Nissens
E Erik JS skrev:
Är företagare och digital nomad med stort kapital, så det finns inga andra hinder än just familjesituationen för närvarande. De flesta av mina vänner har redan dragit.
Ja, ser man inget värde i att umgås med barn och barnbarn så är det väl bara att dra…

Är själv höginkomsttagare sedan mycket länge, men tänker mer att delar av året skulle vara fint att vara utomlands, men absolut inte heltid.
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Vad var det du funderade på att gräva ner i trädgården då?
Din ovana att missförstå, verkar bestå.

Så här löd min inte alltför allvarligt ställda fråga.

"Vad har ni gjort som har samma angenäma problem. Grävt ner pengarna i trädgården?"
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Är vi på väg ur en lågkonjuktur? :O

Vi har inte ens nosat på lågkonjuktur ju…
Med påväg menas kanske 2 år till.
En kvalificerad hyfsad gissning är att BnP-gapet är positivt i slutet på 2026. Däremot är jag övertygad om att gemene man får det bättre tidigare än så. Men om man definierar bostadsräntan som ett mått på ”bra leverne” och tror att vi ska nå minusräntor så lär man få vänta några cykler till…
 
I Intet skrev:
Ja. Detta enkla faktum bekymrar mig lite.

Förutsättningarna är följande.

- Inga lån.
- tredubblad lön + lite till.
- äger mitt hus + ett halvt till.
- stark tro att en kraftig lågkonjunktur nosar oss i hälarna.
Så vad göra med överskottet när värdepapper krockar med min magkänsla.
Vad har ni gjort som har samma angenäma problem. Grävt ner pengarna i trädgården?

Intet
Själv är jag gift, så detta problem har jag ej upplevt!
Frun hittar alltid hål att stoppa pengarna i 😅
 
  • Gilla
  • Haha
Avarell_Dalton och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, ser man inget värde i att umgås med barn och barnbarn så är det väl bara att dra…

Är själv höginkomsttagare sedan mycket länge, men tänker mer att delar av året skulle vara fint att vara utomlands, men absolut inte heltid.
Ca halva året så länge någon av päronen lever är min plan, sedan blir det hela året.
 
  • Gilla
Erik JS
  • Laddar…
I Intet skrev:
Jag har gjort allt det. Ja förutom betongmuren med krossat glas. Huset är så färdigt ett hus kan bli.
Jag hade hoppat över den typen av mur, det kommer att bli dyrt för dej om någon skadar sej på den.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
I Intet skrev:
Uppåt 2.000.000
Då får du ha ett stort tack för att du är snäll och fyller på statskassan varje år!
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, ser man inget värde i att umgås med barn och barnbarn så är det väl bara att dra…

Är själv höginkomsttagare sedan mycket länge, men tänker mer att delar av året skulle vara fint att vara utomlands, men absolut inte heltid.
När är man höginkomsttagare? Ett ord med så många skilda uppfattningar bland gemene man.
 
Redigerat:
  • Gilla
enoch85 och 2 till
  • Laddar…
Varsågod. Nästan åttahundratusen fick jag förmånen att bidra med. Så inihelvetes djävla sexigt, hade nog Mona tyckt.
 
  • Gilla
cbrolin och 2 till
  • Laddar…
T
I Intet skrev:
Ja. Detta enkla faktum bekymrar mig lite.

Förutsättningarna är följande.

- Inga lån.
- tredubblad lön + lite till.
- äger mitt hus + ett halvt till.
- stark tro att en kraftig lågkonjunktur nosar oss i hälarna.
Så vad göra med överskottet när värdepapper krockar med min magkänsla.
Vad har ni gjort som har samma angenäma problem. Grävt ner pengarna i trädgården?

Intet
Kan du inte passa på att köpa lite förstånd för överskottet? Eller har du inte råd?
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
@
I Intet skrev:
Ja. Detta enkla faktum bekymrar mig lite.

Förutsättningarna är följande.

- Inga lån.
- tredubblad lön + lite till.
- äger mitt hus + ett halvt till.
- stark tro att en kraftig lågkonjunktur nosar oss i hälarna.
Så vad göra med överskottet när värdepapper krockar med min magkänsla.
Vad har ni gjort som har samma angenäma problem. Grävt ner pengarna i trädgården?

Intet
Älskar alla nyskapade konton där någon skriver något bara för att få så många reaktioner som möjligt....

Vad skulle för övrigt "tredubblad lön + lite till" betyda 😂

Nä...sluta svara på nyskapade konton av denna typ 😁
 
Ni som vill fly landet pga höga skatter och långa vintrar, vart bär det hän? Monaco?
 
Nissens Nissens skrev:
Ja, ser man inget värde i att umgås med barn och barnbarn så är det väl bara att dra…

Är själv höginkomsttagare sedan mycket länge, men tänker mer att delar av året skulle vara fint att vara utomlands, men absolut inte heltid.
Ingenting stoppar barnen från att flytta med oss eller hälsa på när de så önskar. Chansen är dessutom stor att de själva flyttar en dag. De är hyfsat stora och har fått perspektiv efter alla våra resor och börjar inse att inte de heller vill bo här för all framtid. Vi har redan ett hus utomlands, så steget är inte särskilt stort egentligen.

Att stanna bara för andras skull fast man egentligen inte är 100% lycklig här tror jag inte på.
 
  • Gilla
cbrolin och 1 till
  • Laddar…
Om inte någon nämt det tidigare, så börja att samla på någonting.
Det är en ständigt jakt, väntan och längtan.
Oavsett vad du samlar på, klockor, mopeder, insekter…så finns det alltid nya nivåer att grotta ner sig i.
Man blir lycklig, och framförallt omsätter man dom i sig ointressanta pengarna till välmående.
Så….sätt igång!
 
@ @ndreas skrev:
Älskar alla nyskapade konton där någon skriver något bara för att få så många reaktioner som möjligt....

Vad skulle för övrigt "tredubblad lön + lite till" betyda 😂

Nä...sluta svara på nyskapade konton av denna typ 😁
Som den gold digger jag ämnar bli blev besvikelsen stor när jag läste ”tidningspapper” istället för ”sedlar”… :(


Diskussionsinlägg på ett bygg- och renoveringsforum där en användare beskriver sin erfarenhet av att använda tidningspapper för isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.