F fribygg skrev:
stompickan framme och kompressorn laddad är väl alltid lämpligt oavsett om besökaren är väntad eller ej
Är väl mest aktuellt runt påsk
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Men det var väl själva fan! 🤬

Har du inte fått höra 42 42 gånger!? Nu blir det ju bara att folk pratar om sina balråger igen hela helgen. Lika jävla kasst som när tråden läggs med i moderaternas nyhetsbrev när du gör så här!
Har du något emot Bumpar❓
Omslag av boken "Here comes Mr. Bump" av Roger Hargreaves, föreställande en blå karaktär med vita bandage rör sig glatt framåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Gott1
  • Laddar…
Men om grannens hönshus är delvis inne på din tomt, träder inte samboavtalet in då?
 
  • Haha
  • Gilla
Rejäl och 3 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Men om grannens hönshus är delvis inne på din tomt, träder inte samboavtalet in då?
Det beror på om du vet att du blivit sambo eller inte. Det kan tydligen hända utan att man vet om det.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Men om grannens hönshus är delvis inne på din tomt, träder inte samboavtalet in då?
Nu fattar jag äntligen det där med "hen"
 
N Niq skrev:
Det beror på om du vet att du blivit sambo eller inte. Det kan tydligen hända utan att man vet om det.
Måste det inte vara ömsesidigt medgivande när det gäller sambo? Kan man skriva sig på vem som helst och kalla sig sambo. Är inte det skyddat. Som advokat eller elektrikare. Att hävda att man inte vet är att frångå undersökningsplikten av sambon. Går ta in Anticimex om det behövs.
 
P Pin skrev:
Måste det inte vara ömsesidigt medgivande när det gäller sambo? Kan man skriva sig på vem som helst och kalla sig sambo. Är inte det skyddat. Som advokat eller elektrikare. Att hävda att man inte vet är att frångå undersökningsplikten av sambon. Går ta in Anticimex om det behövs.
Anticlimax brukar väl friskriva sig från el o vvs.
Med svenska sambolagen kan man tydligen bli sambo med vem som helst. Det vore mycket bättre med en sådan sambolag som resten av världen har fast jag känner bara till hur den är i Sverige och Tyskland.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
N Niq skrev:
Anticlimax brukar väl friskriva sig från el o vvs.
Med svenska sambolagen kan man tydligen bli sambo med vem som helst. Det vore mycket bättre med en sådan sambolag som resten av världen har fast jag känner bara till hur den är i Sverige och Tyskland.
Ja rörmokeriet är viktigt vad gäller sambon.

Så antiklimax friskriver även om jag skriver? Jag struntar i det skriftliga då och skruvar sambon istället med insex i pozin.

Tysklands sambolag är väl att det är verboten. Ska vara äkta frau.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Om undersökningsplikten fullgörs så dåligt att den leder till antiklimax snarare än klimax så utförs den fel. Det kan rent av i sig leda till dolda fel.
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Man pekar och tittar förvånat på ogräs som växer i en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Älska
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Ja rörmokeriet är viktigt vad gäller sambon.

Så antiklimax friskriver även om jag skriver? Jag struntar i det skriftliga då och skruvar sambon istället med insex i pozin.

Tysklands sambolag är väl att det är verboten. Ska vara äkta frau.
Kom ihåg att gänga åt rätt håll. Det är väldigt viktigt att röret och muffen är i rätt dimensioner.
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Kom ihåg att gänga åt rätt håll. Det är väldigt viktigt att röret och muffen är i rätt dimensioner.
Hur var det nu igen med lin och tejp? Och pasta? Är det inte fuckmannamässigt om det sprutar när man gängat?
 
  • Haha
  • Wow
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Och pasta?
Bukfylla, så här års är nog färskpotatis att föredra.
 
R
P Pin skrev:
Hur var det nu igen med lin och tejp? Och pasta? Är det inte fuckmannamässigt om det sprutar när man gängat?
Du skriver så gött som en riktig hantverkare😉
 
P Pin skrev:
Hur var det nu igen med lin och tejp? Och pasta? Är det inte fuckmannamässigt om det sprutar när man gängat?
Alltså lin och pasta fungerar bra ihop men lin och tejp blir inte bra tillsammans. Det är viktigt att det löper lätt så ibland kan man behöva smörja när man använder tejp. Det gör inget om det läcker medans man håller på men det ska vara tätt när man är färdig. Om man har fyllt för mycket eller om det är något hinder på vägen kan det bli övertryck och man får backflöde
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.