4774
pacman42 pacman42 skrev:
Just denna typ av problem ledde till att jag skaffade robotklippare för snart 15 år sedan. Jag utökade gräsmattan på tomten kraftigt och var på väg att köpa åkgräsklippare, men noterade att en robotklippare kostade ungefär samma pengar. Några överslag i huvudet och sedan hade jag bestämt mig. Har inte ångrat mig en enda gång.

Visst, robotklippare strular också ibland, men i en helt annan skala och man kan lösa problemet när det passar en själv.
Men det är ju så nöjesfullt att puttra runt på med en öl i handen och bra musik i lurarna. Jag älskar att klippa gräset på alla våra gräsmattor (8st) 😀
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
F
pacman42 pacman42 skrev:
Just denna typ av problem ledde till att jag skaffade robotklippare för snart 15 år sedan. Jag utökade gräsmattan på tomten kraftigt och var på väg att köpa åkgräsklippare, men noterade att en robotklippare kostade ungefär samma pengar. Några överslag i huvudet och sedan hade jag bestämt mig. Har inte ångrat mig en enda gång.

Visst, robotklippare strular också ibland, men i en helt annan skala och man kan lösa problemet när det passar en själv.
Ja robotklipparen är en av mina bättre köp! Går hellre en runda i skogen än puttar runt en brölande klippare.
 
4774 4774 skrev:
Men det är ju så nöjesfullt att puttra runt på med en öl i handen och bra musik i lurarna. Jag älskar att klippa gräset på alla våra gräsmattor (8st) 😀
Jag brukar ibland ta en öl i handen och titta på när klipparen jobbar...
...det är så rofyllt.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Gräsklippare vs skarvsladd på gräsmattan 🫣
Svart skarvsladd ligger i en hög på gräsmattan, omgivna av planterade växter och solcellsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Klass0n och 14 till
  • Laddar…
Många skarvar blir det!
Skarv fågel står på en sten vid vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
nino och 10 till
  • Laddar…
S
Gick i skogen. Hittade 3 kantareller och fick sju getingstick. 😂
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Haha
abbe_ och 7 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Gräsklippare vs skarvsladd på gräsmattan
Nu har du kabel till jättemånga skarvsladdar! 👍
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
wildeside
GAAAAAH
5 dagar och några mail fram o tillbaks för att avsluta ett konto hos Viaplay.
Tar 1 minut att skapa ett konto hos många, men en jävla massa strul för att avsluta det.
Allt för att försöka (tvinga) hålla kunden kvar.

Kan inte skriva vad jag tycker om det utan att bryta mot forumets regler.......

Senaste svaret från Viaplay!

Din förfrågan har skickats vidare till rätt instans, när raderingen påbörjas blir ditt mail du skickat in via formuläret besvarat. Ditt ärende kommer hanteras så snart som möjligt, exakt hur länge det tar kan vi inte säga tyvärr - men raderingen kommer påbörjas inom 30 dagar från då din förfrågan skickades in, men tar oftast fortare än så.

Ha en fin dag.
Med vänliga hälsningar,
Jimmy
Logotyp för Viaplay med en ikon i form av en triangel och ordet "viaplay" i svart text.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Senaste svaret från Viaplay!

påbörjas inom 30 dagar från då din förfrågan skickades in, men tar oftast fortare än så.

Ha en fin dag.
Med vänliga hälsningar,
Jimmy
[bild]
Svenskan på topp 🤪
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
wildeside
N Niq skrev:
Svenskan på topp 🤪
Dom kanske inte gissa så fel i alla fall.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Dom kanske inte gissa så fel i alla fall.
[media]
Nä tycker det ofta är dålig svenska från folk som jobbar med kundservice. Jag har full förståelse för att alla inte kan perfekt svenska och att det är svårt för invandrare att lära sig men då bör man inte jobba med kundservice
 
N Niq skrev:
Nä tycker det ofta är dålig svenska från folk som jobbar med kundservice. Jag har full förståelse för att alla inte kan perfekt svenska och att det är svårt för invandrare att lära sig men då bör man inte jobba med kundservice
Det finns väl nästan inga andra låglönejobb kvar. I andra länder har man t.ex. kvar mycket manuell biljettförsäljning och enkla vaktjobb, men i Sverige har vi biljettautomater (eller köp i appar) och kamerabevakning istället.
 
Vädret! Sluta regna! Så trött det känns som rötmånad redan i Juli...
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Jag hänger inte upp mig på lite dålig svenska, min f.d. medarbetare var rysk, talade finska som delat modersmål, utöver svenska och engelska och något annat språk där till. Skulle man bara läsa en svenska epost från honom skulle man väl trott han var inte så vidare kompetent men det var inte sanningen alls. Ganska viktig person speciellt då man tänker på finska-kunskaperna i det övriga företaget...

Ett stort problem i Finland är snarare hur finska företag är med alla som inte pratar perfekt finska och det försvårar integrationen, så många invandrare upplever det som lättare att integreras på svenska i de mindre finlandssvenska samhällena. Min åsikt är att det är bättre för invandrare att bo på mindre orter, så blir man bättre integrerad i det lokala samhället. Vi har dessutom arbetskraftsbrist i österbotten. Hälften av alla som jobbar här är inte från Finland.
 
  • Gilla
Huvudbrytaren och 5 till
  • Laddar…
4774
pacman42 pacman42 skrev:
Jag brukar ibland ta en öl i handen och titta på när klipparen jobbar...
...det är så rofyllt.
Hahaha jag är inte den som kan sitta och ta det lugnt, jag njuter när jag gör saker/får saker gjorda 😄
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.