Hittade den här tidningen från barndomen. Inklusive två sidor med fusk-koder för olika spel. Enligt reklamen kostade spel på diskett en femtiolapp mer än samma på kassettband.
Omslag av tidningen "Soft" från november/december 1987, med illustrationer av två muskulösa soldater och diverse rubriker om spel och datorsjukdom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kuse och 8 till
  • Laddar…
D Deltidslantisen skrev:
Hittade den här tidningen från barndomen. Inklusive två sidor med fusk-koder för olika spel. Enligt reklamen kostade spel på diskett en femtiolapp mer än samma på kassettband.
[bild]
"Kan du bli mentalsjuk av datorn?" 😁😁😁
 
  • Haha
  • Gilla
Porsibygg och 1 till
  • Laddar…
Reklam för Luxor Radio med bild på en radiogramofonmodell Othello, text om specifikationer och egenskaper samt produktionsstäder: Motala, Stockholm, Göteborg och Malmö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Radiomöbler. Skivväxlarna utförde ett sevärt spektakel när det var dax. Minns från min egen barndom att de kunde laddas med max 3 st LP eller 10 st singleskivor. Det fick man ju göra innan gästerna kom.
 
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Inte så länge sedan, men bortglömt ändå.
Föreningssparbanken säkerhetsdosa och användarmanual på en svart yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Har inget minne av detta men var tydligen strålande tider förr.

Reklam för Sko Konsum som visar hur man kan prova skor med hjälp av röntgenapparat, inklusive en bild av röntgenbild på fötter och två personer vid apparaten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
abbe_ och 14 till
  • Laddar…
F
TeroM TeroM skrev:
Har inget minne av detta men var tydligen strålande tider förr.

[bild]
Har aldrig hört om detta förut.
Men - man ska väl egentligen inte bli förvånad. Det var mycket som var "bra" förr. DDT-sprutan var välsignad och för att inte tala om alla fördelar med asbets, Hormoslyr mm.
 
M Myckling skrev:
Mer en företeelse än sak jag nästan glömt är hur den norska bilparken såg ut på 70 och 80-talet. I princip bara japanska bilar som Datsun och Mazda. Idag ser det lite annorlunda för våra grannar.
Norskarna har stöttat Trumps valkampanj indirekt utan att veta. :(
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Inte så länge sedan, men bortglömt ändå.
Bortglömt? Jag använder min nästan dagligen.
 
  • Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
Jag gnällde någon gång för länge sedan att dosan är så jävla liten att man trycker ner flera knappar samtidigt, fick en större variant 😂 (DDG bild)

En större dosa med knappar visas bredvid en mindre dosa för bankärenden, en mobiltelefon, en krona och en tändsticksask på ett skrivbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Tror jag hade en #4 vid tidpunkten

Elva olika modeller av bankdosor, numrerade 1 till 11. Nummer 4 är en svart dosa från Swedbank med orange knapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har en #4 liggandes hemma, något barn har lekt miniräknare med den för många år sedan och jag har aldrig behövt den igen så jag har glömt att byta ut den.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
M Mats_R skrev:
Bortglömt? Jag använder min nästan dagligen.
Många år sedan jag använde min ( utgiven av Föreningsbanken !!!). Bytte idag till en modern variant med inbyggd kamera, så kanske jag kommer att använda den mer, men då antagligen bara när inte BankId fungerar. Killen på Swedbank hade inte sett en likadan.
 
PalmPilot
Lånade bilden från ebay där det begärs tusentals kronor för en. "Oumbärlig" på jobbet kring millennieskiftet när man äntligen kunde synka sin outlook-kalender till något man kunde bära med sig. Vem behöver en PalmPilot idag?
PalmPilot-handdator med en synkroniserad Outlook-kalender från år 2000, inklusive möteslistor och knappar för navigation och funktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Inte så länge sedan, men bortglömt ändå.
[bild]
De hade några dioder eller nåt i övre kanten så först gångerna jag använde den höll jag dioderna tydligt riktade mot skärmen ✌️. Inte tusan fattade jag hur det annars skulle fungera😆
 
  • Haha
Testarn
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Tror jag hade en #4 vid tidpunkten

[bild]
Har nr 3
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.