Köpte allt virke på Beijers i år (till balkong o odlingsbäddar).. var ingen prisskillnad mot byggmax o liknande 👍 och på Beijers kunde man dessutom "deala" lite med försäljaren.. så man fick lite på köpet också :) Fullkomligt nöjd.

Slapp stå och sortera/packa o köra...
 
  • Gilla
  • Haha
sinclairhacker och 3 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Köpte allt virke på Beijers i år (till balkong o odlingsbäddar).. var ingen prisskillnad mot byggmax o liknande 👍 och på Beijers kunde man dessutom "deala" lite med försäljaren.. så man fick lite på köpet också :) Fullkomligt nöjd.

Slapp stå och sortera/packa o köra...
Vilket skitsnack. Får du betalt för att påstå det ? Jag tar en ur högen. 45x145 tryckt. På Byggmax 39,55 kr/m, på Beijer 54 kr/m. Ingen prisskillnad ?
 
  • Gilla
  • Älska
karlmb och 1 till
  • Laddar…
J Johnsson 56 skrev:
Vilket skitsnack. Får du betalt för att påstå det ? Jag tar en ur högen. 45x145 tryckt. På Byggmax 39,55 kr/m, på Beijer 54 kr/m. Ingen prisskillnad ?
Jag har varierande % på Woody när man har konto, behövs nog bara en kontoregistrering för att hamna på samma pris.

Kom precis från lokala Woody, personal i driver som glatt hjälpte till. Tror inte det såg lika dant ut på Byggmax
 
  • Gilla
  • Arg
Kjol och 1 till
  • Laddar…
J Johnsson 56 skrev:
Vilket skitsnack. Får du betalt för att påstå det ? Jag tar en ur högen. 45x145 tryckt. På Byggmax 39,55 kr/m, på Beijer 54 kr/m. Ingen prisskillnad ?
Ja betalar man listpris på Beijer så...
 
J Johnsson 56 skrev:
Vilket skitsnack. Får du betalt för att påstå det ? Jag tar en ur högen. 45x145 tryckt. På Byggmax 39,55 kr/m, på Beijer 54 kr/m. Ingen prisskillnad ?
Jag köper också billigare virke på Beijer, har skaffat ett konto där så har i princip frångått byggmax...finns ett helt annat utbud.
 
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja betalar man listpris på Beijer så...
Jag har varit i byggbranschen sedan 1972 och känner mycket väl till hur Beijer "jobbar". Alltså rent bedrägeri. Eller menar du att vanligt folk ska förstå och kräva 25 % rabatt ? De som inte gör det blir alltså grundlurade
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
J Johnsson 56 skrev:
Vilket skitsnack. Får du betalt för att påstå det ? Jag tar en ur högen. 45x145 tryckt. På Byggmax 39,55 kr/m, på Beijer 54 kr/m. Ingen prisskillnad ?
Jag kan bara jämföra det jag faktiskt köpte! Och när jag valde vem jag skulle handla av.. så var det den där jag kunde få bäst pris av.. på det jag köpte mest av!

Ingen var mer snopen än jag när jag jämförde på nätet och det inte var skillnad på det jag då jämförde (en lite udda impregnerad trall strlk).. jag har allmänt varit av åsikten att Beijers inte vill ha privat-kunder .. (har alltid handlat på byggmax, lokala ställen el b-hus)

Maken höll på trilla av stolen när jag sa vem jag ville handla av haha.. men han kikade själv.., och så åkte vi dit och bad om offert på det vi ville ha (inkl kranbil)

Jag tänker inte sjunka till din nivå av ”ohövlighet” . Behöver inte försvara nått.

Ha en trevlig helg.
 
  • Gilla
tergo och 7 till
  • Laddar…
J Johnsson 56 skrev:
Jag har varit i byggbranschen sedan 1972 och känner mycket väl till hur Beijer "jobbar". Alltså rent bedrägeri.
Förklara gärna på vilket sätt Beijers agerande skulle uppfylla rekvisiten för bedrägeri för jag tycker ditt påstående låter som rent skitsnack. 😉
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Bara för att så tog jag en snabb titt på det jag faktiskt köpte mest av.. och kollade hur det låg till nu i pris:

BEIJERS:
Bild på en trätrall med texten "TRALL 34X145MM PREMIUM IMPREGNERAD NTR-AB G4-2" och ett pris på 37,40 kr/lpm, jämförelsepris 134,64 kr/st.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


BYGGMAX
Bild på impregnerat trallvirke av storleken 34x145 mm med priset 35,95 kr per meter hos Byggmax. Produkten har artikelnummer 08734145 och finns i olika längder.

