En lutning.

Om beredaren kanhända är felvänd, så kommer den att bl a fungera som hydroforkärl. D v s mer eller mindre fylld av luft.

Då har du m a o två samarbetande tryckkärl... Med strypning emellan
Kan vara anledningen till den märkliga funktionen i video 1.


Läge att kalla in akrediterad VVS-firma!
 
H Hjälpnutack skrev:
Den står på golvet rätt håll
Tryckkärlet Ja.
Men varmvattenberedaren då?
 
H Hybro skrev:
Tryckkärlet Ja.
Men varmvattenberedaren då?
Konstigt att missljud kom till baka i rören när jag starta upp varmvattenberedaren igen
 
  • En varmvattenberedare av märket NIBE i ett trångt utrymme med handdukar runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hybro skrev:
En lutning.

Om beredaren kanhända är felvänd, så kommer den att bl a fungera som hydroforkärl. D v s mer eller mindre fylld av luft.

Då har du m a o två samarbetande tryckkärl... Med strypning emellan
Kan vara anledningen till den märkliga funktionen i video 1.


Läge att kalla in akrediterad VVS-firma!
Fått tag på en men kan inte förens nästa vecka
 
Ser ut att beredaren står rätt.
 
Tänkte bara på en sak till om grannen stänger av vattnet till sitt hus. Så tar det nästan 6 minuter istället för 1 innan pumpen startar och trycket sjunker inte lika fort. Tillfällighet eller?
 
H Hjälpnutack skrev:
Tänkte bara på en sak till om grannen stänger av vattnet till sitt hus. Så tar det nästan 6 minuter istället för 1 innan pumpen startar och trycket sjunker inte lika fort. Tillfällighet eller?
Blir att kolla upp ev läcka hos grannen då. Kan ni stänga av grannens vatten vid pump/tryckkärl och det fugerar, då är det på grannens del det är något rackartyg. Bara leta vidare.
 
J jonaserik skrev:
Blir att kolla upp ev läcka hos grannen då. Kan ni stänga av grannens vatten vid pump/tryckkärl och det fugerar, då är det på grannens del det är något rackartyg. Bara leta vidare.
Nej grannen har stängt av vattnet på sin tomt in till huset
 
Hej igen vi har hittat orsaken till problemet i pumphuset. Det är grannen som har en vatten läcka. Så när dom stänger av sitt vatten så verkar det fungera som det ska. Hoppas bara på att inget tagit skada i pumphuset.
 
Så ni har gemensamt vatten?
 
H Hjälpnutack skrev:
Hej igen vi har hittat orsaken till problemet i pumphuset. Det är grannen som har en vatten läcka. Så när dom stänger av sitt vatten så verkar det fungera som det ska. Hoppas bara på att inget tagit skada i pumphuset.
Grannen är nog mer bekymrad över sin eventuella vattenskada om det är inne i huset då du kan bygga många pumphus med innehåll för dom pengarna.. - varför påminner detta om en annan tråd där också problemet var läcka i ett grannhus... - Är det delad vatten så måste man alltid kolla alla anslutna fastigheter angående läckage, tyvärr kommer det väldigt sent i dylika trådar att det handlar om delad vatten till flera fastigheter när man har sådana problem som tråden startades med.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Aaaaaah, nu gick det upp en dank!

Alltså, TS. Har ingen aning om vart brunnen är.

Undras just hur vattnet är kopplat.

Vart finns pumpen för den gemensamma anläggningen?

Vem betalar elen?

Vem rensar brunnen för ev döda råttor?

O s v.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Aaaaaah, nu gick det upp en dank!

Alltså, TS. Har ingen aning om vart brunnen är.

Undras just hur vattnet är kopplat.

Vart finns pumpen för den gemensamma anläggningen?

Vem betalar elen?

Vem rensar brunnen för ev döda råttor?

O s v.
Jag vet vars brunnen är ganska långt in i skogen.
Slang från brunnen som går in i pumphuset. Genom systemet sen slang från pumphuset ut som delas av ungefär vid halv vägs in till grannen några meter( typ sommar grannar) sen upp till mig. Pumphuset ligger ganska långt bort under en väg,läggda ,grannen tomt, under en väg över min läggda in i mitt hus. Jag betalar elen dom någon hundring på sommaren. Är nyskild så det är mitt ex händige härman som sköte det förut. Och efter som jag inte är så j ha händig anlita jag någon. Men svårt nu under semestertider . Därför fråga jag här

Men nu undrar jag om det läckars kan orsakat att säkerhetsventil och pumpen gick sönder i typ oktober föra året. Haft högre el sedan någon månad innan och högre el fast säkerhetsventil och pump bytes i november. Tycker ju att det skulle vara billigare el med ny. Att säkerhetsventil gått synder pga vatten läcka och sen säger motorn upp sig. Bara en fundering
 
X xxargs skrev:
Grannen är nog mer bekymrad över sin eventuella vattenskada om det är inne i huset då du kan bygga många pumphus med innehåll för dom pengarna.. - varför påminner detta om en annan tråd där också problemet var läcka i ett grannhus... - Är det delad vatten så måste man alltid kolla alla anslutna fastigheter angående läckage, tyvärr kommer det väldigt sent i dylika trådar att det handlar om delad vatten till flera fastigheter när man har sådana problem som tråden startades med.
Det var på röret där dom stänger/ sätter på vattnet till huset. Utan för 3 m ner
 
H Hjälpnutack skrev:
Det var på röret där dom stänger/ sätter på vattnet till huset. Utan för 3 m ner
Men nu undrar jag om det läckars kan orsakat att säkerhetsventil och pumpen gick sönder i typ oktober. För det blev dyrt för mig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.