B breakman skrev:
Tror det är iom Android 14 som stäng av/starta om-valet kommer när jag håller in av/på + volym upp. Tidigare var det logiskt nog långtryck på av/på som räckte.
Det var volym ner och på/av, men man måste trycka i rätt ordning annars dyker Bixby upp, som jag inte vet vad det är.

Själva problemet var att bilen uppdaterat sig och klickat ur "Android Auto starta automatiskt"
 
Det är väl samsung som valt att lägga sin Bixby (röstassistent) på "power-knappen".
Så här ändrar man tillbaka:

 
Dags för höstbyte av filter i krypgrundsavfuktaren. Värmare och rotation går men fläkten...
Senast var det lagerpaj i rotationen.
GAAAAHHHH!!!
 
  • Ledsen
moonsire
  • Laddar…
Gaaaaahhhh!
Mötte ett självmordsbenäget rådjurskid i morse.
Hoppade verkligen upp från ingenstans. Nu vet jag att bilen startar varningsblinkersen automatiskt när man kör på saker…osäker på om den autobromsade. Jag var snabb på pedalen men det hjälpte inte.
Plastskador i fronten och trasig spolarvätskebehållare blev slutresultatet.
Och en hårig fälg.
Tur man har helförsäkrad bil.
Närbild på en bils front med plastskada och en spricka i stötfångaren, tagen efter en kollision med ett rådjur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en bilfälg med mörka och ljusa partier samt fastklämda, ljusa hårstrån mellan däcket och fälgen, resultat av en incident med ett rådjur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Gaaahhh! Renoverar och dokumenterar ett fibernät byggt av polacker för 6-7 år sedan. Nuvarande dokumentation är obefintlig, man får klippa en fiber och se vad som går ner. allt ser ut som skit, men dagens brunn tar nog priset....
Öppnad brunn med en oorganiserad och smutsig fiberoptisk installation, fylld med gamla löv och smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nedgången fiberoptisk brunn med oorganiserade kablar och smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild av en smutsig fiberoptikanslutning med kablar och fibrer, sannolikt från ett dåligt dokumenterat nätverk av äldre installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
  • Arg
Kjell_G och 9 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
dagens brunn tar nog priset....
Allt ser rätt ut. Felet måste sitta i kundens utrustning. Har du bett denne att starta om routern? Eller svarade kunden GAAAAHHHH!!!
 
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Gaaahhh! Renoverar och dokumenterar ett fibernät byggt av polacker för 6-7 år sedan.
Har inte sett något liknande. När jag gnällde på utförande och "gör om" var det en bagatell jämfört med detta. Allt fotades före och efter arbete i FOS/brunn av utförande med krav på vad som skulle ses, även skarvtätningar.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Allt ser rätt ut. Felet måste sitta i kundens utrustning. Har du bett denne att starta om routern? Eller svarade kunden GAAAAHHHH!!!
Gaaaaahh
Kolla även vilka dioder som lyser på routern, trots att det var igår nätet låg nere men funkar nu när du pratar med supporten...
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
GAAAAAHHHH En termostat i vedpannan sagt upp sig 😡😡😡😡, får köra laddpumpen manuelt och det blir nattvak, finns ved kvar i pannan, måste vänta tills det brunnit ut.
 
Redigerat:
  • Ledsen
altaxis
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!! för elnätsavgifter och skillnader i dessa.

Jag förbrukade 273 kwh i augusti, bor i ett litet BR radhus, men på abonnemanget står det lägenhet. Elen kostade 300 prick ink allt, överföringen 678:- fördelat på 450:- fast avgift, 82:- i rörlig, och 146:- i skatt, totalt 978:-
Särbon bor i hyreslägenhet, hon var inte hemma i augusti, men sonen kör en stor dator och skärm 7/24 så förbrukningen låg på drygt 450 kwh, för det betalar hon totalt 650:-
Tyvärr framgick inte vad som är vad på hennes räkning, för att se det måste man logga in nån stans.
 
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!! för elnätsavgifter och skillnader i dessa.

Jag förbrukade 273 kwh i augusti, bor i ett litet BR radhus, men på abonnemanget står det lägenhet. Elen kostade 300 prick ink allt, överföringen 678:- fördelat på 450:- fast avgift, 82:- i rörlig, och 146:- i skatt, totalt 978:-
Särbon bor i hyreslägenhet, hon var inte hemma i augusti, men sonen kör en stor dator och skärm 7/24 så förbrukningen låg på drygt 450 kwh, för det betalar hon totalt 650:-
Tyvärr framgick inte vad som är vad på hennes räkning, för att se det måste man logga in nån stans.
Det ska framgå av fakturan vad som är vad, om det är samma nätägare och elleverantör, kanske det är en nätägare och en energileverantör, så det är två fakturor som ska komma
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.