P pmd skrev:
Livslängden på en teve (oavsett om den är smart eller korkad) är i min erfarenhet betydligt längre än programvaran till "smarta" teveapparater. När innehållsleverantören slutar uppdatera sin programvara sitter man med skägget i brevlådan.
Undrar hur vanligt det är att TV köpare bränt sig på detta och tagit till sig erfarenheten?
Som bestämmer sig jag skall aldrig aldrig betala extra för inbyggd "smartTV" eller ansluta den till något nätverk övh..

P pmd skrev:
Efter att ha fått fiberanslutningen installerad i våras, drygt sju år efter beställning,
Inte direkt ljushastighet där :p
Vilket län och bolag är det som strulat sedan 2017 ?
 
P
A AndersS skrev:
Sök på Google play och ESS så får du svaret, den heter ESS Play. Det är motorsportrelaterat
[bild]
Suck. Jag kommer aldrig att vänja mig vid att det finns folk som kräver att man kör särskilda program för att titta på just deras teveprogram.
 
P
spikplanka spikplanka skrev:
Vilket län och bolag är det som strulat sedan 2017 ?
Mälardalen. Ett fiberbolag som numera är uppköpt av ett annat fiberbolag. Eller om det var så att ett tredje bolag köpte de båda fiberbolagen och bestämde sig för att namnet på bolaget vi hade beställt av inte skulle användas längre …
 
P pmd skrev:
Suck. Jag kommer aldrig att vänja mig vid att det finns folk som kräver att man kör särskilda program för att titta på just deras teveprogram.
Man får välja, vill man se så är det bara att köra via app eller från deras hemsida, samt betala. Är inga konstigheter så jag ser inga problem.
Om det sedan är TV-program ellet streamad direktsändning, tja skitsamma det är en sändning jag vill se, bryr mig inte mera. 🤣
Livet är inte svårare än så.
 
P
A AndersS skrev:
Man får välja, vill man se så är det bara att köra via app eller från deras hemsida, samt betala. Är inga konstigheter så jag ser inga problem.
OK, om man kan titta via en webbsida så klagar jag inte.
A AndersS skrev:
Om det sedan är TV-program ellet streamad direktsändning, tja skitsamma det är en sändning jag vill se, bryr mig inte mera. 🤣
Jag kallar allting man ser på en teve för teveprogram. :)
 
P pmd skrev:
Livslängden på en teve (oavsett om den är smart eller korkad) är i min erfarenhet betydligt längre än programvaran till "smarta" teveapparater. När innehållsleverantören slutar uppdatera sin programvara sitter man med skägget i brevlådan. Jag skulle hellre använda en separat "tevedator" kopplad till en dum teve.Det gäller bara att välja en som innehållsleverantörerna tycker om …
Jo helt rätt så kan en SmartTV portal vara utgången, eller att någon av mediabolagen inte vill stödja just det här TV märket med appar eller uppdatera en app längre, men det förefaller ha blivit stabilare på senare tid, har inga problem med våran huvudtv och Samsungs portal med appar.

Sen som jag skrev senare så finns det ju alternativ som Mibox som jag använder själv med en äldre TV.
https://www.inet.se/produkt/6602715/xiaomi-tv-box-s-2nd-gen
 
P pmd skrev:
OK, om man kan titta via en webbsida så klagar jag inte.

Jag kallar allting man ser på en teve för teveprogram. :)
Var det jag skrev att jag tittade via TVns webbläsare stället för att casta från mobilen. Appen finns inte till LGs eget OS.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
C
A AndersS skrev:
Appen finns inte till LGs eget OS.
Kanske inte så konstigt att folk väljer afrikansk pirat-TV. Billigt, allt på samma ställe och slipper massa olika appar och skit som kanske eller kanske inte funkar med ens TV.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Vår gamla Panasonic plasmaTV har appar men i princip bara egna men den är väl 10-15 år och wifi kopplades via en separat adapter. Funktionen användes tidigare enbart för att koppla upp mot den egna mediaservern, idag används den inte utan man castar via IPTV-boxen istället. Nästan allt går att lösa, men kan bli lite trixande.
 
C cpalm skrev:
Kanske inte så konstigt att folk väljer afrikansk pirat-TV. Billigt, allt på samma ställe och slipper massa olika appar och skit som kanske eller kanske inte funkar med ens TV.
De har inte ESS sändning i afrika gissar jag på, hur gör jag då och det ska även vara legalt😇🤣
Och är inte jag också folk?
Kan ju inte vara svårare med app, etc, än hålla på med diverse fullösningar. Bara ursäkter för att inte vilja betala men ändå snika till sig det man vill se.👎
 
C
A AndersS skrev:
De har inte ESS sändning i afrika gissar jag på, hur gör jag då
För just dig kanske det inte finns något piratalternativ, men för den stora massan som är lite mer mainstream verkar det ju inte bättre än att det egentligen bara är den moraliska aspekten som talar för det "lagliga" alternativet. Och vad beträffar moralen tror jag inte så många gråter sig till sömns för att det går dåligt för t.ex. Viaplay.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
C cpalm skrev:
För just dig kanske det inte finns något piratalternativ, men för den stora massan som är lite mer mainstream verkar det ju inte bättre än att det egentligen bara är den moraliska aspekten som talar för det "lagliga" alternativet. Och vad beträffar moralen tror jag inte så många gråter sig till sömns för att det går dåligt för t.ex. Viaplay.
Eller moral utifrån kriminell verksamhet där man gör allt som kan ge pengar säljer knark, lurar äldre - oftast, kanske bedriver pirat-TV, osv.
Visst för de legala ägarna förloras pengar, men det är de som köper som bidrar till kriminell verksamhet ungefär som de som bara köper lite knark till helgen, går hem och kollar på piratTV, kanske ligafotboll.
Men båda inköpen "kanske" hamnar hos samma kriminella verksamhet.

Så tänker man lite längre är det inte bara Viaplay som påverkas av vår moral som den stora massan av "mainstream" anser vara ok att utföra bedrägeri, säger som uppfinnaren i Sundbyberg "tänkte inte på de".
Bedrövlig moral, men jag är nog i den "lilla mängden" av vanliga personer.
 
P
A AndersS skrev:
Visst för de legala ägarna förloras pengar, men det är de som köper som bidrar till kriminell verksamhet ungefär som de som bara köper lite knark till helgen, går hem och kollar på piratTV, kanske ligafotboll.
Vi får se till att knark och piratteve blir momsbelagda.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P pmd skrev:
Vi får se till att knark och piratteve blir momsbelagda.
Tycker att vi ska tänka lite på vårt eget agerande och konsekvenserna av det. När du pekar med ett finger på polis och samhälle att lösa det kriminella, så pekar tre fingrar mot dig själv. Så tänk till hur du kanske bidrar till det kriminella!
 
P pmd skrev:
Vi har inget sladdnät i huset och WiFi-grunkan vi har kan inte utnyttja 500 Mbps. Inte ens med ett meshnät.
Mesh gör nätverket långsammare - inte snabbare. Det du får är bättre täckning. Men du sa grunkan singular och bara 1 WiFi-enhet bildar ju inte mesh heller.
 
  • Gilla
spikplanka och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.