T Taren43 skrev:
Kantat arbetsbänken sådär 1 år efter att jag fick dit den... björk, upphyvlat och sågat från en grovsågad bit med barken kvar. Det är något enormt tillfredsställande att köra hela processen från träd till färdig produkt. Ska ännu lite filler, slipa och några lager danish oil. Första limningen med Titebond, hoppas det inte flyger loss 😎
Hoppas bara att Mayon har samma egenskaper som Titebond. Att Mayon är stark råder inga tvivel på. Men kanske på olika villkor😉. Men det kanske var det du menade underförstått med att det flyger loss😎
Riktigt snyggt jobbat hsh👍👍
 
Materialvård?
En isärplockad robotgräsklippare på ett bord ute på en altan, omgiven av verktyg, multimeter och andra delar för rengöring och reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tuva, 8år gammal, ville inte lämna boet, ena batteripacket visade 0V.

Grundlig rengöring blev det, sen byte av batteri och passade på att ge den nya borstar och knivar.
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 9 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Hoppas bara att Mayon har samma egenskaper som Titebond. Att Mayon är stark råder inga tvivel på. Men kanske på olika villkor😉. Men det kanske var det du menade underförstått med att det flyger loss😎
Riktigt snyggt jobbat hsh👍👍
Haha jaa fick nog kolla både en och två gånger att jag tog den flaskan som varit tom en vända😅 skämt åsido så tog jag faktiskt tipset från Emmas snickeri på Instagram och den funkar riktigt bra! Tack!
 
Patrik440
Sågat med min 299 kronors Biltema cirkelsåg.


En släpkärra med nätväggar lastad med långa trälister, stående parkerad på grusväg bredvid två bilar, omgiven av skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En liten, långhårig hund står på stenplattor bredvid träplankor och en strömkabel utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sågade plankor av trä ligger på en gräsmatta, avsedda för ett nytt golv på en kärra till en tvåhjulstraktor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Nytt golv på kärran till min tvåhjulstraktor.
Blå träkärra med nytt trägolv kopplad till en tvåhjulstraktor står utomhus, med en polisbil parkerad i bakgrunden på en grusväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ P
 
  • Gilla
sinuslinus och 12 till
  • Laddar…
Kanske inte det absolut roligaste jag gjort i mekväg men den gamla AC-kompressorn var sopslut.

Vit bil står på domkraft med avmonterat hjul och AC-kompressor på marken, motorhuv öppen. Verktyg utspridda på grusplan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
BengtH och 9 till
  • Laddar…
Satan i gatan vad framlyktorna blev bra med klarlacken, det är som nytt!
En renoverad bilstrålkastare som ser ut som ny, tillsammans med burkar av 2K klarlack i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare och 21 till
  • Laddar…
D
pjgb pjgb skrev:
Satan i gatan vad framlyktorna blev bra med klarlacken, det är som nytt!
[bild]
Sjukt!
 
Cheesen
pjgb pjgb skrev:
Kanske inte det absolut roligaste jag gjort i mekväg men den gamla AC-kompressorn var sopslut.

[bild]
Har den exploderat?
 
  • Haha
pjgb och 1 till
  • Laddar…
Jag har gjort ett inmatningsstöd till bordssågen. Återstår att fräsa spåret.
Det vilar på skenorna till parallelanslaget så funkar endast till kapning, men ska göra en förlängning till anslaget med inmatningsstöd för klyvning också, den limmas för tillfället i bakgrunden.
Bordssåg med inmatningsstöd och skena för parallelanslag, verktygslåda och borrmaskin på sågbordet, pågående byggprojekt i träverkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 13 till
  • Laddar…
Ett rosstöd med gotiska bågar
En skiss av ett rosstöd med gotiska bågar i en anteckningsbok, omgiven av byggmaterial på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygsbord med metallringar, tänger, hammare, en borrmaskin och andra byggverktyg för att göra ett rosstöd med gotiska bågar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygsbänk i en verkstad med verktyg och maskiner för metallarbete samt ritning av ett rosstöd med gotiska bågar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arbetsbänk med ritning, penna och verktyg för tillverkning av rosstöd med gotiska bågar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rosstöd med gotiska bågar under skapande, omgiven av stålstänger, klämmor och verktyg på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktyg och material för att bygga ett rosstöd med gotiska bågar, inklusive vinkelslip, metallstänger och metallringar på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person vid en arbetsbänk slipar en metallstång med en vinkelslip. Olika verktyg och metallbitar ligger på bordet i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Roststöd med gotiska bågar ligger monterat på en arbetsbänk utomhus, med några små verktyg och ett grönt gräsmattområde i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rostfärgat rosstöd med gotiska bågar placerat vid en husvägg, omgivning med olika krukväxter och en spade liggande på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rosstöd med gotiska bågar framför en vägg, omgivna av en ros (Amadeus) och klematis-plantor, med stenar runt dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En Amadeus och en klematis ska förhoppningsvis trivas 😊
 
  • Gilla
  • Wow
Kim Gyllenhorn och 45 till
  • Laddar…
T
nanowire nanowire skrev:
Ett rosstöd med gotiska bågar
[bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild] En Amadeus och en klematis ska förhoppningsvis trivas 😊
Snyggt!

Tur att sambon inte ser det här... Då skulle jag få lära mig svetsa... 🤣
 
  • Gilla
Octavianus och 3 till
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Tur att sambon inte ser det här... Då skulle jag få lära mig svetsa... 🤣
Ett fint tillfälle att säger jag 👌🏻
 
  • Gilla
  • Haha
Putte G... och 4 till
  • Laddar…
D
Mucho snyggo nanowire-o!

Sällan man ser smide, kul! :)
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Då skulle jag få lära mig svetsa
Och få köpa svets! 👍 Du kanske borde visa inlägget för din sambo? 😂
 
  • Gilla
Frogmaster och 3 till
  • Laddar…
S
Bygger runda badrumsväggar igen. Den här gången behöver jag inte böja gips vilket känns skönt för det var knöligt. Insidan ska det på monteras våtrumsskiva och plattor och utsidan blir det lite olika beklädnader. Plåt, skinn och ekpanel pp de olika väggarna.
 
  • Trästruktur formad för runda badrumsväggar med isolering mellan träpaneler på en arbetsbänk. En såg och träbitar ligger bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett närbildsfoto av en plywoodskiva som är böjd för att skapa en rund badrumsvägg. Bakgrunden visar en verkstad med verktyg och arbetsbänkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Isakare och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.