Här kommer en offert från en byggare (som är lite billigare) och från mattläggaren.

Tycker ni att det ser bra ut?

Ett problem här är att deras VVS-kille inte kunde ge någon offert fören badrummet är rivet.
 
  • Offert från arbetsgivare och mattläggare för badrumsrenovering, specificerar kostnader för material, arbete och tillägg. VVS-arbeten ej inkluderade. Totalkostnad 74.450 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Offert för badrumsrenovering med detaljer om arbete som utförs, materialkostnader och totalpris, både exklusive och inklusive moms.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det var ju betydligt bättre skrivna offerter i alla fall.

Har du tagit bort att toalett och dusch ska byta plats eftersom jag ser att inte heller här ingår det någon bilning för toaavloppet?
Observera att med dagens krav får avloppsröret för WC inte vara närmare väggens tätskikt än 60 mm, men förr i tiden var det ofta betydligt närmare. Mät hur långt det är mellan det nuvarande avloppsröret och väggen så att du vet om det kan tillkomma jobb pga. att det är för nära.
 
  • Gilla
Mjärn
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det var ju betydligt bättre skrivna offerter i alla fall.

Har du tagit bort att toalett och dusch ska byta plats eftersom jag ser att inte heller här ingår det någon bilning för toaavloppet?
Observera att med dagens krav får avloppsröret för WC inte vara närmare väggens tätskikt än 60 mm, men förr i tiden var det ofta betydligt närmare. Mät hur långt det är mellan det nuvarande avloppsröret och väggen så att du vet om det kan tillkomma jobb pga. att det är för nära.
De var först ut så då visste jag inte att den lösningen gick (för de nämnde det inte). Det var den senaste firman som sa att det gick. Men jag får prata med dem igen. Men VVS-offerter har jag inte fått än. Det är märkligt.

Tack för din output! Väldigt tacksam för det!
 
BirgitS BirgitS skrev:
Observera att med dagens krav får avloppsröret för WC inte vara närmare väggens tätskikt än 60 mm, men förr i tiden var det ofta betydligt närmare. Mät hur långt det är mellan det nuvarande avloppsröret och väggen så att du vet om det kan tillkomma jobb pga. att det är för nära.
Det naturliga är väl att dra upp allt avlopp utom golvbrunn i vägg, en vägghängd toa underlättar städningen betydligt och varför skulle man vilja ha fler genomföringar än nödvändigt i golvet?
 
BirgitS
F fribygg skrev:
Det naturliga är väl att dra upp allt avlopp utom golvbrunn i vägg, en vägghängd toa underlättar städningen betydligt och varför skulle man vilja ha fler genomföringar än nödvändigt i golvet?
Men i början av tråden skrevs det om toaavlopp i golvet genom att använda befintligt rör till dagens golvbrunn så det är det som jag har utgått från.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.