Själv har jag valt canal digital (som har tv3 & femman) och om man vill spara lite pengar finns det två sätt, antingen tecknar man tvilling abon. och delar kostnaden med grannen alt . skaffar en dreambox och delar ett abon. med 1-20st :) Vet att en av de som tog telia ip tv fick hålla på en månad innan det hoppa igång ordentligt.
 
[ Det visade sig bero på att Telia och Viasat inte kan komma överens om hur avtalet skall se ut. Då sa jag att jag skulle ringa mina polare Kung Kokos och Galaxens President... :D[/QUOTE]

Va!? Är det någon som tjafsar med min granne?? Nä nu jäklar! :)
Vilken kanal är det som har rättigheterna till fotbolls-EM????
Presidenten - nu får vi ta på oss hårdhandskarna igen!
 
Är det nån som hört något av Kalle Anka? Hans hus kom ju upp för ett tag sedan, när ska han flytta in?
 
Kalle Anka lever!!!

Huset håller på att bli färdigt... målar, sätter plattor just nu.. köket på torsdag... därefter braskamin... slutbesiktning 12 mars.... inflytt så snabbt som möjligt....

Har fått fjärrvärmecentralen monterad idag och den sitter intill FXT-centralen. De båda är i sin tur inbyggda i en större inbyggnad som vi kom på under byggets gång.....

Allt flyter på bra... under helgen skall vi ha upp en mindre grävare för lite extrapyssel på tomten!!!

Vad räknar ni alla med för inflyttningsdatum nu då??
 
Kul att höra av dig, det var ett tag sedan! Gör du mycket av jobbet själv? I så fall ska jag komma förbi och titta i helgen :)

Vi har prel. inflyttning sista maj.
 
9 maj - men det lär väl ändras :)
 
Förresten, har ni funderat på trådlösa larm till era hus?
Jag har läge funderat på ett visonic power-max via villaägarna och tryggahem men ett sånt system slutar på ca 10 000 spänn.
Det finns ett annat larm, Vikinglarm, som kör på den gamla icke godkända standarden 433 Mhz men som i övrigt verkar ha fått bra omdömen här på forumet. Ett komplett system går på 2000 spänn (dock utan separat manöverpanel). Bedrar snålheten visheten eller hur har ni tänkt göra?
 
Från sjödalshus ingick ett larm så jag har inte funderat så mycket på detta, men i kombination med grovsaltsmuskedundret jag vaktar mina 3 döttrar med så känner jag mig tillräcklig säker.
 
Oh fasen, så du menar att jag måste varna min lill-grabb från att smyga runt utanför dina flickors sovrumsfönster?
Kommer du köra en Runar också och panga på vilt från balkongen i bara kallingarna också? :)
 
Ifall det är vad som krävs för att de skall vara orörda fram till min död så, JA! :)
 
Om jag känner min son rätt så är det dina döttrar som kommer tråna utanför hans fönster :p
hahaha
 
Hej!

Jag har jagat Telia flera gånger och blivit lovad en offert. Senast i Torsdags kunde de inte säga något om att det skulle kosta att ansluta sig. Just då såg det ut som att det skulle vara gratis, precis som under hela hösten. De lovade höra av sig på måndag denna vecka. Idag torsdag hade jag fortfarande inte hört något. När jag pratar med dom får jag prisuppgiften 15 000, men också att de inte skickar ut offerter. När jag frågar varför det inte kostar något för min granne får jag svaret att det inte spelar någon roll vad han fått. Priset för mig är 15000 och jag skall inte ifrågasätta - riktigt otrevligt! När jag undrar varför de ändrat priset jag blivit informerad om säger har de inget svar. Har någon annan hört något? Det verkar ju helsjukt!?!?!

sam skrev:
Efter tre långa månader har jag nu äntligen fått offerten från Telia. Det blir ingen inkopplingsavgift annat än lite småpengar för att öppna nya abonemang för tv och bredband. När jag dessutom fick veta att 37 kanaler ingick under ett år utan kostnad var glädjen total.
 
Sam - kan man kanske få en kopia på din offert? Jag skall prata med kundtjänst-puckots chef imorgon för att försöka få klarhet i detta. Först säger de att det är gratis och att jag skall får en offert när det närmar sig. Sen helt plötsligt kostar det och de skickar inte ut offerter!
 
Är det nu som man ska bli orolig...? :surprised: Jag befinner i fas 1, dvs jag har fått en muntlig "offert". De var dock väldigt snabba på att skicka ut modem och något annat som ligger på Posten och väntar. Ska ringa dem i morgon och be om att få en skriftlig offert. Återkommer när jag vet mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.