Maria T
4774 4774 skrev:
Väldigt heta på auktioner , går under det snofsiga namnet Rök memorabilia. Tips om du vill sälja 😀
På riktigt? Jag har, av någon anledning som troligen heter "släpparationsångest" inte gjort mig av med de askfat min pappa använde, och några som jag använde under en kort period (rökte oftast utomhus) - har väl några dussin.... 😳 tack för tipset, om jag får några hundralappar och blir av med dem är jag nöjd!
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Fotografen Fotografen skrev:
Jag har ett redigt cigarraskfat.😊
Jag har ett askfat från en hotellobby i Grekland - trekantigt - sisådär 20-25 cm per sida. Snyggt turkosblå "grekisk färg" också. Ååååååh, nu fick jag för mig att kanske använda det till "något" i badrummet istället. Eller sälja. Eller kanske spara.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
X xxargs skrev:
Askfat med snurrskiva när man trycket på mittendelen fanns nästan överallt på 1970-talet utanför hemmet när jag växter upp, är dom också något som letas efter idag??

Själv var jag aldrig intresserad att börja röka, någonsin - det blir man inte med några nära döden-upplevelse med falsk krupp som liten och där rökdoft av cigarett kunde vara utlösande (min uppväxts hem var rökfri, och det är jag inte alls ledsen för)
Står en strax till höger om mig. Nyinköpt på hem och hobby i Hjo för ett par veckor sen. Med texten "Come on baby, light my fire"🤔🙄😣
 
  • Haha
  • Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Jag har ett askfat från en hotellobby i Grekland - trekantigt - sisådär 20-25 cm per sida. Snyggt turkosblå "grekisk färg" också. Ååååååh, nu fick jag för mig att kanske använda det till "något" i badrummet istället. Eller sälja. Eller kanske spara.
Från en hotellobby i Grekland? 🤔😁
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
Står en strax till höger om mig. Nyinköpt på hem och hobby i Hjo för ett par veckor sen. Med texten "Come on baby, light my fire"🤔🙄😣
Try to set the night on fire!
 
  • Älska
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
L lordi skrev:
Try to set the night on fire!
😂😂
 
Denna skruvade jag ned utanför chefens kontor.
Tre lysdioder markerade med "Upptagen," "Telefonerar," och "Stig In" på en vit panel monterad utanför chefens kontor, med en grön lysdiod som lyser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Går på 24 V ~~. Summern summar.
 
  • Gilla
Peter #11 och 9 till
  • Laddar…
Maria T
L lordi skrev:
Från en hotellobby i Grekland? 🤔😁
Jepp! Preskriberad stöld, och inte ens av mig utan av en bekant som tyckte jag "behövde" ett stort turkos askfat och bar det i sin ryggsäck under öluff.
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Kommer inte ihåg V-mjölk eller dess egenskaper eller skäl till att kallas så. Hittar inget mer på nätet än detta från digitalmuseum.se


"Enligt Arlas hemsida (2020-07-06), så var V-mjölk till att börja med en 3-procentig homogeniserad mjölk. V-mjölk lanseras 1949. Ersätts 1951 av 3,5-procentig V-mjölk."

Men bilden visar en Tetra Brik som lanserades 1963.
En kartong av 1 liter V-mjölk från Arla, märk 3,5% standardiserad och homogeniserad. Kartongen visar teckningar för hur den öppnas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Men du har väl kvar det? Skicka till mig ska jag färdigställa åt dig, jag är j*ligt flink på korsstygn 😉
Tack för erbjudandet, men jag tror att den försvann i någon flytt för några år sedan.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Men du har väl kvar det? Skicka till mig ska jag färdigställa åt dig, jag är j*ligt flink på korsstygn 😉
Lika flink som min mor var när hon levde? 😇
Hon gjorde 5 st Clara Waever Stockholms tavlor (+ säkert hundratals andra) , sålde 3st , jag och syrran har kvar en var.
Snacka om tålamod! Obs, tändsticksasken😉
Undra vad den kan vara värd?
Broderad tavla med Stockholmsmotiv, flera fartyg på vattnet och byggnader i bakgrunden. En tändsticksask sitter i kanten på ramen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en Clara Waever-broderad tavla föreställande Stockholms stadssilhuett med byggnader och vatten, med en tändsticksask för storleksjämförelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Immobil och 5 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Lika flink som min mor var när hon levde? 😇
Hon gjorde 5 st Clara Waever Stockholms tavlor (+ säkert hundratals andra) , sålde 3st , jag och syrran har kvar en var.
Snacka om tålamod! Obs, tändsticksasken😉
Undra vad den kan vara värd?
[bild][bild]
Vad tändsticksasken är värd eller?
 
  • Haha
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Kuslake Kuslake skrev:
Vad tändsticksasken är värd eller?
Dagens bästa 😂
 
  • Haha
Testarn
  • Laddar…
4774
X xxargs skrev:
Askfat med snurrskiva när man trycket på mittendelen fanns nästan överallt på 1970-talet utanför hemmet när jag växter upp, är dom också något som letas efter idag??

Själv var jag aldrig intresserad att börja röka, någonsin - det blir man inte med några nära döden-upplevelse med falsk krupp som liten och där rökdoft av cigarett kunde vara utlösande (min uppväxts hem var rökfri, och det är jag inte alls ledsen för)
Nej, snörraskopparna går att köpa i vilken krimskramsaffär som helst. Både höga och bordsvarianten. Tyvärr.
 
Brännskadad fingertopp från bilens cigarettändare hålls i närbild mot bilens instrumentpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.