J jonaserik skrev:
OK en pressostat låg/hög ska lödas och VP ska torrsugas och ny soppa in, Ingen månresa att löda om, men det tar lite tid att vacumsuga och soppan tar dom bra betalt för. Synd för det. Kortet är en annan sak, pluggin.
Frågan är om de gjorde det, inget med på fakturan men dyrt ändå :)

Faktura med kostnader för servicebil, arbetstid, och reservdelssats, totalt 5797 SEK inklusive moms och avrundning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
P PHPersson skrev:
inget med på fakturan men dyrt ändå :)
Fan, man är i fel bransch ser jag... 😬
 
P PHPersson skrev:
Jag har haft 1st (IVT), på 16år var servicekostnaden ca en 40’ och då gjorde jag ändå mycket själv. Skulle jag köpt allt hade det kostat 10-20 till. Men framförallt massa stopp, småfel som var dels irriterande och dels gick den på elpatronen under dessa stopp vilket blir en indirekt kostnad också.

Har nu CTC lvvp och redan uppe i 10’ på 2år.
Kan tillägga att reparationskostnaden hittills varit lika mycket. Den första byttes efter 21 år då gjorde mig av med resterande el-element och behövde en större.
 
L Littlefeat skrev:
Kan tillägga att reparationskostnaden hittills varit lika mycket. Den första byttes efter 21 år då gjorde mig av med resterande el-element och behövde en större.
Det är nästan så att jag inte tror dig… du har alltså haft en pump i 21år och inte gjort något alls? Inte fyllt på Brine eller bytt en enda givare? Jag har bytt typ alla givarna på min IVT. Circ pumpen rostade sönder mm. Vad är det för fabrikat/modell?
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
Frågan är om de gjorde det, inget med på fakturan men dyrt ändå :)

[bild]
dyrt i jämförelse med vad ?? - och hur mycket blir det om du slår ut per år för fastighetens möjlighet till uppvärmning??

Att serva en modern bil går mer pengar än detta... - om vi skall prata om nattsvarta pengaslukarhål...
 
Jag satt in bergvärme i vintras då skilde det 20000 mellan bv och luftvatten värme
 
X xxargs skrev:
dyrt i jämförelse med vad ?? - och hur mycket blir det om du slår ut per år för fastighetens möjlighet till uppvärmning??

Att serva en modern bil går mer pengar än detta... - om vi skall prata om nattsvarta pengaslukarhål...
I jämförelse med elpanna ;) men jag tycker också timpriset är dyrt. Dessutom håller jag inte alls med dig, min Tesla som ändå är relativt modern kostar inte alls så mycket. Men visst är man okunnig om bilar och köper en VW eller Volvo, ja då blir det dyrt.
 
Redigerat:
P PHPersson skrev:
I jämförelse med elpanna ;) men jag tycker också timpriset är dyrt. Dessutom håller jag inte alls med dig, min Tesla som ändå är relativt modern kostar inte alls så mycket. Men visst är man okunnig om bilar och köper en VW eller Volvo, ja då blir det dyrt.
Har inte koll på just Tesla - men misstänker att även dom tvingar dig till onödiga 'service' vid 1500 eller 3000 mil för att garantierna skall gälla - det är ju mjölkossa som inte bilföretagen vill bli av med även om fordonen teoretisk skulle bli helt underhållsfri...
 
X xxargs skrev:
Har inte koll på just Tesla - men misstänker att även dom tvingar dig till onödiga 'service' vid 1500 eller 3000 mil för att garantierna skall gälla - det är ju mjölkossa som inte bilföretagen vill bli av med även om fordonen teoretisk skulle bli helt underhållsfri...
Nej de gör inte det, finns inga krav på service alls för att garantierna skall gälla. Därav att ”alla” andra är gammaldags
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.