Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
För att när de skruvar genom tätskiktet känner det av att det är någon med "behörighet" och släpper därför igenom skruven utan onödiga skador? Men när du kommer med skruvdragaren går larmet i hela våtskiktet direkt?
Sorry men det verkar jättedumt att man skulle behöva behörighet för att dra i en skruv....
Det kanske låter dumt när man vet, men det hade ju inte varit unikt att det behövs behörighet. Det var åtminstone inte orimligt för mig.
 
O Oerfarenhemmafixare skrev:
Det kanske låter dumt när man vet, men det hade ju inte varit unikt att det behövs behörighet. Det var åtminstone inte orimligt för mig.
Nä det kan ju finnas en poäng i att man behöver göra på ett visst sätt såklart och vet man inte hur är det klart man ber om hjälp.

Men det konstiga är att man inte säger "det ska göras enligt en viss standard" utan menar att det spelar roll vem som gör det..... Det gör det ju inte...🤔
 
O Oerfarenhemmafixare skrev:
Tack för detta svaret. Det var en bänkskiva med en bredd på 630mm som behövde klyvas för att passa på väggen. Jag har både det i skrift samt skickat bilder. Jag tog det också med snickaren själv över telefon 2 dagar innan arbetet skulle utföras. Och som du säger så förstår jag om det skulle vara stora mängder, men ett snitt på 630mm kan väl inte klassas som det?

Gällande priset så är det också självklart för mig nu att det är mantimmar, men jag var lyckligt ovetande om detta innan och jag tyckte väl bara att man kunde kommunicerat det tydligare, men nu vet jag det till framtiden. Jag tror inte det hade tagit dubbelt så lång tid om det bara varit en person, men det spelar mindre roll.
Jag fattar fortfarande inte vad det egentligen är?
Det är en bänkskiva som sätts upp på väggen i ett våtrum? Som dekoration eller vad?
Kan du inte ta en bild? Man blir så nyfiken...🤨
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag fattar fortfarande inte vad det egentligen är?
Det är en bänkskiva som sätts upp på väggen i ett våtrum? Som dekoration eller vad?
Kan du inte ta en bild? Man blir så nyfiken...🤨
Tvättstuga med en tvättmaskin och torktumlare från Bosch placerade intill varandra, korg med tvättprodukter ovanpå maskinerna, handfat och spegelskåp bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ovanför tvättmaskin och torktumlare.

Jag är på jobbet nu så det fick bli en bild från innan arbetet utfördes. Men den sitter alltså vägg till vägg ovanför maskinerna.
 
O Oerfarenhemmafixare skrev:
[bild]

Ovanför tvättmaskin och torktumlare.

Jag är på jobbet nu så det fick bli en bild från innan arbetet utfördes. Men den sitter alltså vägg till vägg ovanför maskinerna.
Ok då förstår jag var den ska sitta. Vad är syftet med bänkskivan?
Tillägg: jahaaaaa du menar den ska sitta på konsoller så du kan ställa saker ovanför maskinerna. Fattar
 
Jag undrar om du verkligen behöver skruva i väggen. Är det uteslutet att ha den på ben?
Eller lägga den på maskinerna och fästa den med PL400 i väggen.
Det känns som att det finns många lösningar här.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Eller lägga den på maskinerna och fästa den med PL400 i väggen.
Man vill nog kunna dra ut maskinerna. Så antingen låta skivan vara helt lös ovanpå maskinerna eller montera den fristående från maskinerna med konsoler, ben eller något annat.

Helt lös ovanpå tror jag dock blir spännande vid centrifugering...
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Man vill nog kunna dra ut maskinerna. Så antingen låta skivan vara helt lös ovanpå maskinerna eller montera den fristående från maskinerna med konsoler, ben eller något annat.

Helt lös ovanpå tror jag dock blir spännande vid centrifugering...
Ja det är sant. Men om man limmar fast en list eller några klossar på kaklet och sen två ben på skivan då?
 
Skulle utbildast sig som snickare :D själv drar man in mindre som digital konstruktör
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Ja det är sant. Men om man limmar fast en list eller några klossar på kaklet och sen två ben på skivan då?
Skulle säkert fungera men visst är väl jobbet gjort redan? Det oklara i tråden är väl hur fakturan kommer att se ut?
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Skulle säkert fungera men visst är väl jobbet gjort redan? Det oklara i tråden är väl hur fakturan kommer att se ut?
Jag vet inte? Det är lite otydligt tycker jag. Är snickarna de med våtrumsintyg som också sätter upp konsoler? Man undrar. Jag antar det. Eller har de bara sågat till skivan....

Oavsett är det här ett sånt jobb som blir helt orimligt dyrt i förhållande till vad man får.... det är för litet....
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
D
Fakturerade de för de 4 timmarna eller åkte de på ett annat jobb emellan?
 
D Drburr skrev:
Fakturerade de för de 4 timmarna eller åkte de på ett annat jobb emellan?
Som jag förstår det har fakturan ännu inte kommit.
 
O Oerfarenhemmafixare skrev:
[bild]

Ovanför tvättmaskin och torktumlare.

Jag är på jobbet nu så det fick bli en bild från innan arbetet utfördes. Men den sitter alltså vägg till vägg ovanför maskinerna.
Ett tips för framtiden.
Så länge som du inte ska ha maskinerna på skivan så hade detta kunnat limmas utan problem.
Dvs skivan limmad mot väggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.