En helt annan grej jag kom på nu när jag läser Kuriren, blir det ingen fjärrvärme till tredje etappen? Två villor på Lulsundet fick ju inte dispens och då är frågan om Luleåenergi gräver nån fjärrvärme om husen drar för lite för att det skall löna sig! Mycket mycket surt om så blir, för grejen med nybyggt är ju att ha en låg drift och kan det bli billigare än med fjärrvärme i Luleå?
 
Enligt brev från kommunen så blir det ingen fjv till lergärdan etapp 3 sunderbyn. Får väl se vad som händer där...
 
Ok trist blir kanske många som borrar bergvärme då? Ja som sagt får se hur det blir på Kronan.
 
Ursäkta om jag "spammar" i er tråd, men jag ser hela frågan om fjv och nybyggda hus som ett patetiskt inlägg i debatten från LEABs sida. Kommunen får ju ta och ge nya direktiv till LEAB, kraven på hus i framtiden lär ju inte bli lägre och alla sorters värmepumpar är ju i botten ändå elberoende. Kan heller inte se att de hus som byggdes på Kronan etapp 2 är mindre energieffektiva än de hus som kan byggas nu enligt de krav som finns.
 
Ja och sen har vi ju en " bov " till i frågan och det är Boverket som hittar på lite av varje utan att det kanske alltid är förankrat i verkligheten! Sen måste vi ju spara energi inget snack om den saken!
 
Hejsan,

Någon på Kronan som har anmält sig eller redan har " fibertv ", och om ja funkar det bra? Har kollat lite på de olika kanalutbuden och valfriheten är ganska stor, dock även lite dyr.
 
Det kanske inte är någon som läser i denna tråden längre men vi funderar på att bygga med Eksjöhus på Hällbacken och undrar om det är nån här som har erfarenheter av dem i Luleå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.