Ja det är klart att det är omständigt om man måste låna hem! När behovet plötsligt infinner sig, så måste ju maskinen finnas på plats!
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
F
V Vardagsrum skrev:
Ja det är klart att det är omständigt om man måste låna hem! När behovet plötsligt infinner sig, så måste ju maskinen finnas på plats!
Om det var mig du avsåg så behöver jag kanske inte låna hem den, bara låna. Har du kört vinkelslip och plasma cutter så vet du att man alla dar i veckan tar vinkelharry till det snabba jobbet eller dill de jobb det funkar för. Plasman tar man fram om det är mer som skall köras så det faktiskt blir lite maskintid eller att det är ”krumelurer” där en vinkelslip inte fixar jobbet.

Jag önskar att jag hade haft en plasma och en rundmatare när jag byggde bur till ett par banbilar, det hade sparat mycket tid och troligtvis minimerat svetsspalten.
 
Vad händer om man parar en skiftnyckel och en svetstång?

En Parkside justerbar skiftnyckel med lås i förpackning, förenad funktion av skiftnyckel och svetstång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
P-son83 och 8 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Vad händer om man parar en skiftnyckel och en svetstång?
Det där ser ut som någon typ av invasiv art som borde utrotas innan den sprider sig. 😮
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Lajmen och 9 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det där ser ut som någon typ av invasiv art som borde utrotas innan den sprider sig. 😮
Ahh, det måste vara en svetsmuttertång.
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
HenrikHuslöse och 5 till
  • Laddar…
Någonting i mig villhöver en svetsmuttertång. Vet inte varför.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 4 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Vad händer om man parar en skiftnyckel och en svetstång?

[bild]
Kan helt klart se en användning för en sådan typ av verktyg.

Om man vill pressa/hålla något med parallella sidor som man inte vill skada. Typ som ett mini-skruvstäd med förlängningsskaft.

Köpte en Knipex tångnyckel för säkert 15 år sedan för detta ändamål. Har inte använts jätteofta får erkännas, men ibland är den mycket smidig.

Fördel med Lidl verktyget kontra Knipexn är att det har låsfunktion.

En fördel som det också teoretiskt skulle kunna ha, är att det skulle kunna vara utväxlat så att det kan trycka hårdare. Men gissar att det är att hoppas för mycket på ett Parkside verktyg.

Man skulle även kunna använda det till att hålla i muttrar där man inte når/har plats att först skruva på den på skruven för hand. Men i detta fall brukar jag använda silvertejp på en fast nyckel, vilket jag nog skulle fortsätta med, även om jag hade detta verktyg liggandes.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Gah, jag skrattade åt den när jag såg den i butiken igår, men nu har ni övertygat mig till att köpa en 😲
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
J JSten skrev:
Gah, jag skrattade åt den när jag såg den i butiken igår, men nu har ni övertygat mig till att köpa en 😲
Men att det medföljer en mutter kan ju ändå få en att dra på smilbanden lite 😂
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Jag är hemsk svag för deras småprylar, får alltid med mig ett gäng hem..
 
  • Samling av småverktyg inklusive hjuluppsättningar, möbelfiltar, plastkilar och ett hylsnyckelset på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Ahh, det måste vara en svetsmuttertång.
Det är ändå byggahusforum det här och någons plikt att påpeka följande: Det blir helt klart både bättre och billigare i längden att köpa sina svetsmuttertänger med kvalitet från Wera eller Facom ☝🏻
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det är ändå byggahusforum det här och någons plikt att påpeka följande: Det blir helt klart både bättre och billigare i längden att köpa sina svetsmuttertänger med kvalitet från Wera eller Facom ☝🏻
Förmodligen, men är det alls relevant i den här tråden?
 
  • Gilla
Humulus och 3 till
  • Laddar…
Om någon köper en svetsmuttertång, köp två och skicka en till mig.
Är på semester utan tillgång till Lidl. Vill ju inte missa denna
 
F fribygg skrev:
Förmodligen, men är det alls relevant i den här tråden?
Att diskutera och jämföra kvaliteten på verktyg, såväl riktiga som imaginära, tycker jag är högst relevant 😄
 
  • Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Att diskutera och jämföra kvaliteten på verktyg, såväl riktiga som imaginära, tycker jag är högst relevant 😄
Jodå, men inte i den här tråden.
 
  • Gilla
Humulus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.