Fairlane Fairlane skrev:
Man ber väl inte säljaren dra av en summa, man lägger väl ett bud som man är beredd att betala?
Självklart kan du göra det när det inte är färdigt
 
P Polgara71 skrev:
Självklart kan du göra det när det inte är färdigt
Varför tror du att det inte är färdigt?
 
  • Gilla
buddy 6 och 6 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Man ber väl inte säljaren dra av en summa, man lägger väl ett bud som man är beredd att betala?
Håller med, om det framkommer efter budgivning är avslutad, vid en besiktning, så kan det vara relevant att pruta. Om säljaren är öppen med detta vid vising är det väl precis samma sak som när man köper ett hus eller lägenhet med gammalt kök, dåligt tak osv. Inget man kan "dra av" utan man får bjuda efter den kunskapen.

I en villa med källare skulle jag inte vara orolig för ett "hemmapulat" badrum. I en bostadsrätt där föreningen kan komma med anspråk iom att det kommer gå på deras försäkring så skulle jag vara mer noga att det är rätt gjort.
 
  • Gilla
Djoon och 4 till
  • Laddar…
P patrik.hermansson50 skrev:
Rör för nära väggen lär knappast ge dig problem. Det enda som betyder något är hur det är gjort i duschen och att det var ett bra fall på flytspacklingen när man la tätskiktet på golvet.
Resten är inte viktigt då det aldrig blir problem t.ex runt ett rör till handfatet.
Tänk på att det inte ens brukar finnas tätskickt i en vanlig wc.
Ja varför följa regler om det bara är golvbrunnen som är av betydelse..
I ett litet badrum som detta är det i allra högsta grad viktigt att både tvättställ och wc har riktigt tätade avsättningar.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Varför tror du att det inte är färdigt?
För att han är intresserad av lgh, vill köpa den men badrummet ser ut sådär...
 
  • Haha
adron
  • Laddar…
Badrummet ser inte ut sådär. Det såg ut sådär under bygget.
 
  • Gilla
Fredandel och 9 till
  • Laddar…
P Polgara71 skrev:
För att han är intresserad av lgh, vill köpa den men badrummet ser ut sådär...
J JohnHenry skrev:
Har fått bilder från byggets gång.
Hur badrummet ser ut idag vet vi inte men inget tyder på att det inte är renoverat klart såvitt jag kan förstå.
 
  • Gilla
vcx och 3 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Lite badrum. Otätt runt röret till handfatet. För mycket hår i duschens brunn och golvet täcks med vatten.
Låter inte som ett helt orimligt scenario.
Klipper du får i badrummet?
 
  • Haha
  • Gilla
Hemi656 och 2 till
  • Laddar…
Håller med tidigare inlägg om att anslutning mellan tätskikt och golvbrunn samt tätskikt i anslutning vägg golv i dusch och runt eventuellt badkar är väldigt mycket viktigare än allt annat. Det är där de flesta skadorna uppstår.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Många städar genom att vattenbegjuta golvet, alternativt har barn som leker med vatten eller utför andra akrobatiska aktiviteter i duschen som gör att golvet täcks med vatten och skvätt.

Om man behandlar badrum som jag tror man gjorde förr i världen, badar och duschar så vattnet hamnar i badkaret, inte på golvet, så tror jag mängden vattenskador skulle vara en tiopotens mindre...

Om jag hade ett badrum som var tveksamt utfört (vilket jag har) skulle jag ha badkar eller duschkabin (vilket jag har) och inte spola vatten på golvet kring rör och trösklar (vilket jag inte gör).

Om den som köper denna lägenhet köper en duschkabin (eller badkar) vars utlopp hamnar mitt i brunnen och därefter också är noga att rensa brunnen från fårklipp, chewbacca eller från fruar/tonårsdöttrar med hår som Rapunsel (Trassel) så tror jag att det går att leva med detta badrum utan större oro. Vill man kunna spraya överallt bör man nog bygga om det...
 
  • Gilla
leifherlin och 5 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Klipper du får i badrummet?
Nä.
Du är medveten om att det finns folk som inte är tunnhåriga och flintskalliga?
Menar du att du aldrig hört talas om att en brun i ett badrum satt igen?
Med tanke på storleken på detta badrummet kommer det gå snabbt tills vattnet är borta vid vaskens rör. Vad tror du händer om det då inte tätt runt detta röret?
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
P
Är det verkligen våtrumsskivor på väggarna?
 
M Mortsken skrev:
Nä.
Du är medveten om att det finns folk som inte är tunnhåriga och flintskalliga?
Menar du att du aldrig hört talas om att en brun i ett badrum satt igen?
Med tanke på storleken på detta badrummet kommer det gå snabbt tills vattnet är borta vid vaskens rör. Vad tror du händer om det då inte tätt runt detta röret?
Jag har familjememedlemmar med långt krulligt hår och det kan bli en rejäl hög med hår på golvbrunnen om håret borstats igenom i duschen men det är aldrig ens i närheten av så mycket att det skulle kunna sätta igen brunnen.
 
E Eld skrev:
det är aldrig ens i närheten av så mycket att det skulle kunna sätta igen brunnen.
Nej håller man efter golvbrunnen sätts den inte igen. Dock slarvar många med det för igensatta golvbrunnar är inget direkt ovanligt. Inte sällan beror stoppet till stor del på hår som samlats under längre tid.
 
  • Gilla
helenaker och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Å andra sidan upptäcker man ju snart när vattnet stiger över fötterna på en i duschen.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.