Mats-S Mats-S skrev:
Återigen kan man ifrågasätta urvalet på testerna på BH.
Varför ingår inte Bosch batteriklippare i urvalet?
En grymt bra klippare till ett betydligt bättre pris än dom som testas. Jag har haft min Bosch batteriklippare i typ 15 år nu, fungerar fortfarande utmärkt och gör det som förväntas.
Har också en Bosch sedan flera år tillbaka. Utmärkt klippare. Det enda som stör mig med den är att ett nytt batteri kostar typ 2000-2500 kr.
 
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
P paralun skrev:
Är nöjd med Biltemas gräsklippare för det facila priset, 2199:-
(jag har en tidigare modell)
Sen har jag den som komplement till roboten för vissa ytor.
[länk]
Jag är också väldigt nöjd med deras CLM 36. Stark, lätt och tyst. Mitt enda klagomål är att reglaget för att justera klipphöjden sticker ut lite för långt åt sidan, vilket gör att den gärna krokar i grenar och buskar och ställer om höjden ifall man inte är försiktig. Riktigt bra gräsklippare i övrigt.
 
ulfben ulfben skrev:
Jag är också väldigt nöjd med deras CLM 36. Stark, lätt och tyst. Mitt enda klagomål är att reglaget för att justera klipphöjden sticker ut lite för långt åt sidan, vilket gör att den gärna krokar i grenar och buskar och ställer om höjden ifall man inte är försiktig. Riktigt bra gräsklippare i övrigt.
Jo detsamma med BLM men man lär sig snabbt. Sen orkar inte Biltema med en massa reklamationer så det är sannolikt ett bra val för den som söker en budgetmodell.
 
Tycker dom i testet känns onödigt dyra. Vi klipper förvisso en mindre yta men den Worx gräsklippare vi köpte för runt 2500 med två 4 Ah batterier duger fullgott. Notera då att de två batterierna löst kostar långt över 1000 i butik. Klipper gräset, väger ingenting och det är samma batterier som till våra övriga verktyg så även om en uppsättning inte klipper hela vår matta så har vi många att rotera. Det gör också att batterierna aldrig ligger och rötar. Som den slarver jag är så är jag säker på att jag efter säsongens sista klippning hade lämnat ett urladdat batteri i maskinen för att nästa vår mötas av ett trasig batteri. Något som inte händer när samma batterier används till allt från handdammsugare till bilen och diverse verktyg som går varma nära året om.
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det enda sättet att se till att tändstiftet är uppåt när man lägger maskinen uppochner är att skruva ur tändstiftet och hålla det vertikalt …
Men lägg den inte upponer var ju mitt förslag.
 
P
Matti_75 Matti_75 skrev:
Men lägg den inte upponer var ju mitt förslag.
Se inlägg #20.
 
Jag fick en bosch av mina föräldrar då batteriet slutat ladda. Vid närmare felsökning var det inte batteriet utan laddaren. Köpte ett beg batteri och laddare på chans och nu funkar den igen. Nya batteriet var lite mindrre än originalet. Skulle tro den är mer än 5 år och funkar fortfarande bra. Går att klippa en stund, men inga 600kvm.

Jag har robot så denna kompletterar jag med nu för de områden där roboten inte klipper. Har kvar en rostig stiga som hängde med huset och en klippo som jag fick av mina föräldrar när de köpte batteriklipparen :) Ska nog skrota stigan som är bra rostig (men motorn går som en klocka).
 
Jag har haft den testade i Ryobi i ett år nu och testet stämmer inte.
1. Den har alltid ECO-läge aktivt, när gräset är högre ökar den effekten automatiskt.
2. Det går utmärkt att backa och klippa samtidigt utan att lyfta, bara släpp drivningsspaken

I övrigt ja den skulle behöva mycket större batteri och den är ganska usel i blött gräs om man kör mulchning, gräset samlas i klipparens topp och efter ett tag kör det ihop sig och man får stanna klipparen så att en massa gräs samlas i en hög.

Det medlevererade batteriet höll inte mer än 10 laddningar sedan dog det, tog mer än två veckor att få nytt (nyare förhoppningsvis bättre modell).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.