Varit tyst här ett tag från min sida. Har under 2 veckors tid skrivit ner olika typer av ljud som förekommit, datum och klockslag. Kommunen har tagit emot listan som dom ska som underlag när dom hälsar på. Dom skulle återkomma så fort dom besökt verkstaden.
 
  • Gilla
maxmsm och 9 till
  • Laddar…
Pojkstreck Pojkstreck skrev:
Varit tyst här ett tag från min sida. Har under 2 veckors tid skrivit ner olika typer av ljud som förekommit, datum och klockslag. Kommunen har tagit emot listan som dom ska som underlag när dom hälsar på. Dom skulle återkomma så fort dom besökt verkstaden.
Hej. Är i samma sitts. Varit lugnt i 15 år hos grannen. Men så dog grannen. Å nu har vi fått en bilverkstad bredvid oss. Öppen 07-22 alla dagar i veckan. Jävla liv helt enkelt. Vi kan inte utnyttja vår baksida för allt liv. Pratat med både ägare och bilmekaniker. Sa till mekanikerna att stänga port jävlen men dom verkade helt förundrade när jag sa att vi bor här. Detta är ett villa kvarter. Kan ni dra ner på volymen. Så jag följer gärna dig och vad som händer.

Kommer själv gå vidare snart. Är polacker. Inget emot Polacker. Men han den ena jobbar olagligt många timmar iaf.. Å ingen som helst sunt förnuft att folk bor bredvid. Det körs, tuttas, högljudda bilar osv. Å vi hör vart enda ord dom pratar om inne i verkstaden
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
Men inte får man bygglov för en bilverkstad i ett villakvarter?

Vet att det ju finns folk som knäcker extra med att lägga på hjul eller fixa med bilar, men då måste det ju vara i en skala som motsvarar "eget mek" och att man visar hänsyn...
 
  • Gilla
maxmsm och 2 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Men inte får man bygglov för en bilverkstad i ett villakvarter?

Vet att det ju finns folk som knäcker extra med att lägga på hjul eller fixa med bilar, men då måste det ju vara i en skala som motsvarar "eget mek" och att man visar hänsyn...
Det jag bor i är ett så kallat industri kvarter fast ändå inte. Man var tvungen att ha firma när man byggde på 60-70 talet. Men sen dess har det ju ändrats. Detaljplanen säger villa kvarter iaf. Å då ska det visas hänsyn. Båda vägar.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
C Chrillemannen79 skrev:
Hej. Är i samma sitts. Varit lugnt i 15 år hos grannen. Men så dog grannen. Å nu har vi fått en bilverkstad bredvid oss. Öppen 07-22 alla dagar i veckan. Jävla liv helt enkelt. Vi kan inte utnyttja vår baksida för allt liv. Pratat med både ägare och bilmekaniker. Sa till mekanikerna att stänga port jävlen men dom verkade helt förundrade när jag sa att vi bor här. Detta är ett villa kvarter. Kan ni dra ner på volymen. Så jag följer gärna dig och vad som händer.

Kommer själv gå vidare snart. Är polacker. Inget emot Polacker. Men han den ena jobbar olagligt många timmar iaf.. Å ingen som helst sunt förnuft att folk bor bredvid. Det körs, tuttas, högljudda bilar osv. Å vi hör vart enda ord dom pratar om inne i verkstaden
Precis likadant för mig. Dom skriker och gapar åt varandra som att de vore slagsmål varje dag. Kommunen skulle varit och gjort en inspektion för nån vecka sen men en av dom som skulle göra inspektionen blev sjuk och nur har dom semester. Dom skulle åka dit direkt efter semestern, återkopplar gärna när jag vet mer 🙂
 
  • Gilla
maxmsm och 2 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Men inte får man bygglov för en bilverkstad i ett villakvarter?

Vet att det ju finns folk som knäcker extra med att lägga på hjul eller fixa med bilar, men då måste det ju vara i en skala som motsvarar "eget mek" och att man visar hänsyn...
Lokalen dom använder har varit en liten däckvekstad som drevs på typ halvtid av en gammal man som förmodligen visade hänsyn. Däckvekstaden köptes upp när mannen dog för har ny byggts ut till 4 gånger så stor bilverkstad. Så antar att dom fått bygglov eftersom det redan var en industrifastighet från början men att kommunen inte tänkte på att de kommer bli mer ljud och mer folk som springer där.
 
  • Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
Pojkstreck Pojkstreck skrev:
Lokalen dom använder har varit en liten däckvekstad som drevs på typ halvtid av en gammal man som förmodligen visade hänsyn. Däckvekstaden köptes upp när mannen dog för har ny byggts ut till 4 gånger så stor bilverkstad. Så antar att dom fått bygglov eftersom det redan var en industrifastighet från början men att kommunen inte tänkte på att de kommer bli mer ljud och mer folk som springer där.
Helt galet vad lika våra situationer är. Sökt med ljus å lyckta efter vad jag ska göra. Sjukt.
 
  • Gilla
maxmsm och 2 till
  • Laddar…
C Chrillemannen79 skrev:
Helt galet vad lika våra situationer är. Sökt med ljus å lyckta efter vad jag ska göra. Sjukt.
Börja med att ringa din kommuns miljökontor och berätta läget för dom.

Min kontaktperson på kommunen sa att dom är skyldiga att minska ljudnivån så långt det är möjligt. Så att stänga portarna om sig är ju det minsta dom kan göra. Kommunen sa även att dom kan bli skyldiga att bygga bullerplank om portarna inte skulle räcka till.
 
Redigerat:
  • Gilla
maxmsm och 3 till
  • Laddar…
Varit så jävla liv senaste dagarna hos mig iaf. Går jag över så lär nån bli skadad. Så nu har jag kontaktat miljöförvaltningen. Så får det gå den långa vägen
 
  • Gilla
maxmsm och 3 till
  • Laddar…
H
C Chrillemannen79 skrev:
Varit så jävla liv senaste dagarna hos mig iaf. Går jag över så lär nån bli skadad. Så nu har jag kontaktat miljöförvaltningen. Så får det gå den långa vägen
Kolla med skatteverket, om dom betalar alla skatter som borde betalas.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
H H-Thomasson skrev:
Kolla med skatteverket, om dom betalar alla skatter som borde betalas.
Obetalda skatter är bra att ta till om inget annat hjälper, det var väl så de fick in Al Capone i finkan på den tiden när inget annat funkade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.