D David__11 skrev:
Jag köpte parkside multiverktyg utan batteri. Mitt första parkside 20v verktyg. Hur är bäst att köpa batteri och laddare? Brukar det komma erbjudanden på dom, eller är det bäst att köpa något annat verktyg när det ingår batteri?
Tror nog att de oftast säljer nakna maskiner. Men när de har andra batterimaskiner som säljs så brukar de sälja batterier och laddare löst. Aldrig sett erbjudande på laddare och batterier.
 
  • Gilla
David__11
  • Laddar…
Batterier och laddare var med i förra veckans kampanj. 4 Ah för 299 samt snabbladdare tillsammans med 2 Ah för 399 om jag minns rätt. Borde finnas kvar i någon butik.

Annars har det funnits en skruvdragare med 2 Ah och långsam laddare för 299. Finns andra paket där ett batteri ingår också.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Nästa vecka blir det skruvdragare med batteri och laddare. Mutterknacken säljs också med 4Ah batteri och laddare. Tror den kostade 899:- sist och det är faktiskt ett bra verktyg.

4V dragaren som kommer nästa vecka, ”Rapidfire” är jag grymt nöjd med. Nej, den drar inte 95N, men den har 9 bits i en revolver, bara att dra ut trumman och snurra fram nästa. Perfekt till småjobb, men den klarar av att dra in en och annan skruv i väggen också.

Kommer nog köpa den, för jag har förlorat laddaren till min befintliga 😡

Nu har de börjat med USB-C laddning såg jag, så det är ju bra för slarviga människor som mig.
 
R
Köpte mig en såhär för 2 veckor sen: Annons för Parkside batteridriven häcksax 20 V, visas med teleskophandtag och lasercut-kniv. Priset är 599 kronor, batteri och laddare säljs separat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Funkar helt ok till min thuja häck, dock så krokar den rätt snabbt med parkside 2ah och 4ah batterierna.

Dvs att den inte orkar med lite grövre grenar och fastnar efter man bara kört en liten stund.
Laddar man batteriet igen utan att det är slut så orkar den köra grövre grenar igen.

Den verkar behöva max volt för att funka som bäst.
Lösningen blev Milwaukee > parkside adapter, med ett 12ah milwaukee så funkar den strålande.

Och faktiskt bekvämare att använda med den extra vikten som ett sådant batteri innebär.
Vikten blir mer balanserad och den uppfattas inte lika tung att arbeta med.
 
  • Gilla
Lilllen och 6 till
  • Laddar…
R RalleB skrev:
Köpte mig en såhär för 2 veckor sen: [bild]

Funkar helt ok till min thuja häck, dock så krokar den rätt snabbt med parkside 2ah och 4ah batterierna.

Dvs att den inte orkar med lite grövre grenar och fastnar efter man bara kört en liten stund.
Laddar man batteriet igen utan att det är slut så orkar den köra grövre grenar igen.

Den verkar behöva max volt för att funka som bäst.
Lösningen blev Milwaukee > parkside adapter, med ett 12ah milwaukee så funkar den strålande.

Och faktiskt bekvämare att använda med den extra vikten som ett sådant batteri innebär.
Vikten blir mer balanserad och den uppfattas inte lika tung att arbeta med.
Det har jag upplevt med grästrimmern också att den presterar bäst vid fullt batteri sen märker man ganska stor skillnad vid halvfullt batteri. Framförallt om gräset är lite fuktigt.
 
  • Gilla
RalleB
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Fick med mig den här igår ihop med en trådrullesats till frugan. Har inget större hopp om kvaliteten på något av dom då enligt devisen man får vad man betalar för.
[bild]
Men vad är det för nått?
 
fjordfors fjordfors skrev:
Men vad är det för nått?
Diamantborr för klinkers som man sätter i vinkelslipen. En gudagåva då vi började använda dessa på jobbet, från 15 min per hål till någon minut.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hur är den lilla skruvdragaren med USB-C laddning som säljs denna vecka? Verkar praktisk när barnens leksaker ska batteribytas eller lagas, samt andra småskruvjobb..

