Magi, Sverige till final i beachvolly... stort!
 
  • Gilla
  • Älska
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
För de som normalt inte tittar på beachvolleyboll, det har är en helt lysande match med otroligt bra lag.
Nivån blir inte högre än såhär!
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Vilken respekt då? Nuvarande Covidvirus är ju inget att bli särskilt att bli upprörd av men drabbar då stenhårt elitidrottare.
Du svamlar igen!
Antingen är det inget att bli upprörd över eller så drabbar det elitidrottare stenhårt, det kan inte vara både och.
Att knalla in på en OS-arena (eller EM-arena) med ett virus som drabbar elitidrottare stenhårt är respektlöst (om Covid nu för tiden ska klassas som sådant låter jag andra bedöma).
Men du får bestämma dig vilket ben du ska stå på.
 
  • Gilla
Sthlm_ och 3 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo för att slippa tjötet så hade då Perseus Covid innan OS.
[länk]

Tillbaka till beachvollyn, 1-0
Läste du länken? Perseus testade positivt 4 dagar efter han vann sitt em-guld, Lyles 2 dagar innan sitt lopp.
Sluta svamla.
 
Redigerat:
  • Gilla
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Läste du länken? Perseus testade positivt 4 dagar efteråt han vann sitt em-guld
Sluta svamla.
Jovisst men det var bara för att visa en svensk med Covid, nuvarande virustyper har ju inga restriktriktioner och kan jämföras med en förkylning och kommer att finnas nu och i framtiden. För en elitidrottsman är det då förödande eftersom infektionen drabbar lungorna. Lyles var klart ledsen igår och stafetten kan han nog glömma.
https://www.aftonbladet.se/sportbla...-knackte-noah-lyles-i-os-finalen-pa-200-meter
 
  • Haha
Sthlm_
  • Laddar…
P paralun skrev:
För en elitidrottsman är det då förödande eftersom infektionen drabbar lungorna
Och om man då VET att man har sjukdomen är det ju vansinnigt och respektlöst att ställa upp
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Och om man då VET att man har sjukdomen är det ju vansinnigt och respektlöst att ställa upp
Jo men nu finns det ju inga restriktioner, det är många människor som går omkring med Covid eller en vanlig förkylning. Sen gjorde nog amerikanska förbundet åtgärder så att han inte smittar flera.
Mondo valde ju att bo utanför OS-byn och just Covid var nog en risk han inte ville ta utan isolerade sig i princip med eget boende.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men nu finns det ju inga restriktioner, det är många människor som går omkring med Covid eller en vanlig förkylning. Sen gjorde nog amerikanska förbundet åtgärder så att han inte smittar flera.
Mondo valde ju att bo utanför OS-byn och just Covid var nog en risk han inte ville ta utan isolerade sig i princip med eget boende.
Det hjälpte ju fram till finalen, sedan kramades ju han om under en intervju av en spexande Lyles...
 
pacman42 pacman42 skrev:
Det hjälpte ju fram till finalen, sedan kramades ju han om under en intervju av en spexande Lyles...
Jovisst hur det kan bli, sen sprids det nog mycket Covid i just Paris när världen sammanstrålar.

Den mest kände amerikanen Joe Biden fick ju ihop med allt annat elände Covid.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/joe-biden-har-covid

Så är det med det och Covidvirus kommer att finnas troligen för all framtid och en elitidrottsman måste ha det med i sina planer.
 
S
P paralun skrev:
Jo men nu finns det ju inga restriktioner, det är många människor som går omkring med Covid eller en vanlig förkylning. Sen gjorde nog amerikanska förbundet åtgärder så att han inte smittar flera.
Mondo valde ju att bo utanför OS-byn och just Covid var nog en risk han inte ville ta utan isolerade sig i princip med eget boende.
Visst att det inte finns några ”lagliga” restriktioner men som flertalet här inne försökt skriva så finns det väl ändå moraliska?

På samma sätt som att jag inte träffar min gamla farmor om jag vet att jag har covid av medmänsklighet.

Antar att du även går till jobbet med världens förkylning och smittar ner alla dina kollegor bara för att du ska visa dig duktig och inte sjukanmäla dig?
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
S Sthlm_ skrev:
Visst att det inte finns några ”lagliga” restriktioner men som flertalet här inne försökt skriva så finns det väl ändå moraliska?

På samma sätt som att jag inte träffar min gamla farmor om jag vet att jag har covid av medmänsklighet.

Antar att du även går till jobbet med världens förkylning och smittar ner alla dina kollegor bara för att du ska visa dig duktig och inte sjukanmäla dig?
Jo nu tänker jag inte starta någon djupare coviddiskussion men vi vaccinerar ju riskgrupper och våra gamla.
Covidviruset finns ju överallt i världen och det är numera inte särskilt många som testar sig vid en förkylning och det ger milda symptom för de allra flesta. Däremot för en elitidrottsman som behöver maximal syreupptagning så är en covidinfektion inget bra.

Tänker inte diskutera frågan mer.
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Den so
P paralun skrev:
Jo men nu finns det ju inga restriktioner, det är många människor som går omkring med Covid eller en vanlig förkylning. Sen gjorde nog amerikanska förbundet åtgärder så att han inte smittar flera.
Mondo valde ju att bo utanför OS-byn och just Covid var nog en risk han inte ville ta utan isolerade sig i princip med eget boende.Nej, det finns inga restriktioner, det be
P paralun skrev:
Jo nu tänker jag inte starta någon djupare coviddiskussion men vi vaccinerar ju riskgrupper och våra gamla.
Covidviruset finns ju överallt i världen och det är numera inte särskilt många som testar sig vid en förkylning och det ger milda symptom för de allra flesta. Däremot för en elitidrottsman som behöver maximal syreupptagning så är en covidinfektion inget bra.

Tänker inte diskutera frågan mer.
Bra, släpp det här också med ditt svammel tack
 
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Den so



Bra, släpp det här också med ditt svammel tack
Jo jag hittar inga "upprörda" kommentarer i någon av våra stora tidningar.
Mer att man konstaterar att så här är det och inget mer.

Till den tråkiga golfen!
 
I brist på annat står tvn på med golfen.
Om två bollar skulle krocka och flytta/påverka varandra, vad hände då? Återplaceras de eller spelas de från där de ligger?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.