnet falsklarmar otroligt sällan, i synnerhet en trådad sådan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.