Antar den inte har steglös hastighet utan är på-eller-av? Nån som känt på den?
 
omdirigerad omdirigerad skrev:
Hur är den lilla skruvdragaren med USB-C laddning som säljs denna vecka? Verkar praktisk när barnens leksaker ska batteribytas eller lagas, samt andra småskruvjobb..

Antar den inte har steglös hastighet utan är på-eller-av? Nån som känt på den?
Ja, köpte den och den har ingen steglös hastighet som sagt, vilket begränsar vad den kan användas till. Vilket är synd, för den var billig och bra annars.
 
omdirigerad omdirigerad skrev:
Hur är den lilla skruvdragaren med USB-C laddning som säljs denna vecka? Verkar praktisk när barnens leksaker ska batteribytas eller lagas, samt andra småskruvjobb..

Antar den inte har steglös hastighet utan är på-eller-av? Nån som känt på den?
Kan vara värt att titta åt ett annat håll annars:
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
vboivie vboivie skrev:
Ja, köpte den och den har ingen steglös hastighet som sagt, vilket begränsar vad den kan användas till. Vilket är synd, för den var billig och bra annars.
Köpte den ändå för jag hade vägarna förbi ;) För 200 spänn gör den nog nytta snart.

Lägger till att tillbehören som medföljer är:
* Ett bälteshölster som jag bara kan beskriva som "cringe" - men det får man välja bort att ha på sig helt enkelt
* Lite bits som inte upplevs särskilt premium alls

Dragaren har bitsen i nåt slags quick-change mekanism som 14-åringen i mig tycker är lite cool, men som i verkligheten gör att det typ är omöjligt att avgöra vilken bit man är på väg att "ladda". Kommer nog tömma ur den och bara köra på en normal bitsats.
 
omdirigerad omdirigerad skrev:
Köpte den ändå för jag hade vägarna förbi ;) För 200 spänn gör den nog nytta snart.

Lägger till att tillbehören som medföljer är:
* Ett bälteshölster som jag bara kan beskriva som "cringe" - men det får man välja bort att ha på sig helt enkelt
* Lite bits som inte upplevs särskilt premium alls

Dragaren har bitsen i nåt slags quick-change mekanism som 14-åringen i mig tycker är lite cool, men som i verkligheten gör att det typ är omöjligt att avgöra vilken bit man är på väg att "ladda". Kommer nog tömma ur den och bara köra på en normal bitsats.
Högst oklar användbarhet :D
1 1/2-åringen tycker det är underhållande iaf
 
Intressant tråd.
Vad är vitsen med att köpa verktyg på Lidl? De flesta verktyg har man ofta livet ut eller under lång tid så priset kan knappast ha så stor betydelse. Hur kommer det sig att man inte handlar dem på Jula, Järnia eller motsvarande?
Garantier, produktråd, reservdelar, tillbehör, ansvar osv.

Har varit inne på Lidl någon enstaka gånger, dåligt sortiment, knepigt sortiment av mycket specialchark osv, massor av bake-off. Liknande priser på det mesta som andra affärer. Vad vitsen med Lidl är? Varför handlar någon där?
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
L L Jan skrev:
Intressant tråd.
Vad är vitsen med att köpa verktyg på Lidl? De flesta verktyg har man ofta livet ut eller under lång tid så priset kan knappast ha så stor betydelse. Hur kommer det sig att man inte handlar dem på Jula, Järnia eller motsvarande?
Garantier, produktråd, reservdelar, tillbehör, ansvar osv.

Har varit inne på Lidl någon enstaka gånger, dåligt sortiment, knepigt sortiment av mycket specialchark osv, massor av bake-off. Liknande priser på det mesta som andra affärer. Vad vitsen med Lidl är? Varför handlar någon där?
Tror inte det är första gången nån ställer samma fråga i den här tråden, läs tillbaka så hittar du ett svar som fortfarande är samma...
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tror inte det är första gången nån ställer samma fråga i den här tråden, läs tillbaka så hittar du ett svar som fortfarande är samma...
386 sidor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.