MalZon MalZon skrev:
Köpte loss mitt larm för 350kr, har full tillgång till app, mina sidor och allt sånt. Funkar precis som innan.
Börjar fundera på om jag ska se mig om ang nedsläckningen av 3g, för antar att jag inte har något annat än just det i min huvudenhet.
Förmodligen har du bara 3 G i din huvudenhet då Verisure ny byter ut sina huvudenheter till 4 och 5 G kompatibla.
 
U ullak40 skrev:
Förmodligen har du bara 3 G i din huvudenhet då Verisure ny byter ut sina huvudenheter till 4 och 5 G kompatibla.
Helt riktigt. Verisure ringde mig och ville kolla kundnöjdhet. Eftersom jag inte anser att tjänsten motsvarar kostnaden så har jag dels fått ner månadsavgiften men jag blev också erbjuden uppdatering till 4G/5G på huvudenheten samt uppdaterade rökdeckare utan kostnad eller höjd avgift.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
D dickedick skrev:
Helt riktigt. Verisure ringde mig och ville kolla kundnöjdhet. Eftersom jag inte anser att tjänsten motsvarar kostnaden så har jag dels fått ner månadsavgiften men jag blev också erbjuden uppdatering till 4G/5G på huvudenheten samt uppdaterade rökdeckare utan kostnad eller höjd avgift.
Huvudenheten har de ju redan bytt här. Skulle dock få betala den samt tekniker. Sa bestämt nej, då får ni plocka ner allt. Fick det gratis då.
 
  • Gilla
dickedick
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Förmodligen har du bara 3 G i din huvudenhet då Verisure ny byter ut sina huvudenheter till 4 och 5 G kompatibla.
Kan jag byta ut till 5G enhet själv tros?
 
MalZon MalZon skrev:
Kan jag byta ut till 5G enhet själv tros?
Själva enheten kan du byta, bara ta bort den gamla och ta bort den ur systemet och sätta igång den nya och ta in den i systemet. Tog max 10 minuter. Du borde ju få instruktioner av dem, men som sagt de utför det gratis om du vägrar betala.
 
johnsilver johnsilver skrev:
Köp egna larm grejor och koppla till telefonen dom suger bara pengar av dig sen har du försäkring som täcker brottet
Ingenting har aldrig anlitat dom
 
Vi betala 500 kr i månaden såg jag för två komeror med rörelsesensorer, två brandvarnare och tre magnetkontakter. De har höjt någon 50-lapp utan att meddela för några månader sedan.
 
Betalar nu 722kr/månad. Ska säga upp det. Fruktansvärt mjölka folk på pengar och smyghöja vaarje månad.
 
  • Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
Hallå i tråden, Vi har nu avslutat vårt Verisure. Vi ska flytta. Skapligt snopen jag blev när Verisure informerade mig om att de inte kommer att skicka ut någon för att ta ned systemet. Pratat med de som köpt vårt hus och de är inte intresserade av Verisure, vilket Verisure fått besked om. Därför tänker jag att jag ska montera ned systemet och köra det som ett Stand Alone system, som jag läst om att man ska kunna göra. Verisure själva hävdar att det inte går att göra längre, nån som vet och kan bekräfta det som Verisure säger?
 
J Jocke_Villaägaren skrev:
Hallå i tråden, Vi har nu avslutat vårt Verisure. Vi ska flytta. Skapligt snopen jag blev när Verisure informerade mig om att de inte kommer att skicka ut någon för att ta ned systemet. Pratat med de som köpt vårt hus och de är inte intresserade av Verisure, vilket Verisure fått besked om. Därför tänker jag att jag ska montera ned systemet och köra det som ett Stand Alone system, som jag läst om att man ska kunna göra. Verisure själva hävdar att det inte går att göra längre, nån som vet och kan bekräfta det som Verisure säger?
Läs följande tråd,
https://www.byggahus.se/forum/threads/verisure-utan-abonnemang.522694/
 
AAndra dagen utan abonnemang hos verisure.
larmet fungerar och appen.
Får ex notiser när jag larmar på och av.
Kan se temp med mera
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
W whak skrev:
AAndra dagen utan abonnemang hos verisure.
larmet fungerar och appen.
Får ex notiser när jag larmar på och av.
Kan se temp med mera
Frågan är om du får något larm? Eftersom larm alltid går via uppringning från central i vanliga fall.
 
Vispen74 Vispen74 skrev:
Frågan är om du får något larm? Eftersom larm alltid går via uppringning från central i vanliga fall.
Sant. @whak snälla testa:
Öppna Valfri dörr med larm igång
Rucka på en larmenhet
brandlarm...*
Stillbilder från kamera (dessa lagras på verisures server?)

Vi köpte loss vårt ena larmsystem för 1500kr förra våren och har access till grejerna ovan. Listan kan säkert fyllas på.

*https://www.biltema.se/hem/sakerhet/brandvarnare/testare-for-brandvarnare-165-ml-2000038423

Ps. sprayen fungerar väldigt bra
 
Redigerat:
Kashew Kashew skrev:
Sant. @whak snälla testa:
Öppna Valfri dörr med larm igång
Rucka på en larmenhet
brandlarm...*
Stillbilder från kamera (dessa lagras på verisures server?)

Vi köpte loss vårt ena larmsystem för 1500kr förra våren och har access till grejerna ovan. Listan kan säkert fyllas på.

*[länk]

Ps. sprayen fungerar väldigt bra
Testa och det funkade. Larmet gick och jag får notis i telefon och kan larma av som vanligt.
Vid görsta larmet kom en röst ur högtalaren doom meddelar att verisure inte vidtar någon ytterligare åtgärd.
 
  • E-faktura från Verisure Sverige AB med detaljer om fakturanummer, kundnummer, förfallodag och belopp att betala. Fakturaspecifikation och inbetalningsuppgifter är inkluderade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmbild av en app som visar larmhistorik med tider och händelser, inklusive "Avlarmat", "Inbrottslarm" och "Skalskyddat".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Vispen74 och 1 till
  • Laddar…
Mitt friköpta larm funkar precis lika bra som innan mot centralen. Styr och ställer över det helt själv nu.
 
  • Gilla
Vispen74 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.