Tyvärr verkar det svårt att hitta i Vasa de skruvar jag vill ha (essve classic A2 75mm) i stor pack typ 400-500 st. Får bita det sura äpplet och köpa 100 packs från puuilo.

Det verkar svårt att hitta Essve Wurth eller annat märke man känner igen i de vanliga byggaffärerna. Det är konstiga märken som "Prof", "H&H" osv.
 
K
Prof finns i Sverige också, bl.a. hos K-rauta/K-bygg..
 
R
K-bygg här har övergått till VSB..
Vi har alltid använt C4 kvalite till trallskruv samt byggskruv och vi har säkert bygg ett hundratal altaner och inga reklamationer gällande skruven, men vi har inte använt just Esseve men andra kända fabrikat senaste fem åren nästan uteslutande VSB..
Har pratat med Beijer, K-Bygg och Derome om detta att inte C4 kvalitet skulle hålla och enligt dom så säljs ca 95%av all trallskruv i kvaliten C4 så bor man inte med havsvatten på altanen så är C4 kvaliten den som funkar..
 
Jag hoppas du har rätt så jag inte får en massa sabbade skruvar.

K kniv skrev:
Prof finns i Sverige också, bl.a. hos K-rauta/K-bygg..
Är det nåt att ha eller är det billigt skräp?
 
Letade genom 4-5 affärer igår utan att hitta en passande skruv så till sist fick jag välja ett okänt märke. RAW, de såg liknande ut till CorrSeal förutom färgen då, och är A2 klassade. Köptes på Stark-Suomi och de var ju inte direkt billiga heller.

Hoppas det duger.

Kapade upp en mängd brädor i måndags och de har redan blivit jobbiga att skruva fast, jag får ta skruvtving och böja ner plankan innan jag skruvar för den ska ligga flat. Jag kör på "glad gubbe" med kärnsidan uppåt. Bara skruven orkar inte dra ner plankan.

Jag får göra det för varje skruv alltså, så det går långsamt. Åtminstone kan den ena sidan av brädan som ligger an mot tidigare bräda skruvas utan tving men då man kommer till den andra sidan pekar den uppåt.
 
Ibland gick ovanstående inte heller och det stack upp för mycket så jag har fått lägga vissa brädor som sur gubbe.

Vissa rätade ut sig igen då jag lät dem torka med kärnsidan nedåt en dag.

Men nu är jag snart färdig, men har räkna jag kommer hamna 5 brädor kort. Blev mera spill än hoppats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.