Hallojsan

Ny medlem här. Jag antar att det är här man ska anmäla sig om man ska bygga ett LE. Då var det gjort :cool:
Vårt LE ska byggas i Kristianstad men jag vet att där är ett på väg i Sölvesborg och ett i Hässleholm också. Bygget börjar förhoppningsvis i april men man vet aldrig med sånt. Får väl hålla er uppdaterade.


Ha det så länge!!
 
Vi skall inte bygga LE utan Hussvalan (modifierad). Hoppas ändå på svar från er som hunnit lite längre. Har lite dåli gkoll på hur det fungerar med tapet, klinker mm. Vad jag förstod fårnman völja tapeter ut två kollektioner (böcker). Annars blir det tillval och endast en blygsam rabatt. Hur är det med klinekr? Fick för mig att det var Konradsson och 200:_/m2 som gällde. Men det har inget klinker till den kostnaden. Enstaka kakel finns. Hur har ni nadra gjort?? eller är det olika från säljare till säljare? Intressant att jämföra.
 
Tapeter? Är det ingen där ute som ska göra som vi och be målaren sätta fiberväv och måla väggarna?
Håller dock med om att det är lite lustigt att man inte har ett pris på tapeter. Det finns ju pris på både kakel, klinker och parkett.
 
Skrev på kontraktet i Juni -07. Bygglovshandlingar klart hösten -07. Går nu bara o väntar och väntar att nått skall hända, 8 mån senare.

Ni som börjat bygga, hur lång tid tog det från att ni skrev kontraktet, innan de drog igång?

Vårt problem i dagsläget är att kommun/miljökontor är så enormt tröga.
Först ville de koppla på kommunalt, men vi skulle få betala för framdragning och grävning
(anslutningen låg en bra bit bort). När vi inte gick med på det backade de till slut.

Nu verkar problemet dock vara tillbaka på ruta ett. De tror att närmast bef. hus filtrationsanläggn.
kommer att rinna in i vår vattenbrunn (enda närmaste hus ligger ca 80-100 mtr bort.
Och nu skall lösning disskuteras igen.........:mad:

/Fred & Kikki
 
Hej Magnus,

Låter ju positivt att det börjar röra på sig i alla fall.

Har du fått prel. inflyttningsdatum?
Enl. LBhus bör man räkna med ca 39 veckor från att bygglovet är klart.
Har de sagt att det blir klart till sensommar eller höst?

Mvh
Fred & kikki
 
sensommar är det sagt, i augusti. Det är ju dendär j''vla byggsemestern som förstör allting ! Jag håller ju tummarna att de speedar på så man kan komma in före byggsemestern, men så blir det antagligen inte...

/magnus
 
Hmmmmm?.......får nog ta ett snack med LBhus om detta.
Är själv orolig att överhuvudtaget få byggt klart detta året.

Det här med 39 veckor verkar ju inte stämma överallt.
Kanske finns hopp ändå............

/Fred & kikki
 
det där 39 veckorna verkar bara gälla ifall allt annat funkar helt utan problem. det finns säkert nån klausul som förlänger tiden ifall tomten inte är färdigställd i tid..

/magnus
 
Hej,

Är det någon som kan tipsa om var det går att se bilder på ett Limited Edition hus invändigt och utvändigt.

oskar
 
hej alla

Nu har tråden varit sovande ett tag. Det måste betyda att husen runt i landet börjar bli färdiga....

JAG VILL SE BILDER !!

själv så är jag bara i gjutarstadiet :(

/magnus
 
Hej på er,

Håller med om att det varit lite "stilla" ett tag här. Kan bara redogöra för egen del.
Skrev som sagt kontrakt början juni 07.
Inget större strul....lite förseningar pga av miljökontor etc. ..vilken filtration som skall användas ..vart
den skall ligga...etc, etc. Har blivit klart nu. Enskilt VA anläggning. Tog bara ca 4 mån..

Hade inflyttn. vecka 32 först. Nu är det i November som gäller (hoppas vi).
Vet mer på byggstart mötet!?

Vi hoppas nu bara att vi har ett hus detta året!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men det skall bli kul att få se bilder och höra från alla andra som ligger en bit före...

/Fred & Kikki
 
Hej,
Nu har vi kontrollbesiktigat huset och vecka 10 torsdag flyttar vi in. Jag ska fotografera allt så ni ser hur huset ser ut.
Är det några frågor så är det bara att höra av sig.

Benny & Maria
 
Inga problem vid kontrollbesiktningen?
Skall bli otroligt kul att se bilderna?

Lycka till med flytten!!

/Fred & Kikki
 
har oxå massor med bilder... målaren håller på förfullt att sätta tapeter. Problemet är bara att det är så grymt mycket att göra på jobbet och privat med huset att man aldrig hinner lägga ut dessa bilder på någon form av hemsida.... Allt ser i vart fall bara bra ut. Köket monterades för en vecka sedan och blev super bra!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.