APR APR skrev:
Ursäkta OT men kunde låta bli att dela med mig av denna syn jag haft på väg till jobbet det senaste halvåret. ”On brand” kan man väl säga efter att läst denna tråd.
[bild]
Kan ju hoppas arbetsmiljöverket ger dom en sanktionsavgift för undermåligt fallskydd.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag tror de flesta förstår vad förlikning betyder. Hoppas du lärde dig nåt nytt om domarnas drivkrafter i alla fall ☺️
Domarens drivkraft att söka förlikning är sedan gammalt klart uttalad praxis för att reducera partenas olägenheter och samhällets kostnader. Pragmatisk lösning enligt mig, inget nytt i vår tid.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
B Bernt Ö97 skrev:
Domarens drivkraft att söka förlikning är sedan gammalt klart uttalad praxis för att reducera partenas olägenheter och samhällets kostnader. Pragmatisk lösning enligt mig, inget nytt i vår tid.
Drivkraften skulle vara att hjälpa parterna?

I nästa avsnitt av Bernts funderingar: varför Nordea har rätt i att marginalerna är små?😅
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Drivkraften skulle vara att hjälpa parterna?

I nästa avsnitt av Bernts funderingar: varför Nordea har rätt i att marginalerna är små?😅
Jag har ingen kunskap om, eller insyn i Nordeas affärsverksamhet. Avstår den passningen.
 
B Bernt Ö97 skrev:
Jag har ingen kunskap om, eller insyn i Nordeas affärsverksamhet. Avstår den passningen.
Det hindrade dig inte från att uttala dig om domstolarna 😅
 
  • Gilla
Jonasdzm och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det hindrade dig inte från att uttala dig om domstolarna 😅
Jag har vid några tillfällen under mitt långa yrkesliv haft anledning att bistå företag i liknande situationer. Min okunskapen är inte total.
 
B Bernt Ö97 skrev:
Jag har vid några tillfällen under mitt långa yrkesliv haft anledning att bistå företag i liknande situationer. Min okunskapen är inte total.
Tack för klargörandet ☺️👍
 
Då kan vi konstatera att Final Touch Sweden AB inte längre är i rekonstruktion. Lite trist för dom här jönsarna bör ju inte hålla på med sånt dom inte behärskar. Men men, man får väl hoppas att potentiella kunder researchar ordentligt innan dom anlitar skojarna. Bara för att hjälpa google att indexera så 😂 ......

Final Touch bygg varning skojare byggfusk oseriösa
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Då kan vi konstatera att Final Touch Sweden AB inte längre är i rekonstruktion. Lite trist för dom här jönsarna bör ju inte hålla på med sånt dom inte behärskar. Men men, man får väl hoppas att potentiella kunder researchar ordentligt innan dom anlitar skojarna. Bara för att hjälpa google att indexera så 😂 ......

Final Touch bygg varning skojare byggfusk oseriösa
Vi har hållt noga koll på detta också, jag ringde konstruktören o hörde dagen då deras frist löpte ut. Det gick igenom -. denna gången, sen vet man inte om det kommer hålla i framtiden eller det blir konkurs i år - who knows 😅 Hörde av vår ena besiktningsman att han hade varit ute på fler arbete gjorda av Final Touch Sweden AB bl.a. så det säger väl en del 😂
Jag tänker att bara de ser recensionerna på Google så lär ju ingen anlita dom.. såg att de svarat på min och sambons recension och de hävdar än idag att "arbetet inte är färdigställt på bilderna" 🙄 Vi som ändå säkerställde detta innan vi - i samråd med Final Touch Bygg - Final Touch Sweden AB - bestämde datum och tid för slutbesiktning.

#Final Touch Sweden AB # Final Touch Bygg
 
Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
APR APR skrev:
Ursäkta OT men kunde låta bli att dela med mig av denna syn jag haft på väg till jobbet det senaste halvåret. ”On brand” kan man väl säga efter att läst denna tråd.
[bild]
Är det här i krokarna av Plaza ?
Åkte taxi förbi där och såg nåt i ögonvrån och började fundera
 
nino nino skrev:
Är det här i krokarna av Plaza ?
Åkte taxi förbi där och såg nåt i ögonvrån och började fundera
Ganska nära, samma väg men Plaza ligger lite länge bort på Kopparbergsvägen. Här har vi kåken från 2023: https://maps.app.goo.gl/hco5KeK6uAWtVnjz9
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
APR APR skrev:
Ganska nära, samma väg men Plaza ligger lite länge bort på Kopparbergsvägen. Här har vi kåken från 2023: [länk]
Ja men då måste det vara det jag såg.
Kom från Emaus / Haga hållet vill jag mena och då låg det på höger sida och Plaza längre fram på vänster
 
Jahapp! Då börjar det bli dags för vår nya fönsterfirma att fixa all skit efter # Final Touch Bygg och det dom ställt till med. De ska ha tillbaka sina fönster senast siste oktober.

Jag blev faktiskt kontaktad av en person som läst min o sambons recensioner på Google om # Final Touch Bygg - tyvärr har de kastat hundratusentals kronor i gapet på denna oseriösa firma.
De hade sett för sent att de bra recensionerna de fått är mestadels gjort av vänner, styrelsen, av firman själv, deras byggchef, sambos osv osv.
Även deras trädgård var nedskräpad med diverse såsom byggmaterial, fimpar, pappersmuggar m.m. - mindre roligt när man har småbarn.

De har gjort plattläggning med fel underlag.
Byggt en mur som är sned och vind, med stenar som lossnat flertalet gånger, men som de "fixat" med stenlim.
En trappa som var total katastrof, med stenar som satt lösa, inget snygg heller.
Till slut gjorde # Final Touch Bygg om trappen och byggde en i trä - men även den var uselt gjord.
Till råge på allt så har # Final Touch Bygg kört sönder en stupränna med sin grävmaskin, vilken de kom och "lagade", men gjorde det helt fel så vattnet har läckt på utsidan av stupröret och bidragit till vattenskada i källaren.
Detta resulterade i dränering av huset, och riva upp plattläggningen som Final Touch gjort, vilket bekräftade de felaktiga lagren under plattorna.
# Final Touch Bygg skyller som vanligt ifrån sig och försöker komma undan med diverse undanflykter.

Vad ska man säga - jag är så oerhört ledsen för deras skull och att detta företag får lov att fortsätta sina skrupler. Det förstör o knäcker liv för att inte tala om ekonomiska förluster och skador som åsamkas både plånböcker och sinnen.

#Final Touch Sweden AB # Final Touch Bygg
 
  • Ledsen
  • Arg
  • Gilla
  • Wow
Dortmunder DAB och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.