Snigla Snigla skrev:
På det lite lyxigare lunchplanet.. kontrar jag med dagens lunch:

FISKGRATÄNG
(jodå den innehöll både fisk och räkor!.. synliga med blotta ögat… kors i taket 😜)

[bild]

[bild]
Sån får det bli till veckan när man börjar jobba igen, brukar faktiskt vara rätt ok de där gratängerna.👍
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Här blev det falukorv och ägg.
 
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Sån får det bli till veckan när man börjar jobba igen, brukar faktiskt vara rätt ok de där gratängerna.👍
Gäller att hitta rätt märken, vissa är bara en "plaskpöl" utan tillstymmelse till en riktig räka..

Men annars gillar jag dem!
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Oskick Oskick skrev:
Kanske t om 'Spår av...' 😂
Jag SÅG iaf 2 hela räkor med färg och allt... och jag kunde dela det lilla fiskblocket! *nöjd* :)
 
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Glömde nog lägga in middagen IGÅR 🤔

Aja.. det var iaf ett "mystisk köttbit" från frysen.. tog med in och tinade upp under dagen (då jag inte kunde lista ut vad det var i plastpåsen). Det visade sig vara (stackars oss) en ihoprullad ändbit av en OXFILE 😍

Tallrik med grillad oxfilé, pommes frites, ugnsstekta grönsaker och en klick bearnaisesås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tallrik med en bit grillat oxfilékött, pommes frites, ugnsstekta grönsaker och en klick bearnaisesås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köttet grillades och serverades med pommes, ugnsstekta grönsaker och en klick bea!
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 10 till
  • Laddar…
Järpar med riven lök, röd paprika och bostongurka! Smakad riktigt gott trots att jag var lite skeptisk.
 
  • Tallrik med järpar, kokt potatis, broccoli och sås.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
4774 och 11 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Här blev det falukorv och ägg.
Ingen potatis? (det är en av mina standardfavoriter.. ja.. alltså "falukorv, ägg och potatis" .. inte bara potatisen hehe :) )
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Järpar med riven lök, röd paprika och bostongurka! Smakad riktigt gott trots att jag var lite skeptisk.
Lät ju jättegott, har nog aldrig gjort järpar själv.. men nu blev jag lite sugen! (och det såg gott ut med)
 
Snigla Snigla skrev:
Lät ju jättegott, har nog aldrig gjort järpar själv.. men nu blev jag lite sugen! (och det såg gott ut med)
Persiljejärpar var nog vanligt förr, antingen blanda persilja i smeten eller göra en ficka och fylla med persilja/persiljesmör.
Här fick persiljan bara vara med i såsen 😀
Dagens mat fick högsta betyg från frugan
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Gick en runda i trädgården och plockade på mig lite av varje. Oklart vad det blir, någon slags blandning gissar jag. 😀
Skörd från trädgården med potatis, mangold, kålrabbi, äggplanta, sockerärtor och olika gröna blad på en träplanka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 14 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
På det lite lyxigare lunchplanet.. kontrar jag med dagens lunch:

FISKGRATÄNG
(jodå den innehöll både fisk och räkor!.. synliga med blotta ögat… kors i taket 😜)

[bild]

[bild]
Samma som din fast räk & dillsås och spår av räkor (jag lägger alltid på extra).
En tallrik med räk- och dillsås toppad med extra räkor samt några skivor gurka på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Grilltallrik till Kvällsmat blev det.
En papptallrik med grillat kött, korv, majskolv, potatissallad, bröd och ost. I bakgrunden syns en burk Stockholm Festival Beer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
4774 och 10 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Samma som din fast räk & dillsås och spår av räkor (jag lägger alltid på extra).
[bild]
Tänkte precis säga att dina räkor lyste verkligen med sin närvaro.. :D
 
  • Haha
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
KVÄLLENS MIDDAG blev:

En tallrik med grillade kycklingben, hummus, tomat- och fetaostsallad, ugnstekt potatis, en bit bröd och en klick bearnaisesås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tallrik med grillade kycklingben, hummus, tomat- och fetaostsallad, ugnsstekt potatis och en skiva bröd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grillade kycklingben, egengjord hummus, tomat och fetaostsallad, ugnstekt potatis, en klick bea och en liten brödbit o doppa hummusen i 👍😎
 
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
H
Härligt varmt idag igen så fick bli en matig sallad nu efter kvällssimturen.
Varmrökt lax, knaperstekt bacon, babyspenat, kokta ägg, gorgonzola, lök, gurka och tomat. Som sås hade vi lätt cf med lite finriven pepparrot i.
En stor tallrik med sallad, innehållande varmrökt lax, knaperstekt bacon, babyspenat, kokta ägg, gorgonzola, lök, gurka och tomat, på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.