F fsn skrev:
Du får rimligtvis tillbaka några få procent av det efter deklarationen, det är väl en schablonbeskattning.
Nej, eftersom det var den skatten som betalades även på den ordinarie lönen på marginalen.
 
C
T tmjreviews skrev:
Nej, eftersom det var den skatten som betalades även på den ordinarie lönen på marginalen.
Då kvalificerade sig förmodligen inte utbetalningen som ett engångsbelopp och då hamnar hela bonusen preliminärt i marginalen, som om du hade fått den varje månad.
Men det rättar till sig vid den slutliga skatten (som ju räknas på årsinkomsten och inte månadsinkomsten), då du får tillbaka överskjutande preliminärskatt, eller så får man jämka i förväg.
 
M
T tmjreviews skrev:
Fick en bonus på 240.000 kr med 57% skatt avdragen.
Fast egentligen så fick du 315 408kr i bonus om man räknar med den skatt arbetsgivaren fick betala.
(Om du nu inte fick 240' efter 57% skatt, då vill jag inte räkna på det)
T tmjreviews skrev:
Nu kan jag vara med och finansiera importen av kriminalitet (röster till vänstersidan), sjukvård till gängmedlemmar, tandvård till alla anhöriga (som behöver total sanering), bidrag och slöseriet inom offentlig förvaltning.
Som om du inte redan gjorde det med din vanliga lön!
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
F
T tmjreviews skrev:
Nej, eftersom det var den skatten som betalades även på den ordinarie lönen på marginalen.
Låter tufft, vilken kommun bor du i?
 
F fsn skrev:
Oj, förlåt. Är det det faktum att ”ä” och ”ö” råkar sitta ganska nära varandra på en telefon som stör dig? Jag har andra bra och värdefulla egenskaper, det stör inte mig det minsta faktiskt att telefonens kapacitiva skärm med skyddsglas inte är så precis som man skulle önska och att det fåkar bli en nörliggande bokstab iställef.

Det är rätt ovidkommande jämfört med att ta fel på ett helt år.



Pinsamt för ”advokaten” med en sån monstertavla? 😂😂 Så hur var det nu, hur mycket skatt (utan jämkning) dras på bruttolönen för en Stockholmare som tjänar 120’ i månaden?
Berätta gärna vilka egenskaper som du enligt ditt eget förmenande har som är bra och värdefulla!

Har varit mer än svårt att identifiera något som påminner om de egenskaperna i vad du har skrivit tidigare.
 
F
lunnabo lunnabo skrev:
Berätta gärna vilka egenskaper som du enligt ditt eget förmenande har som är bra och värdefulla!

Har varit mer än svårt att identifiera något som påminner om de egenskaperna i vad du har skrivit tidigare.
Jag har tex inte kursat nåt av de företag jag har haft. Berätta nu hur mycket en Stockholmare med 120’ brutto/månad betalar i skatt.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
F fsn skrev:
Jag har tex inte kursat nåt av de företag jag har haft. Berätta nu hur mycket en Stockholmare med 120’ brutto/månad betalar i skatt.
Du undviker sorgfälligt att ge svar på frågan om vilka egenskaper du själv anser att du har som är bra och värdefulla.
Kanhända var du mig svaret skyldig?
 
F
lunnabo lunnabo skrev:
Du undviker sorgfälligt att ge svar på frågan om vilka egenskaper du själv anser att du har som är bra och värdefulla.
Kanhända var du mig svaret skyldig?
Du uttrycker dig nåt fruktansvärt löjligt. Jag antar att det en kompensation för att försöka dölja att du i själva verket är en enkel skrotsamlare och diversearbetare och inte alls den ”slipade jurist” som du försöker ge sken av.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
F fsn skrev:
Du uttrycker dig nåt fruktansvärt löjligt. Jag antar att det en kompensation för att försöka dölja att du i själva verket är en enkel skrotsamlare och diversearbetare och inte alls den ”slipade jurist” som du försöker ge sken av.
Lika lite denna gång så kan fsn presentera en endaste liten egenskap som han behärskar.
Är väl närmast bevisat numera att inte ens fsn själv kan komma på ens en endaste sak som han kan.
 
  • Haha
fsn
  • Laddar…
F
lunnabo lunnabo skrev:
Lika lite denna gång så kan fsn presentera en endaste liten egenskap som han behärskar.
Är väl närmast bevisat numera att inte ens fsn själv kan komma på ens en endaste sak som han kan.
Jag kan direkt fatta att skriver nån lön 120’ så handlar det om månadslön. Finns det sen en länk direkt i inlägget som exakt förklarar så klarar tom de mindre begåvade….. nästan i alla fall. Och det var bara ett exempel.
 
F fsn skrev:
Jag kan direkt fatta att skriver nån lön 120’ så handlar det om månadslön. (....)
Är det att fatta?
Det finns tyvärr folk som har den summan i årslön. Före skatt.
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Det kunde inte missförstås av en normalbegåvad person. Det var en uppställning med löner och skattesatser från 25.000 till 150.000 kr.

Förstod man inte då av sammanhanget att det var månadslöner som beskrevs så har man rätt stora utmaningar om man vill delta i en diskussion om skattesystemet.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det kunde inte missförstås av en normalbegåvad person. Det var en uppställning med löner och skattesatser från 25.000 till 150.000 kr.

Förstod man inte då av sammanhanget att det var månadslöner som beskrevs så har man rätt stora utmaningar om man vill delta i en diskussion om skattesystemet.
Det är alltid stira utmaningar när det gäller en duskyssion om det svenska skattesystemet.
Det är enbart dem som inte är väl insatta i det systemet som har insikten att förstå det...
 
F fsn skrev:
Jag kan direkt fatta att skriver nån lön 120’ så handlar det om månadslön. Finns det sen en länk direkt i inlägget som exakt förklarar så klarar tom de mindre begåvade….. nästan i alla fall. Och det var bara ett exempel.
Ytterligare ett exempel på hur fsn inte lärt sig ens grundläggande skrivregler.
Kanske beror det på bristande kognitiv förmåga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.