Vad bra att det lutar ut mot gatan då blir du ju av med mycket ytvatten när asfalten är på plats
Där jag bor får man även betala för dagvatten på gatan även om man inte har stuprör o dränering anslutet
 
  • Gilla
naikon
  • Laddar…
J Jesper mångsysslare skrev:
Vad bra att det lutar ut mot gatan då blir du ju av med mycket ytvatten när asfalten är på plats
Där jag bor får man även betala för dagvatten på gatan även om man inte har stuprör o dränering anslutet
Jag funderar på att skippa att byta rören för dagvattnet. Detta blev lite övermäktigt då jag dessutom gick in i väggen för inte så längesen.
Kanske att de får ligga kvar tills jag tar hit en firma och dränerar hela tomten

Fick iaf i det sista dräneringsröret nu
Dräneringsrör installerade i ett dike längs husväggen, med en grön slang synlig ovanför. En del av en röd dörr och en fot i sandaler kan ses.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ju kanon bra ut gällande dagvattnet från stuprören så kanske det rinner bra i dem o skulle de täppas och du inte får flöde i dem kan du ju leda ut dem på gräsmattan så länge
 
  • Älska
naikon
  • Laddar…
När jag grävde nya rör till mina stuprör fick de gamla cement rören ligga kvar de är likadana som dina jag grävde ned mina åt ett annat håll för att kunna koppla på mitt garage på samma rör så jag grävde bara upp två stycken vid husväggen för att få plats med de nya rören har tyvärr inga bilder
 
  • Gilla
naikon
  • Laddar…
Idag hade jag lite energi igen, knackade bort ytterligare gammal lös betong och murade igen med reparationsbetong
Vägg med gammal lös betong borttagen och ny reparationsbetong på applicerad, med skyddsplast och dräneringsrör i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lagning av mur med ny reparationsbetong intill rör och en plasttäckning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
trenchcoat
  • Laddar…
N naikon skrev:
Idag hade jag lite energi igen, knackade bort ytterligare gammal lös betong och murade igen med reparationsbetong
[bild]
[bild]
Bra att du kämpar på det blir bättre för varje sak du åtgärdar
 
  • Älska
naikon
  • Laddar…
J Jesper mångsysslare skrev:
Bra att du kämpar på det blir bättre för varje sak du åtgärdar
Tack för peppet Jeppe 😀👍
 
Jag brukar tänka på det jag gjort på ex huset eller någon av mina fastigheter och då kunna stryka det från att göra listan skulle jag tänka på allt som man borde göra då blir det lätt för mycket på göra listan
Man får ta alla reparationer i en lagom takt och tänka att allt löser sig någon gång
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.