BAHAUS:
Tryckimpregnerad trall SCA 34x145x4200 mm för 150,99 kr på en bygghandelswebbplats med alternativ för leverans och hämtning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


NU var Beijers nån krona dyrare (1,45 kr dyrare per meter) på den.. än just byggmax/bahaus. Men vi fick som sagt offert-pris på allt vi köpte inkl transport och avlastning här hemma med kranbil.

(Vi fick inga 25 procents rabatter, men kanske 10% och billigare frakt)

Jag har inget ont att säga om varken Bauhaus, byggmax, J&F, bolist eller optimera.. handlar på dem alla! Jagar erbjudanden och bra dealer.. och handlar där det gynnar mig eller mina "nära grannar" (handlar gärna lokalt också).
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
J Johnsson 56 skrev:
Eller menar du att vanligt folk ska förstå och kräva 25 % rabatt ?
Man får väl helt enkelt fråga säljaren om han vill matcha priset hos konkurenten, att nöja sej med 25% generellt prisavdrag på virket på Beijer gör väl att man ändå betalar mer än nödvändigt.
 
Snigla Snigla skrev:
Bara för att så tog jag en snabb titt på det jag faktiskt köpte mest av.. och kollade hur det låg till nu i pris:

BEIJERS:
[bild]

BYGGMAX
[bild]

BAHAUS:
[bild]

NU var Beijers nån krona dyrare (1,45 kr dyrare per meter) på den.. än just byggmax/bahaus. Men vi fick som sagt offert-pris på allt vi köpte inkl transport och avlastning här hemma med kranbil.

(Vi fick inga 25 procents rabatter, men kanske 10% och billigare frakt)

Jag har inget ont att säga om varken Bauhaus, byggmax, J&F, bolist eller optimera.. handlar på dem alla! Jagar erbjudanden och bra dealer.. och handlar där det gynnar mig eller mina "nära grannar" (handlar gärna lokalt också).
På min jämförelse är priset på Beijer 54 kr och på Byggmax 39,55, d.v.s. 26,7 % lägre. När det gäller din jämförelse så stämmer ju inte det heller. På Beijer kostar den inte 34,70. Den kostar 65,60, alltså nästan dubbelt mot Byggmax.
 
  • Produktbeskrivning av tryckimpregnerad byggregel 34x145mm från Beijer Byggmaterial med pris 65,60 kr/lpm och längd 3600 mm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför ifrågasätta @Sniglas skärmdump? Kostade den så hos henne just då så gjorde den. Även Beijer kan förstås tidvis ha specialpriser.

För egen del har jag gått över till lågpris-Byggmax för att det är enkelt att handla där och jag slipper förhandla om pris. Av princip gillar jag den modellen även om jag vet att jag ibland förlorar på den och att servicen är bättre hos de klassiska handlarna. Det är dock en service jag inte värdesätter i någon större grad.
 
  • Gilla
Ossian K Olsson och 6 till
  • Laddar…
J Johnsson 56 skrev:
På min jämförelse är priset på Beijer 54 kr och på Byggmax 39,55, d.v.s. 26,7 % lägre. När det gäller din jämförelse så stämmer ju inte det heller. På Beijer kostar den inte 34,70. Den kostar 65,60, alltså nästan dubbelt mot Byggmax.
Varför jämför du byggregel mot trall?
Jag fick samma pris när jag knappade in det @Snigla visade skärmdump på
Skärmdump av en webbsida som visar pris och beskrivning av byggmaterial, inklusive tryckimpregnerad trallbräda och byggregel med dimensionerna 34x145 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
J Johnsson 56 skrev:
På min jämförelse är priset på Beijer 54 kr och på Byggmax 39,55, d.v.s. 26,7 % lägre. När det gäller din jämförelse så stämmer ju inte det heller. På Beijer kostar den inte 34,70. Den kostar 65,60, alltså nästan dubbelt mot Byggmax.
https://www.beijerbygg.se/privat/sv...4-g4-2ntr-ab-raw-mont-skotselanv-880403414554

Jag vet inte vad du hittade för nått.. men det är ju tydligen en byggregel.. och inte trall som jag köpt. Jag kan inte uttala mig om skillnaden egentligen, men jag köpte trall och det var trallpriserna jag jämförde.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Varför jämför du byggregel mot trall?
Jag fick samma pris när jag knappade in det @Snigla visade skärmdump på
[bild]
+50 år i byggbranschen vettu.. 😇
 
  • Haha
  • Gilla
mnils och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.