Status
Tråden går ej att kommentera.
E EB2 skrev:
Jag kommer inte ihåg och ”orkar” inte kolla upp men är det inte olika cc beroende på om man ska ha kakel eller klinker och hur stora plattorna är i det sistnämnda fallet?
Jasså. Är det så? Men orkar man som entreprenör hålla på? Om det finns tydliga ”säker vatten” väggar…varför skulle man då 15 år framöver sätta kunden i klister med ett försäkring bolag för att man inte tycker det kravs?

Försäkring bolag är ju ganska fyrkantiga.
 
Det är ingen ÄTA. Väggkonstruktionen är inkluderad i moment som ingår
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
Jasså. Är det så? Men orkar man som entreprenör hålla på? Om det finns tydliga ”säker vatten” väggar…varför skulle man då 15 år framöver sätta kunden i klister med ett försäkring bolag för att man inte tycker det kravs?

Försäkring bolag är ju ganska fyrkantiga.
Som sagt, jag vet inte, men jag vill minnas att vår entreprenör sade till oss att det måste vara 30cc om man ska sätta 60x60 klinkerplattor på väggarna. Det finns säkert någon här på forumet som vet säkert.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Men nu ska de bygga upp. Jag vet att fler av er anser att jag gått på en nit. Men jag hoppas att de skärper sig och ger mig möjlighet att ge dem en bra referens och att de inte försenar mer. Jag tänker ändå att de kan.
 
  • Gilla
Fjonken
  • Laddar…
R
Det lustiga är någ att företaget inte alls ser detta som du då du inte har kommunicerat detta till dom..
Både jag och Paul har ju förklarat hur marknaden fungerar att man som kund har ett ansvar att kommunicera och tala om sina förväntningar mm..
Lyft luren och prata med ansvarig på företaget så kommer du att själv må bättre samt att resan kommer att bli enklare med mer kommunikation..
 
  • Älska
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Nu är min semester slut så inlägg kommer mest på kvällarna framåt!
 
R Rejäl skrev:
Det lustiga är någ att företaget inte alls ser detta som du då du inte har kommunicerat detta till dom..
Både jag och Paul har ju förklarat hur marknaden fungerar att man som kund har ett ansvar att kommunicera och tala om sina förväntningar mm..
Lyft luren och prata med ansvarig på företaget så kommer du att själv må bättre samt att resan kommer att bli enklare med mer kommunikation..
Jag har frågat dem om jag får dela på byggavfall forum - så de läser nog. Däremot håller jag inte med om att ”jag som kund” ansvarar för framdrift och kommunikation. Det är ingen enmansshow 😂 Jag betalar dem för projektledning.

Men ja. Jag ska bli mer kommunikativ nu. Påpeka saker och påminna dem om vad förväntningarna är kanske. 😉

Allt i tråden kommunicerar jag såklart med dem om. Reglar, besiktning….ÄTA. Förra veckan var jag bortrest.
 
Redigerat:
  • Gilla
martinhq och 1 till
  • Laddar…
Men jag kanske lämnar tråden ett tag och skriver referens när det är klart! Jag hoppas fortfarande på att det förlöper bra!

Men jag blir lättirriterad över medlemmar på forumet som verkar tycka att det är mitt fel att de inte var klara, mitt fel att besiktning inte kunde genomföras, att jag ska bli mer kommunikativ. Vi har pratat ett halvår eller mer, gått igenom underlag och skrivit avtal o bilagor. Jag tror fn inte det kan bli tydligare. Enligt mig är det sjukt knäppt. Jag lämnar tråden nu!
 
  • Gilla
MartinOW och 1 till
  • Laddar…
E EB2 skrev:
Jag kommer inte ihåg och ”orkar” inte kolla upp men är det inte olika cc beroende på om man ska ha kakel eller klinker och hur stora plattorna är i det sistnämnda fallet?
Nej det är inte olika cc mått beroende av plattorna.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Ett sista råd, i all välmening, om du hinner läsa innan du lämnar tråden; är att inte betala en krona i förskott till den här firman. Det är det enda påtryckningsmedel du har för att få dem att göra klart och rätt.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Jag stänger tråden på TS begäran.

/Moderator
 
  • Ledsen
  • Arg
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Svetor och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.