Nejdå, nuförtiden är jag mest rädd för vad byggjobbare kan ställa till med. Jag har haft galna kräksjukan tillräckligt många gånger den här sesongen för att aldrig mera frukta matförgiftning ;-).
 
haha, vilket sammanträffande (ang grekens) :) , men sista gångerna jag varit där har det varit bra, men nu var det ett tag sen (typ 6-8 mån).
 
Jag skojade bara! Även om det är lätt att tro att alla greker i sverige är släkt ;-)
 
Ja, men man vet ju aldrig.. :) Hörde idag att de planerar att släppa resten av boängsåsen om ca. 1år..
 
Jasså! Dröjer det så länge? Vad är anledningen? Jag trodde att planen var att det skulle gå snabbare!
Inte har vi varit så besvärliga väl?
 
Såsom jag hörde det så är det kommunen som har svårt att hinna med allt. Inte bara det bygg rellaterade. Det är ju saker runt om också. Dagis och skola skall ju också hinna med. Ska de släppa hela resten av boängsåsen på en gång?

Då borde det väl bli största släppet hittills i så fall, eller?

I så fall håller jag nästan tummarna att det dröjer än längre.

För fjärrvärmens skull så är det förståss bra om det växer så fort som möjligt, men det känns viktigare att det finns personal och lokaler till dagis och skola i tillräcklig mängd.

BTW: Plattan gjuten igår, stomleverans, torsdag fredag nästa vecka :).
 
Ja, det där lät inget vidare! Lycka till med stomresningen!
 
Nu börjar det att likna ett villaområde, riktigt roligt att se de andra husen som har kommit upp i området! Själva kan vi stoltsera med Alsikes i särklass fulaste ytterdörrar. :D

Våra ordinarie ytterdörrar har kommit bort (Tack Kuehne & Nagel, som enligt avtal har rätt att söka efter dem i 60 dagar innan någon ersättning betalas ut...). Det är inte Götenehus fel, eftersom jag har beställt dem på egen hand. I väntan på att de ska dyka upp har vi därför fått sätta dit tillfälliga ytterdörrar.
 
Ja, jag tyckte det såg lite tomt ut utan dörrar! Måste erkänna att jag passade på att smita in för att kolla. Hoppas det var OK (kunde inte låta bli). Det ser ut till att bli ett kanontrevligt hus!!
 
Nu har vi iallfall ett halft hus. Kommer att ligga vaken hela natten och hålla tummarna att det inte blir alltför mycket blöt nederbörd på våra gipsade väggar innan byggjobbarna kommer dit i morgon för att bygga andra halvan inklusive tak.

På tal om dörrar. Har ni också kört på vita dörrar som de andra i etapp 2. Måtte vi inte bli helt utfrysta för våra gröna.
 
Kokos: Ingen fara, kika på

GP: Nej, ni blir inte helt själva med "ovita" dörrar. Vi kommer att ha teakdörrar (om nu transportföretaget hittar dörrarna eller öppnar plånboken). Helt otroligt hur man kan tappa bort en 170 kilos pall med ytterdörrar... Jag hade kunnat ha viss förståelse för om de sumpade en MP3-spelare eller något annat litet paket.
 
Teak låter inte helt fel. En 170kg pall borde gå att spåra iallafall. Håller tummarna att de kommer fram ASAP.
 
Var ifrån har du beställ dörrarna? Inom sverige? Gör man tracking jobbet själv brukar det gå mycket snabbare... (jobbar med transport..) Finns en del tips...
 
Efter tre långa månader har jag nu äntligen fått offerten från Telia. Det blir ingen inkopplingsavgift annat än lite småpengar för att öppna nya abonemang för tv och bredband. När jag dessutom fick veta att 37 kanaler ingick under ett år utan kostnad var glädjen total. Igår kväll tänkte jag se vilka "bonuskanalerna" var, och gick in på Telias hemsida. Det visade sig ganska snart att TV3 inte fanns med bland de presenterade kanalerna. Förvissad om att detta måste vara ett misstag ringde jag Telias kundtjänst och fick då beskedet att så inte alls var fallet.

TV3 INGÅR INTE I UTBUDET OCH GÅR HELLER INTE ATT KÖPA TILL :eek: :eek: :eek:

Det visade sig bero på att Telia och Viasat inte kan komma överens om hur avtalet skall se ut. Då sa jag att jag skulle ringa mina polare Kung Kokos och Galaxens President... :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.