Inte gjort nått med mitt hus idag, men tittat på ett annat hus med för oss lite kul historia.
Fd svärfar fick jobb i Stockholm 1967, de skrev på för ett nybyggt hus i utkanterna av stan.
Men lägenheten i Uppsala var svårsåld, så de fick låta köpet gå tillbaka och en bekant köpte huset ist.
Några år senare köpte de ett annat hus i samma samhälle.
Efter 11 år skulle bekanten sälja sitt hus, så svärfar köpte nu det hus han redan köpt en gång.
För 20 år sen med utflugna barn började de tänka på returen, köpte lägenhet och sålde huset.
Igår var jag och tittade i huset, välvårdat, påkostat och toppmodernt renoverat av senaste ägaren, otroligt fint trots sina drygt 50 år.
Varför var jag där då ?? Jo, min dotter har köpt huset !!
 
  • Gilla
  • Wow
Mikael_L och 6 till
  • Laddar…
Död tråd det här ser jag.
Men nu har jag nått jag inte gjort, men som löst sig själv.
Fick ny panna förra hösten, en Nibe 370, den gamla var en 310.
Sen dess har jag haft låg temperatur på varmvattnet ut i kranarna, tänkt varje gång jag duschat att jag ska justera blandningsventilen.
Väldigt enkelt på 310, men bökigt på 370 då jag har en tvättbänk framför pannan, där benet är mitt för den lilla lucka som finns.
Hur som, de 2 senaste veckorna har vattnet varit varmare, har ju duschat ett antal gånger, så det verkar bestående.
Själva pannan visar samma temp som den brukar.
 
Mikael_L
Igår städade jag inte garaget, fastän jag var fast besluten under fredagen att så skulle ske.

När garaget är städat ska lite listverk målas, som sen ska monteras på huset, det kan kanske bli läge att återkomma i denna tråden och meddela att det inte heller blev gjort. :)
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen och 1 till
  • Laddar…
D
I helgen listade jag ingenting. 👏

Jag hyvlade inte till smyg och satte fönsterbräda. Och inte på med foder. Jag målade inte golvlisten som jag höjde ett par mm pga ojämt golv. Och sist så hängde jag inte upp garderobsdörren.
 
D
Mikael_L Mikael_L skrev:
Igår städade jag inte garaget, fastän jag var fast besluten under fredagen att så skulle ske.

När garaget är städat ska lite listverk målas, som sen ska monteras på huset, det kan kanske bli läge att återkomma i denna tråden och meddela att det inte heller blev gjort. :)
Bra ojobbat!
 
  • Haha
Mikael_L
  • Laddar…
Har inte (idag heller) lagat tjälskadorna som i vintras uppstod på farstutrappan.
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
Rev upp en del av styr kabeln för robotgräsklipparen igår pga brott, monterade ny igår och skulle klamra ner den idag , men det har jag inte gjort, absolut ingenting är gjort idag
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
Jag har inte fixat tröskel/foder/lister till förrådet.
Inte heller har fixat dörren till bastu/duschen som knarrar.
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.