Har varit med om samma sak med mina Meindl som då hade stått oanvända i 5 år. Samma lösning också.
Jag skickade dem på omsulning så håller de 20 år till.
 
  • Älska
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Nä, de fick åka till tippen som straff…
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Nä, de fick åka till tippen som straff…
Straff? Det var ju humant. De borde ha fått traska i 20 år till!
 
  • Älska
kashieda
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Har varit med om samma sak med mina Meindl som då hade stått oanvända i 5 år. Samma lösning också.
Jag skickade dem på omsulning så håller de 20 år till.
Ordentlig infettning åtminstone årligen oavsett användning.! :)
 
Skrev tidigare att jag åkte till Helsingborg i onödan och fick åka hem igen igår.
Ser nu på nyheterna att jag hade en jäkla tur, brandmännen fick simma på E4an i Jönköping efter regnvädret.
Gissar att man inte kommit förbi med bilen då heller.
 
S Saelen skrev:
GAAAAAAHHH!

Var ute och fjällvandrade i måndags. 5 km uppför och så 5 km tillbaka utför varav 3,5 km totalt i blöt jävla myr. Efter 2 km börjar sulan på ens kängan att släppa baktill så att varje steg kom en liten flod av vatten upp i häcken, över ryggsäcken och över huvudet.

Halvvägs blev det nödlagning och insåg att, det här fick jag ju göra med de gamla kängorna också för 4-5 år sedan.

Så, nödlagning som sagt och så hålla tummarna att det skulle hålla genom myren på vägen tillbaka. Passade på att kika på andra kängan också som visade på materielutmattning den också.

Alltså, elastisk binda ur första hjälpen och eltejp. Mycket! Se så fint det blev!

På vägen tillbaka kom det också en härlig regnskur + lite mer vind när vi gick nerför myren.

Vis av erfarenhet så blir ju kängorna jäkligt hala när man går på spänger, framförallt utför. Så vissa partier genomfördes med rörelser spm påminner om en nypippad sädesärla.

Men vi kom ner till utgångspunkten och lagningarna höll.

Nu blir det inköp av nya kängor och stövlar för de jäklarna läckte sist jag var ute.

GAAAAHH igen!
[bild]
Har du inte PL400 i ryggsäcken ?? 😉 Limmar ihop allt, även blött.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Tar med det nästa gång…
 
Halvvägs på en 5 timmars resa…
En bil med punkterat däck på vänster framsida, parkerad på asfalt nära en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ca 2 timmar senare är vi förhoppningsvis snart på rull med nytt däck.
 
  • Ledsen
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Nu framme vid destinationen sedan en timme tillbaka. Tack till lokalbon Simon som gjorde att vi slapp vänta fyra timmar på bärgaren att anlända och sedan bärgning en timme bort (åt fel håll) till stängd verkstad och övernattning på fel ort.
 
  • Gilla
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Bilens instrumentpanel visar en yttertemperatur på 122 grader Fahrenheit, hastighet på 2 MPH, bränslemängd, varvtal, körläget "NORMAL", tid och sträcka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gaaaah - det är på riktigt 50 grader utomhus. Aldrig upplevt det, är som att gå in i en värmevägg och när det blåser känns det som nån står med en hårtork…
 
  • Wow
  • Ledsen
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Varmaste i Sverige blev 38 grader i full fart 2022, men värmerekordet klarade sig precis. Den flippade en kort stund på 39 grader.
Instrumentpanel i en bil som visar hastighet 103 km/h, utetemperatur 38°C, körsträcka 940 km och att bilen är i växel 6.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Unikt namn
  • Laddar…
GGGGGAAAAAAAAHHHH!
P1 måste sätta varning innan sändning av ”Sommar i P1” när prataren beslutat spela Håkan HELLström. Nu vågar jag inte lyssna färdigt för att behålla hörseln och det mentala tillståndet intakt.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Arg
  • Ledsen
Dortmunder DAB och 10 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
GGGGGAAAAAAAAHHHH!
P1 måste sätta varning innan sändning av ”Sommar i P1” när prataren beslutat spela Håkan HELLström. Nu vågar jag inte lyssna färdigt för att behålla hörseln och det mentala tillståndet intakt.
Det är ju gravt kränkande, omoraliskt och radiologisk misshandel!

Hellström-fri zon NU!
 
  • Gilla
  • Haha
reez och 7 till
  • Laddar…
Roboten fortsätter att hitta nya sätt att fastna på
Denna gången har den kört över en pinne, böjt den på mitten och sen backat upp på den och fastnat
Robotgräsklippare har fastnat i gräset hos en trädgård, efter att ha kört över en pinne nära en vedtrave och ett trästaket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vet inte om jag ska skratta eller gråta
 
  • Haha
  • Wow
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
N naikon skrev:
Roboten fortsätter att hitta nya sätt att fastna på
Denna gången har den kört över en pinne, böjt den på mitten och sen backat upp på den och fastnat
[bild]
Vet inte om jag ska skratta eller gråta
Minns den tiden man trodde att "nu kan det inte få några problem längre", väntar in Husqvarnas 4wd maskin ska bli snörlös innan jag provar robot igen
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.