Status
Tråden går ej att kommentera.
X Xaktly skrev:
Eller en anställd som blivit sjuk eller tvungen att vab;a…
Då hade väl firman sagt det istället för att bara låtit bli att dyka upp?
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Kan man luta sig åt byggbranschens allmänna bestämmelser så är det inget snack om saken att den presenterade ÄTA:n är direkt felaktig. Ni har avtalat fastpris och det var inte direkt en krokodil som gömde sig under badrummet. Har du bett byggaren byta ut en diskmaskin åt dig så hade det varit lämpligt med en ÄTA. Betala inte. Står ABS18 med i avtalet?
 
  • Haha
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
Idag har de jobbat här i alla fall. Klart för besiktning imorgon kl 8? Vad tror ni?

Avlopp för WC och handfat skall byta plats. De har påbörjat el….ingen golvbrunn. CC avstånd fel fortfarande.
 
  • Bild på ett ofärdigt badrum med isolering i väggar och tak, elinstallation påbörjad, ett fönster synligt till vänster, inga synliga avlopp eller golvbrunn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolering med framträdande träreglar och dragna elkablar i ett pågående byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bilden visar ett delvis färdigt badrumsprojekt med synliga rör för WC och handfat, samt isolering på väggarna. Golvet är grusigt och saknar golvbrunn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt avloppsrör för WC och handfat har installerats i renoveringsprojekt. Ingen golvbrunn synlig och CC-avståndet är felaktigt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Globetrot Globetrot skrev:
Idag har de jobbat här i alla fall. Klart för besiktning imorgon kl 8? Vad tror ni?

Avlopp för WC och handfat skall byta plats. De har påbörjat el….ingen golvbrunn. CC avstånd fel fortfarande.
man undrar om som hatar nöjda kunder, skulle en annan sköta sina jobb på det sättet hade jag varit arbetslös,
Hur dags är besiktningen?
 
F Fjonken skrev:
man undrar om som hatar nöjda kunder, skulle en annan sköta sina jobb på det sättet hade jag varit arbetslös,
Hur dags är besiktningen?
Kl 8
 
  • Wow
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
Kl 8
Är det bara avloppet till wc och hf som ska skifta plats inför besiktning? Eller är det vatten, avlopp, el och konstruktion som ska besiktigas?
 
F Fjonken skrev:
Är det bara avloppet till wc och hf som ska skifta plats inför besiktning? Eller är det vatten, avlopp, el och konstruktion som ska besiktigas?
Jag är inte helt säker på vad som ingår men det är i alla fall avlopp, rör (vatten o el?) och konstruktion.
 
Globetrot Globetrot skrev:
Jag är inte helt säker på vad som ingår men det är i alla fall avlopp, rör (vatten o el?) och konstruktion.
Det är en trestegsbesiktning? Då är det ju allt som du skrev.
Då har dom fanimej brådis.
 
  • Wow
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Det är en trestegsbesiktning? Då är det ju allt som du skrev.
Då har dom fanimej brådis.
De har åkt hem så ja, jag känner mig inte helt nöjd. Lurad faktiskt. Väldigt trist när det är så fruktansvärt dyrt.
 
  • Ledsen
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
De har åkt hem så ja, jag känner mig inte helt nöjd. Lurad faktiskt. Väldigt trist när det är så fruktansvärt dyrt.
Dom håller inte vad avtalet är skrivet, säg att ni vill avsluta arbetet och hitta en annan firma. Har för mig jag tipsade om ett par firmor som är grymma i sthlmsområdet längre upp i tråden
 
F Fjonken skrev:
Dom håller inte vad avtalet är skrivet, säg att ni vill avsluta arbetet och hitta en annan firma. Har för mig jag tipsade om ett par firmor som är grymma i sthlmsområdet längre upp i tråden
Jag önskar att det vore så lätt. Men det går inte, lika lite som de kan bryta avtalet. Då blir man rimligtvis skadestånd skyldig. Lika bra att rida ut.
 
Globetrot Globetrot skrev:
Jag önskar att det vore så lätt. Men det går inte, lika lite som de kan bryta avtalet. Då blir man rimligtvis skadestånd skyldig. Lika bra att rida ut.
Ja dessvärre är det väl inte skitenkelt.. hur mkt får man strula innan det går förbi avtalet?
 
R
Globetrot Globetrot skrev:
Jag önskar att det vore så lätt. Men det går inte, lika lite som de kan bryta avtalet. Då blir man rimligtvis skadestånd skyldig. Lika bra att rida ut.
Har du pratat med företaget om att dom inte är på plats och utför arbete?
 
R Rejäl skrev:
Har du pratat med företaget om att dom inte är på plats och utför arbete?
Jag var bortrest lite förra veckan så då frågade jag inte. Men vi har en Whatsup chatt med kommunikation där jag frågar o även informerar om tex nyckeln. Jag jobbar själv 8-17 och har inte eoner av tid. Det är ju därför man anlitar ett företag med projektledning.
 
R
Globetrot Globetrot skrev:
Jag var bortrest lite förra veckan så då frågade jag inte. Men vi har en Whatsup chatt med kommunikation där jag frågar o även informerar om tex nyckeln. Jag jobbar själv 8-17 och har inte eoner av tid. Det är ju därför man anlitar ett företag med projektledning.
Men om du är missnöjd med att dom inte är där så är det någ tid att låta dem veta det för dom är säkerligen hos andra som skriker högre så brukar branschen fungera tyvärr..
 
  • Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.