Hus tomte
Grillning med korv, ytterfilé, kyckling och grillost på en kolgrill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här blev det lite vardaglig grillning
Korv ytterfilé kyckling grillost med potatisgratäng
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 10 till
  • Laddar…
R
Har aldrig ätit en burgare med ägg ser gött ut definitivt att testa någon gång😋
 
Snigla Snigla skrev:
Har lagat både en thai-fusiongryta och en korvgryta idag..
Körde du dessa till frukost då?
 
H husdrommaren skrev:
Tackar så jättemycket för svaret! Funderar nämligen på att ge en till bättre hälften i present. Eller iallafall en som ser väldigt lik ut av det som jag såg på din bild.
Köpte min iGrill på Tradera. Grymt med wifi på termometern
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Körde du dessa till frukost då?
Hehe, får se imorgon ;) men imorse hade jag inte gjort dem än!
Blev först efter lunch.. när det var regnigt och tråkigt..

Kycklingrätt i en stekpanna med en krämig sås, innehållandes strimlad vitkål, paprika, bambuskott och kryddor, tillagad med thaimatsinspirerade smaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En wokpanna fylld med thai-fusionrätt innehållande kyckling, kokosmjölk, currypasta, bambuskott, paprika, vitkål, vitlök och lök, med en svart slev i rätten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Thai-fusion.. kebabkött (kyckling) men med övriga smaker av thaimat och grönsaker.. (fusion kom av att köttet är ju lite färdigkryddat med kebabkrydda.. oavsett vad jag sedan gör med det!). Men det är kokosmjölk, currypaste, thai-krydda, bambuskott, paprika, strimlad vitkål, vitlök och lök..

En stor kastrull med korvgryta innehållande grillkorv, kabanosser, tomater, aubergine, squash, vitkål och kryddor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Korvgryta med tomatsås, grillkorv, kabanosser, linsbolognese, tomater, aubergine, squash, vitkål och kryddor i en rostfri kastrull.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Korvgrytan blev med vanlig grillkorv (frysrensning), kabanosser, linsbolognese (en färdig tetra jag köpt på mig i en rea nån gång), hela tomater, krossade tomat, matlagningsgrädde, aubergintärningar, squashstrimlor, strimlad vitkål, sambal oelek och lite kryddor

Idag har jag varit väldigt påhittig och inspirerad! :D

Skål med hemlagad coleslaw, innehållande strimlad vitkål, rödlök och en krämig dressing, placerad på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev en coleslaw till burgarna också .. 👍 (hade ju redan strimlat vitkål till all annan mat.. )

.. och nä.. blir nog ingen frukost med såna smaker.. jag älskar frukostar, men de får inte ha för mycket kryddor/smaker (det reserverar jag till middagar) 😎
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Storsockret
Snigla Snigla skrev:
Du har säkert nämnt det innan, men vad är det för pizzaugn? :)
Det är en Ooni koda 16 med en lucka inköpt separat
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Köpte min iGrill på Tradera. Grymt med wifi på termometern
Kul att höra två som är nöjda, jag var spekulant tidigare men har för mig jag hörde eller läste nåt som fick mig av avstå.
Dags att börja kolla igen mao. 😉👌
 
Dagens lunch kom från botten av frysen... (var i garagets frysbox o rekade vad vi hade..) och fann en bytta med min favoritsoppa längst ner.. 😍.. säkert ett år gammal minst!

NIKKOLAUKTASOPPA (köttfärs/vitkål för er som missat..)

En skål med Nikkolauktasoppa (köttfärs och vitkål) och en knäckebrödsmacka med ost på en mörk yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tallrik med köttfärssoppa, troligen Nikkoluoktasoppa, serverad med en ostmacka på ett mörkt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tinade och serverade med en ostmacka!
MUMS! 😍
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Ähh glömde juh.. skulle visa min "icke-thaifusion-ej-heller-korvgryte-frukost" 😉😎

Frukost med havregrynsgröt med sylt och mjölk i en skål, en tallrik med stekt ägg och vallmobräck med ost, tomat och salami.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev havregrynsgröt med lite egen sylt och mjölk, vallmobräck med pålägg & ett stekt ägg!

Lagom mycket smak för en frukost (även om salamin var på gränsen..) :p

IKVÄLL.. ja då vankas det min "thai-fusion-gryta" till middag!
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
En pizza med köttfärs, jalapenoskivor, tomatsås, och klickar av gräddfil eller ost på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 12 till
  • Laddar…
GÅRDAGENS MIDDAG:

En skål med färsk pasta och en currysås med strimlade ingredienser serverad i närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev fusion gånger två.. hade inga "nudlar".. så jag tog färsk pasta istället som jag hade :)

Inte så kinkigt här och allt funkar som pastasås om det är kladdigt.. (nästan!) :p Maten blev mycket uppskattad av både mig och maken.. (skitgott rent ut sagt! :) )

Var lite hetta däri också.. måste ha vara currypastens förtjänst.. för jag hade inte i någon chili (tog lite röd paprika dock).
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Inte min personliga favorit men vissa traditioner ska hållas vid liv.
En påse mandelpotatis och en burk surströmmingsfiléer från Röda Ulven står på en köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppdukat middagsbord med tallrikar, bestick och kastruller på en uteplats med sjöutsikt och skog i bakgrunden under en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
possum77 och 6 till
  • Laddar…
H
Några få semesterdagar kvar och dessa gäller det ju att njuta av. Blev idag en tur in till ”vår stad” Gbg. Ibland känns det konstigt att man flyttat därifrån för så fort man närmar sig så tar autopiloten över och man kör sin vanliga rutt mot lgh. Besöket avslutades med favvo ställena i Saluhallen.
Kanske inte den vanligaste kombon av plockmat (6 olika ställen) men det gäller att få med så mycket av sina favoriter som möjligt. Hoppade dock skaldjur då vi inte alltid tycker att priset matchar kvaliteten i semestertider.
Osten som rinner bort är en Gorgonzola, underbart krämig och god men inte lätt att äta 😅
En träbricka med olika charkuterier, ostar, inläggningar, såser och oliver samt ett vinglas och en tallrik på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En bit krämig Gorgonzolaost på en svart tallrik på ett träbord, med en gaffel bredvid tallriken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Ännu en kulinarisk maträtt

Slantad bratwurst och vitkålssallad 😄

Pappersfat med skivade bratwurst och vitkålssallad på, placerat på ett bord med duk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 10 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ännu en kulinarisk maträtt

Slantad bratwurst och vitkålssallad 😄

[bild]
Vad har du för mobilnr? Ska swisha så du har råd att äta annat än du hittar i containern utanför Ica ;)
 
  • Haha
  • Wow
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.