Immobil skrev:
:cool: Här: [länk]

[bild]

[länk]
Oj så elegant! En sådan skulle jag vilja ha i skrivbordet ::)
 
1000 Tack!
Jag såg på en av bilderna att man även kunde ha den i ett överskåp, så att den dras ner när man behöver el. Har man plats så... :p
/U
 
Hej monterar sådana på jobbet, lite taskig kvalitet bara, med vga samt data kostar dom ca 3000 kr st plus moms, dom vill inte stanna uppe, utan ramlar ned helatiden...

//Goerana
 
:'( :'( :'(
Finns det alternativ??
/Ulle
 
Hejsan!

Vet att Powerporten finns numer i billigare alternativ för hemanvändare. Med bara El uttag för kök. En Powerport med 3 uttag kostar ca 1400 :-. Kan både placeras i bänk samt "upp och ner" i ett skåp eller liknande. Problemet som du beskriver ovan skall tydligen vara löst med att den trillar ner. Har en hemma och den funkar klockrent!! Jag köpte en med lysdiod, (se nedan) Riktigt Cool på kvällen! :cool:



Powerport-med-blatt-ljus-2.jpg

Hoppas det hjälper! ;)

/Email
 
Hej

Vi funderar på att sätta in en Power Port i köks-ön i vårt nya kök. Intressant läsning om priser o kvalitet. Är det någon som har köpt den från Tyskland?
Skiljer sig deras el-standard från vår?

Sen har jag varit o kollat i elbutik.se, där de säljer sådana. Där finns ett borr man kan köpa för installation/ montering. Det har diameter 101mm och kostar 500 spänn! Måste man ha ett sånt?? Hur gjorde ni?

Mazz
 
Misse_o_Mojje skrev:
Var köper man den här?? (Powerport från Evoline)

[länk]

Utmärkt i en köksö!!

Vill ha...
/U
Härmisar ;)

Vi har en i vår köksö. Dock en enkel variant med tre uttag och med rostfritt lock. Den har funkat klockrent och den har använts ganska ofta under ett år nu.

För den intresserade så finns det bilder i ett inlägg i vår blogg. Leta efter 'Huset rum för rum - Kök'
 
Har oxå en sån i vårt kök, köpte min på tradera för 800 kr om jag inte minns fel helt ny, har fungerat utmärkt. Jag köpte min hålsåg på Harald nyborg och den gick nog på kankse 100 kr och då fick man en massa olika dessutom.
 
De billiga hålsågarna (102 mm) som finns på Harald Nyborg, Bygg Max etc klarar de ett sågdjup på 4 cm?
 
toffeh skrev:
De billiga hålsågarna (102 mm) som finns på Harald Nyborg, Bygg Max etc klarar de ett sågdjup på 4 cm?
Har inte testat i just dessa diametrar, men lite mindre har fungerat. Beroende på material kan det dock bli lite varmt ibland när man kör konstant, men då får man väl ta en kopp kaffe så länge...
Har inte testat det själv, men teoretiskt borde man väl med hjälp av de längre centrumborren kunna borra genom en riktigt tjock skiva, vända på skivan och använda centrumhålet på baksidan som styrning och borra därifrån. Detta borde väl göra det (teoretiskt) möjligt att komma igenom en skiva som är nästan dubbelt så tjock som det maximala djupet i hålsågen? Någon som testat det i praktiken? Ser visserligen en liten risk med förskjutning av hålet på baksidan, men i många fall skulle man nog kunna leva med det.
 
Det går att borra hur djupa hål som helst med en hålsåg. Bara borra ett genomgående centrumhål först, sen använder man hålsåg och stämjärn omväxlande.
 
En till fråga då. Om man ska göra ett hål i en laminatbänkskiva spelar det någon roll om man gör det underifrån eller ovanifrån? Ska man tejpa eller utföra några andra trick? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.