F
Jag hade nr 9 eller 10 från Nordea för ca 20 år sedan.
Då fanns det en "bakdörr" på dosan som gjorde att man kunde få upp en dold hälsning från programmerarna. Osäker på om namnen kom upp även där (eller om det bara var i Excel som det visades i deras motsvarande dolda inbyggda spel). Info om hur man gick tillväga stod i kvällstidningarna. Det föll inte i god jord hos banken.
Jag har letat men inte hittat instruktionen - inte ens via google
 
Redigerat:
När vi är inne på digitalisering, vem minns den här reklamprylen? E-postöppnaren
 
  • En e-postöppnare i plast, formad som ett snabel-a med texten "www.ivetoftasparbank.se" och "Email opener", på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Myckling och 12 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Jag hade nr 9 eller 10 från Nordea för ca 20 år sedan.
Då fanns det en "bakdörr" på dosan som gjorde att man kunde få upp en dold hälsning från programmerarna. Osäker på om namnen kom upp även där (eller om det bara var i Excel som det visades i deras motsvarande dolda inbyggda spel). Info om hur man gick tillväga stod i kvällstidningarna. Det föll inte i god jord hos banken.
Jag har letat men inte hittat instruktionen - inte ens via google
Altså, jag har nog kvar en eller flera sådana dosor och har för mig att de fortfarande går att använda om man slarvar bort bankIDt. Tillsammans med ett fungerande bankkort. Tror jag använde detta senast för nåt år sen... Men tiden går fort så det kanske är längre sen?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
D Deltidslantisen skrev:
När vi är inne på digitalisering, vem minns den här reklamprylen? E-postöppnaren
Hittade en sån idag när vi röjde i källaren. Annan text men samma utseende. Känns inte som den behövs då mkt längre.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
D Deltidslantisen skrev:
När vi är inne på digitalisering, vem minns den här reklamprylen? E-postöppnaren
Sparbanken i Bromölla.🤣
 
D Deltidslantisen skrev:
När vi är inne på digitalisering, vem minns den här reklamprylen? E-postöppnaren
En anakroni som heter duga!
Ett snabel-a för snigel-post.

/Höghus
 
  • Haha
AndersPS
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Inte så länge sedan, men bortglömt ändå.
[bild]
Vi fick nya dosor på en Sparbank för ett år sedan på bankens inrådan. De var även noga med att vi skulle lämna tillbaka de gamla dosorna.
Som vi inte använt på typ 10 år.

/Höghus
 
Höghus Höghus skrev:
En anakroni som heter duga!
Ett snabel-a för snigel-post.

/Höghus
Brevöppnare behövs väl? Det kommer ju trots allt pappersbrev, ibland 5 st samma dag, alla behöver öppnas och då är en brevöppnare bäst.
Kom inte nu med digitala räkningar och autogiro, klarna och annan skit. Jag vill ha eget koll på vem som suger pengar!
 
  • Gilla
mexitegel och 9 till
  • Laddar…
Klart de kommer brev, besiktning, lotterier och skatteverket.
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Brevöppnare behövs väl? Det kommer ju trots allt pappersbrev, ibland 5 st samma dag, alla behöver öppnas och då är en brevöppnare bäst.
Kom inte nu med digitala räkningar och autogiro, klarna och annan skit. Jag vill ha eget koll på vem som suger pengar!
Absolut har man användning för brevöppnare, nåt annat menade jag inte.
Jag tyckte bara det var en sån underbar pryl. Att öppna pappersbrev med symbolen för e-post!

/Höghus
 
  • Gilla
Immobil och 5 till
  • Laddar…
F
altaxis altaxis skrev:
Hittade en sån idag när vi röjde i källaren. Annan text men samma utseende. Känns inte som den behövs då mkt längre.
Hänger en bredvid datorn hemma..
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Hittade lite mer grejer till samlingen :)
 
  • En samling av gamla smällare i olika förpackningar av märkena Horse, Kina Skott, Små Kina, Golden Dragon, Lion och Tiger, samt en liten leksak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
abbe_ och 12 till
  • Laddar…
Vad är det ovanför kinaskotten, någon sorts bengal som snurrar? Är inte ens sådana tillåtna längre?
 
Finns det något skoj från våra barndomar som är tillåtet längre? Ibland känns det fasen inte som det :p
 
  • Gilla
  • Haha
Maledictus och 10 till
  • Laddar…
Såg en bilannons med "lånad mejl". Det var ett tag sedan sist
 
  • Älska
  • Gilla
RoTe och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.