RoTe
Isakare Isakare skrev:
Kul att det står Winter Tyres på nått som ser ut som ett sommardäck.
Finns gott om 3PMSF-däck som ser ut som sommardäck.
 
RoTe RoTe skrev:
Jag tror mer att dom använde ett verktyg som lade för mycket tryck på innerbanan.
Jag använde gamla lagret för att pressa i det nya, då blir det inget tryck på innerbanan.
Sen en innerlagerhalva som mothåll för att pressa i hubben, ger inget tryck på själva lagret heller.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Grannens bilförsäljning som jag skrev om tidigare blev en lång historia.
Frun som äger bilen satte ut den för 18" igårkväll, inte 10" som jag skrev (mannen som sa 10")
På telefon i morse kom hon överens om 14,5" med köparen i Sundsvall som hette Levin, som senare visade sig heta Mohamed.
Mannen visar bilen, köparen har OBD läsare och konstaterar det som redan finns skrivet i annonsen.
Han börjar då berätta hur dyrt det är om kedjan behöver bytas, nått grannen redan vet då det är bytt kedja tidigare.
Efter lång diskussion är de nere på 8.500:-
Men då kommer grannen på, det är fruns bil, hennes annons och hon som kommit överens.
"Du får prata med min fru"
Hennes leker man inte med, det blev en lång diskussion till som tillslut handlade om 14" eller 14.5"
"Synd att vi är osams om bara 500:-, jag åkte taxi sista biten, det var dyrt"
Jag är inte osams med dig sa frun, ska du ha bilen för 14.5" eller ska jag ringa efter en taxi åt dig?? Jag ska gå in och laga mat om några minuter, bestäm dig NU.
Det blev affär, han ville nog inte åka tåg tillbaka igen.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Ledsen
vcx och 14 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Kul att det står Winter Tyres på nått som ser ut som ett sommardäck.
Det är allround, vinter, sommar, lera, snö....
M+S, 4x4 sommar och winter tires..
Dessutom svindyrt så det måste vara top of the line 🤓
Och som extra plus anpassad för alla väderförhållanden, torrt väder, kraftigt regn eller åskväder.
 
  • Pace Impero 275/60 R20 115V M+S däck för 4x4 bilar, lämpliga för alla väderförhållanden, inklusive vinter och sommar, visade med pris 4 492,39 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jag använde gamla lagret för att pressa i det nya, då blir det inget tryck på innerbanan.
Sen en innerlagerhalva som mothåll för att pressa i hubben, ger inget tryck på själva lagret heller.
Jag brukar köra en hylsa vilket funkat bra hittills.
 
Tokslut Tokslut skrev:
Det var specas som sommardäck och märkt M+S, vem som kokade ihop bilden vet jag inte

[länk]
Beställde just 2 däck till dotterns moped från dackleaders finska sida. Leverans tog närmare 2 veckor istället för dom 48 timmar som utlovats. Trackingnummren fungerade inte alls på ett däck och dåligt på det andra. Dom skickades troligen från 2 olika lager. Det stod att mitt däck var i Frankrike när det plötsligt dök upp en bil o leverade det. Kundtjänst är i det närmaste obefintlig. Whats app o messenger går till någon bot.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Förvisso, men man blir förbluffad över hur det kan skilja så dramatiskt i gummits och dubbarnas status när man jämför däck som har några år på nacken. Hade det inte varit för datumstämpeln hade jag gissat att Nokian-däcken varit minst dubbelt så gamla.
Ja ser många Nokia vinterdäck som byts efter 3-4 år för att dom ger så dåligt fäste. Ofta gott om mönster kvar men hårt gummi och inte många dubbar kvar. Dubbfria verkar många byta efter sådär 3år då dom verkar tappat greppet.
 
Som Juha Kankkunen sa ang vilka däck han hade 🙂

 
  • Gilla
  • Haha
pjgb och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Grannens bilförsäljning som jag skrev om tidigare blev en lång historia.
Frun som äger bilen satte ut den för 18" igårkväll, inte 10" som jag skrev (mannen som sa 10")
På telefon i morse kom hon överens om 14,5" med köparen i Sundsvall som hette Levin, som senare visade sig heta Mohamed.
Mannen visar bilen, köparen har OBD läsare och konstaterar det som redan finns skrivet i annonsen.
Han börjar då berätta hur dyrt det är om kedjan behöver bytas, nått grannen redan vet då det är bytt kedja tidigare.
Efter lång diskussion är de nere på 8.500:-
Men då kommer grannen på, det är fruns bil, hennes annons och hon som kommit överens.
"Du får prata med min fru"
Hennes leker man inte med, det blev en lång diskussion till som tillslut handlade om 14" eller 14.5"
"Synd att vi är osams om bara 500:-, jag åkte taxi sista biten, det var dyrt"
Jag är inte osams med dig sa frun, ska du ha bilen för 14.5" eller ska jag ringa efter en taxi åt dig?? Jag ska gå in och laga mat om några minuter, bestäm dig NU.
Det blev affär, han ville nog inte åka tåg tillbaka igen.
Om man ska pruta ordentligt så bör man ju inte berätta att man åkt 40 mil 😂..
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Om man ska pruta ordentligt så bör man ju inte berätta att man åkt 40 mil 😂..
Jag var med om samma sak. Inte 40 mil men han sa han åkt 2h tåg eller något sånt. En gammal Skoda. Det första han ville pruta på var att det var en äldre modell. Det året fanns två, en ny och en gammal. Det var flera bilder i annonsen och regnr fanns med.

Jag tror de vet att svenskar oftast inte orkar krångla och tycker det känns som en jobbig situation. Trots att de egentligen sitter med trumf på hand. Jag prutade för att få klart affären.
 
G Greger_08 skrev:
Om man ska pruta ordentligt så bör man ju inte berätta att man åkt 40 mil 😂..
Jag som tog tåg i 4 timmar för att köpa en bil... Nå för min del var det jag köper den eller inte, om jag inte tyckte den var vart priset vi kommit överens om, så skulle jag tagit tåget hem igen.
 
galento
J JohanLun skrev:
Jag var med om samma sak. Inte 40 mil men han sa han åkt 2h tåg eller något sånt. En gammal Skoda. Det första han ville pruta på var att det var en äldre modell. Det året fanns två, en ny och en gammal. Det var flera bilder i annonsen och regnr fanns med.

Jag tror de vet att svenskar oftast inte orkar krångla och tycker det känns som en jobbig situation. Trots att de egentligen sitter med trumf på hand. Jag prutade för att få klart affären.
Vi gör inte affärer med "mohamed personer överhuvudtaget om vi kan undvika.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Jag kan tycka att den prut-kulturen är lite kul ibland, jag har också råkat ut för samma argumentation "det var dyrt att åka hit" och det är ju lite halvsvårt att ta det på allvar.. 😂
 
Jag sålde en mondeo för en massa år sen. En stor finne var ensam spekulant men vi var inte överens om priset. Han var dock riktigt intresserad och kom en andra gång för att kolla på den och han kunde gå upp till 30 (har för mig att jag ville ha 35) och sockrade budet med några gratis massagebehandlingar, 😂 han var visst naprapat.
Det sista jag ville var att bli knådad av nån som köpt min gamla bil och ev hittat massa fel... Men han var ju den enda som var intresserad så han fick den för 30 utan massage 😊
 
  • Haha
  • Gilla
Fairlane och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.