Maria T
Snigla Snigla skrev:
DAGENS MIDDAG:
KORVGRYTAN
👌

[bild]

[bild]

Serverades med ris!
Förrförra veckan så lunchade jag med en vän på Skrovet i Stockholm https://www.skrovet.com/ de har riktigt bra mat, men lever såklart på att läget är fantastiskt. Min kompis valde från deras lunchmeny och tog Korv Stroganoff, som visade sig innehålla Falukorv, chorizo och salami, rätt otippat med det sistnämnda enligt mig men hon sa det var en av de godaste korvgrytor hon ätit. Bra betyg, och jag måste nog slänga i lite salami nästa gång.
 
  • Gilla
dilemma och 5 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Är på jakt efter en Wi-Fi-termometer 👍. Är du nöjd med den? Hur länge håller batterierna?
Jag är nöjd! Laddar den väldigt sällan. Plats för 4 prober, så det är bra. Magnetisk.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Förrförra veckan så lunchade jag med en vän på Skrovet i Stockholm [länk] de har riktigt bra mat, men lever såklart på att läget är fantastiskt. Min kompis valde från deras lunchmeny och tog Korv Stroganoff, som visade sig innehålla Falukorv, chorizo och salami, rätt otippat med det sistnämnda enligt mig men hon sa det var en av de godaste korvgrytor hon ätit. Bra betyg, och jag måste nog slänga i lite salami nästa gång.
Det är ruskigt gott! Det hade jag i sist 👍😊

Har haft det i köttfärssås oxå - riktigt gott där med!
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Bättre idag

Tallrik med pastarätt, grönsallad med rödlök och tomat, och en liten kopp sås. Fork och servett i bilden, på MoccaDeli Norrköping.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


MoccaDeli Norrköping
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Frukost:
Frukostbricka med smörgåsar toppade med ost, paprika och gurka samt en skål yoghurt med musli och bär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lunch:
En tallrik med olika maträtter inklusive ris, kyckling i sås, kött och grönsaksblandning, och en friterad boll med sås samt en dryck i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Middag:
Blir nog inte så mycket… 😳🤔 (varmt och är lite jäst av all mat..)
 
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
H
Detta kanske är att svära i kyrkan men jag tycker att fejk ”carbonara” som innehåller grädde är godare än den riktiga. Men idag blev det iallafall helt autentisk carbonara där vi följde varenda steg. Detta då vi antagit en utmaning att 1-2 gånger per månad göra klassiska recept.
Små bitar pancetta steks i en panna som ett steg i att göra äkta carbonara.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ägg- och ostblandning för en autentisk carbonara i en vit skål, uppvispad med en handvisp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tallrik med autentisk carbonara toppad med riven ost, bredvid ett glas rödvin på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 7 till
  • Laddar…
DAGENS:

Stekt kycklingfilé, pommes, sallad, BBQ-sås, bra & 2 lökringar! 😊👍

Tallrik med stekt kycklingfilé, krusig pommes frites, sallad med tomater, två lökringar, majonnäs och BBQ-sås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tallrik med stekt kycklingfilé, pommes frites, sallad, två lökringar, majonnäs och BBQ-sås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Rejäl och 9 till
  • Laddar…
Inte idag men häromdagen.

Grillad kyckling, ris och kall basilikasås.
Tallrik med grillad kyckling, ris, kall basilikasås, sparris, och sallad samt ett glas rosévin och ett glas vatten på ett dukat bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rejäl och 10 till
  • Laddar…
S
Invigde nya grillen som jag köpte i juni.
 
  • Grill med grillspett fyllda med kött, grönsaker och bacon samt köttbitar som grillas på en ny grill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 9 till
  • Laddar…
S
S sinuslinus skrev:
Invigde nya grillen som jag köpte i juni.
Ser svalt ut!
 
S
S Sthlm_ skrev:
Ser svalt ut!
Ja, det ösregnade och blåste. Fördelen är att grillölen håller sig sval.

Jag kan elda köttet hårdare nästa gång om du vill.
 
  • Älska
Sthlm_
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Invigde nya grillen som jag köpte i juni.
Vad är det för slags grill? :)
 
S
Snigla Snigla skrev:
Vad är det för slags grill? :)
Köpte ett demoex på Bauhaus för att ersätta min 14 år gamla kolgrill.
 
  • Ny grill i rostfritt stål står på en altan med trädgård i bakgrunden och solnedgång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Köpte ett demoex på Bauhaus för att ersätta min 14 år gamla kolgrill.
Påminner om den vi köpte där en gång i tiden, den var jättebra! Dock tror jag den var ett snäpp större/bredare (kanske en brännare till?) .. Tyvärr blåste den iväg bara nån månad efter vi flyttade hit till gården.. den lättade och landade på sitt tak och rullade ett par varv 😳.. och så blev hela konstruktionen bucklig/sned :( ..såååå då fick vi köpa en ny igen..

Nu har vi hunnit köpa ett par till :) (eller ja vi köpte en till då efter "flygfärden".. och så slet vi ut den.. så vi fick köpa en ny förra året igen) :) 👍
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Påminner om den vi köpte där en gång i tiden, den var jättebra! Dock tror jag den var ett snäpp större/bredare (kanske en brännare till?) .. Tyvärr blåste den iväg bara nån månad efter vi flyttade hit till gården.. den lättade och landade på sitt tak och rullade ett par varv 😳.. och så blev hela konstruktionen bucklig/sned :( ..såååå då fick vi köpa en ny igen..

Nu har vi hunnit köpa ett par till :) (eller ja vi köpte en till då efter "flygfärden".. och så slet vi ut den.. så vi fick köpa en ny förra året igen) :) 👍
Slita ut...? 🤔
Vår Weber har passerat 13 år, står utomhus och används året runt. 😎👍

Är det brännarrören som blir utslitna?
Har bytt 1 av 4 som då gick på den 10 åriga garantin.
 
  • Gilla
possum77 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.